1.9 ASZ huohotus/puhallus

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Pokkelo
-
Viestit: 3
Liittynyt: 28.4.2010 21:45

1.9 ASZ huohotus/puhallus

ViestiKirjoittaja Pokkelo » 28.4.2010 21:54

Elikkästä sellainen juttu tässä mietityttää että kuinka kovasti tuollaisen 1.9 TDI PD (ASZ) tulee hönkiä öljyntäyttöreijän kautta? Tuli tänään kokeiltua korkki auki ajon jälkeen ja melkoisesti tuntuu tunkevan kaasuja pihalle, ihan siis puhaltavan ja ihan jopa öljytkin roiskuu, normaalia? Isäukon transitissa ei puhalla juuri nimeksikään, toki aivan eri laite jne.

Tuli jo hädissään nappastua venakoppa irti, mutta kaikki nokat olivat hyvät yhtä lukuunottamatta, minkä muoto oli ehkä aivan hitusen muuttunut ja vähän kevyttä skraidua, paininkupissa myös aivan hitusen jälkeä kun muut näyttivät hyviltä. Myös venakopan huohotus tuntuu pelaavan paineilmalla kokeiltuna.

Tämä kaikkihan lähti siitä että tuli putsattua EGR, laippa väliin, ja samalla tehtyä huohotukselle öljynkeräyssäiliö, sillä tuntuu melkoisesti tunkevan tuota huohotusöljyä putkiin ja aina imusarjaan asti. Vai onko tuo systeemi vain sellainen että tuolla kuuluu olla painetta?Ainekin sen huohotusöljyn tuntuu pistävän matkaan...

Niin ja autohan pelittää muuten ihan normaalisti.
Tietäviltä kommentteja kaivataan
Viimeksi muokannut Pokkelo, 28.4.2010 22:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Eerop
-
Viestit: 525
Liittynyt: 25.4.2005 20:42

ViestiKirjoittaja Eerop » 28.4.2010 22:17

ei kyllä itsellä ole yksikään kone huohottanut öljytikun kautta, se yleensä meinaa että on väljä kone tai vastaavaa

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 28.4.2010 23:28

Onko jälkiasennetussa huohotusjärjestelmässäsi varmasti tarpeeksi suuret putket? Useissa öljynkeruusäiliöissä putket on luokkaa 8mm luokkaa joka on hieman turhan pientä, tämä ainakin aiheuttaa sitten ylimääräistä epätoivottua painetta kampikammioon.

Pokkelo
-
Viestit: 3
Liittynyt: 28.4.2010 21:45

ViestiKirjoittaja Pokkelo » 28.4.2010 23:38

Ovat isommat kuin alkuperäinen lyhyt tötsä. 19mm sisämitta ja letkua säilöille ja takaisin yhteensä metri, ja öljynkeräyspurkkikaan ei taatusti ole ahdistava.

Vaikka tökkäsin vakiohuohotuksen paikoilleen niin aivan samalla tavalla puhaltaa kun ottaa öljyntäyttökorkin veks, eli ei eroa.

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 28.4.2010 23:52

Öljyt kunnossa? Jos auto kerta muuten toimii hyvin niin eikun vetoja vaan.

Pokkelo
-
Viestit: 3
Liittynyt: 28.4.2010 21:45

ViestiKirjoittaja Pokkelo » 29.4.2010 0:05

Kaippa ne jees on..? :D 10tkm tullut ajettua niillä, 15tkm ajattelin vaihtovälinä. Diamond Dieselit sisässä. Autolla on ajettu 138tkm.

Jotenkin vaan on sellainen muistikuva että joskus aikanaan kun kokeilin pitää korkkia auki niin ei näin kovasti hönkinyt. Niihin aikoihin oli jotkut longlife ölpät koneessa, olivat kuin vettä. Nyt vasta ekaa kertaa menossa lyhyemmän välin öljyt.

_KUHA
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 20.7.2009 17:12

ViestiKirjoittaja _KUHA » 13.5.2010 9:28

Kannattais ehkä myös tarkistaa ahdistin. Itellä alko huohottamaan taannoin ja viikko sitten perjantaina sano kkk työehtosopimuksen irti akselin katkaisemalla. Garretin opaslehtisen mukaan voi öljyn paluuputkessa olla kaasua ja öljyä suhteessa 5:1 jos laakerit ja tiivikkeet pahoin kuluneet. Uusi turbo vielä paikalleen asentamatta, joten ei vielä tietoa vaikutuksista huohotukseen.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 22 vierailijaa