transporterin vaihteensiirtäjä

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

rolsteri
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 5.4.2010 16:24

transporterin vaihteensiirtäjä

ViestiKirjoittaja rolsteri » 5.4.2010 16:37

auto on 2.4 diesel t4. ja kysymys on; kuuluuko vaihteiston sisällä olevan peruutusvaihteen siirtäjä raudan olla taivutettu suoraan kulmaan? kun itsellä on kaksi irrallaan olevaa siirtäjää ja kummassakaan ei ole mutta molemmissa on kuitenkin eri kulmassa taivutus?

eipä ollut kauhean selvä kysymys, mutta jos joku on laatikkoa avannut tietää varmasti mitä tarkoitan.

ja toinen samaan syssyyn. remontin alla olevassa laatikossa 5 vaihteen synkrojousi ahdistaa pahasti 5 vaihteen kytkentä ratasta. mielestäni pitäisi irrallaan saada käsipelissä työnnettyä 5 vaihde päälle helposti. mutta tuossa sen joutuu lyömään päälle ja silloin se kytkentäratas tavallaan jää jumiin sen synkrojousen päälle ja ei pääse liikkumaan synkrorattaan päältä pois. onko ollut samanalaisia ongelmia jollain? mitä uutta hommattava vai koko synkrojousi pois.

Kiitokset etukäteen sille joka jaksaa koko jutun kahlata lävitse ja vielä vastata.

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 6.4.2010 19:43

http://www.tamgears.com

Tuolla kuvat ja osat,
neulalaakeri ja laakeriholkki 5-vaihteen ison hammaspyörän sisäreikään ovat vaihtaneet kun jumittaa??
Viimeksi muokannut sa, 7.4.2010 17:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

rolsteri
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 5.4.2010 16:24

ViestiKirjoittaja rolsteri » 6.4.2010 20:47

tamgearsin sivun kuvassa ei ole sitä pakin rautaa mitä tarkoitan...

ja epäilen että neulalaakeri ei vaikuta tuohon kytkenärenkaan liikkumiseen...

taitaapi vesilintu saada synkrojousen kaverikseen, sittenpähän näkee miten käy


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa