Pitäisi passattiin tehdä perus 10vuotishuolto eli kansiremontti, jäähdytysneste pakkaa tulemaan ulos. Kone siis ATJ. Tuttu remppamies tarjosi tekevänsä kannentiivisteen ja jakopään hilujen vaihdon 500e + osat, aikaa arvioi menevän pari päivää. Onko tuo pumppusuutinkone sen vaikeampi aukoa kuin muutkaan, eli voiko remppa mennä pieleen ilman merkkihuoltoa? Voiko väärin kasattu kone oireilla myöhemmin kuin siinä nosturilta pois ajaessa?
Mitä muuta rempassa kannattaisi tehdä? Kilometrejä 390tkm, ei syö öljyä normaalia enempää. Polttoaineen kulutus on tosin kasvanut viime kesästä puolella litralla, ajotyyli ja reitit on pysyneet samana joten liekkö tuo kone 40tkm aikana kerennyt väljistyä. Perushuollot on tehty ajallaan. Jakohihnan kanssa varmaan kannattaa vesipumppu vaihtaa, muuta en tiedä. Onko motonetin jakohihnasarja ja vesipumppu hankkimisen arvoisia?
Ja onko turbon avaamisesta hyötyä, eikös tuossa ole muuttuvasiipinen?
ATJ kansiremppaa
Valvoja: ffp jäsenet
Onnistuu homma ilman merkkihuoltoakin, ei siinä mitään ihmeelistä ole. Kannattaa kyllä oikaista se kansi samalla kun on irti. Itse tein kyseisen operaation AJM-moottoriin, ja jätin oikaisematta kannen. 30tkm se kesti ja sitten alkoi taas lorina kuulumaan lämppärinkennosta ja tuli painetta järjestelmään.
500e on varmaan halvempi kuin merkkihuolto, mutta jos on kerran tuttu remppamies niin kuulostaa kovalta hinnalta. Jos homman on tehnyt akaisemminkin niin saa kyllä päivässä tehtyä.
500e on varmaan halvempi kuin merkkihuolto, mutta jos on kerran tuttu remppamies niin kuulostaa kovalta hinnalta. Jos homman on tehnyt akaisemminkin niin saa kyllä päivässä tehtyä.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa