Auto on Transporter 1.9 TD -96. Ilmeisesti ABL.
Eli auto aika ajoin toimii normaalisti ja joskus taas ei.:)
Auto on todella puhditon, kun vika on päällä. Niinkuin ei muutenkin olisi;)
Kaasupolkimesta puolet on kuin tyhjää ja kun polkaisee alkaa kiertämään hitaasti.
Jos tekee nopean painalluksen kaasupolkimen puoleen väliin mitään ei tapahdu. Ei ehdi reagoimaan. Kun toimii normaalisti reagoi polkaisuun välittömästi.
Vian ollessa päällä auto nykii myös pintakaasulla ,kun vedättää isolla vaihteella. Samoin matkaajossa on pidettävä kaasu puolessa välissä, että jaksaa mennä. Normaalisti pintakaasulla mennään.Kaasuvaijeri on kiristetty ja tarkastettu.
Mikä vois olla vikana, kun olen jo melkein kaiken tarkistanut ja vaihtanut.
Transporter toimii, ei toimi.
Valvoja: ffp jäsenet
- Pumppu/suutinputket tms vuotaa
- Kunkkupultti juuri irtoamaisillaan
- Ajoitus muuten vaan pielessä
- Moottorin lämpötila-anturi
Nuo nyt äkkisellään tulis mieleen, itellä vähän samanmoista ongelmaa, tosin lievempänä ja pumpun vuotaminen ainakin on tiedossa...
edit: lämpötila-anturi onki vain hehkuja varten.
- Kunkkupultti juuri irtoamaisillaan
- Ajoitus muuten vaan pielessä
- Moottorin lämpötila-anturi
Nuo nyt äkkisellään tulis mieleen, itellä vähän samanmoista ongelmaa, tosin lievempänä ja pumpun vuotaminen ainakin on tiedossa...
edit: lämpötila-anturi onki vain hehkuja varten.
Just tulin hihnan vaihdosta ja vaihtoivat kunkkupultin. Oli vanhakin kuulemma ihan ok. Mutta ajoitus oli kuulemma jonkin verran pielessä ja korjasivat sen.
Nyt meni oikeastaan pahemmaksi. Voimaa ei löydy edes sitä vähäistä ja kun tulee moottorijarrulta risteyksestä ja kiihdyttää nykiminen on pirullista...
Nykiminen tasoittuu, kun pitää vaan kaasun samassa paikassa.
Täytyy varmaan ruveta tutkimaan pumppua. Päällisin puolin ei vuotoja näy.
Voisko laturi aiheutta tuollaista? Alkoi tänään eka kerran ensin laturin valo motarilla palamaan ja sit perään ölyvalo vilkuttamaan. Lopettivat hetken kuluttua.
Nyt meni oikeastaan pahemmaksi. Voimaa ei löydy edes sitä vähäistä ja kun tulee moottorijarrulta risteyksestä ja kiihdyttää nykiminen on pirullista...
Nykiminen tasoittuu, kun pitää vaan kaasun samassa paikassa.
Täytyy varmaan ruveta tutkimaan pumppua. Päällisin puolin ei vuotoja näy.
Voisko laturi aiheutta tuollaista? Alkoi tänään eka kerran ensin laturin valo motarilla palamaan ja sit perään ölyvalo vilkuttamaan. Lopettivat hetken kuluttua.
Asensin ahtopainemittarin ja huomasin mistä nuhaisuus johtuu. Kun vaihtaa vaihdetta ahdot putoavat 0,7barista melkein nollaan ja nousu nollasta täysiin ahtoihin kestää 3-4 sekuntia. Ongelma melkein poistuu kun polkee jalka konehuoneessa ja kirrättää yli 3500.
Alkaako turbo olla tiensä päässä, kun ei ahda alhaalta lainkaan?
Alkaako turbo olla tiensä päässä, kun ei ahda alhaalta lainkaan?
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa