Voiko olla N75 vialla?

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Paul84
-
Viestit: 55
Liittynyt: 27.1.2005 15:26

Voiko olla N75 vialla?

ViestiKirjoittaja Paul84 » 4.4.2010 20:36

Elikkä missähän on vikaa..ahdot nousee n.2bar ripeessä kiihdyttäessä ja normaalimmassa kiihdyttäessä n.1,5bar? Mitkä on muuten tämän konetyypin oikeat arvot?Minne maksimissaan menee?Moottori ei vielä mene tuossa vaiheessa vikasuojaus tilaan.

Enemmin oli vastaavaa vikaa mutta meni vikasuojatillaan. Turbo jumitti ja se putsattiin. Sen jälkeen on toiminut ihan hyvin jonkun aikaa kunnes nyt ne ahdot nousee korkealle. Auto kulkee ihan hyvin, kun vaan nostaa ahdot korkeelta alemmas. Välillä ahdot pysyy siinä 1,5bar alapuolella mutta välissä se nousee sinne 2bar pintaan.

Tyhjäkäynnillä paikallaan olessa kun lyö kaasun pohjaan, niin korkeilla kieroksilla meinaa sammua ja tärrää mahottomasti.Tyhjäkäynti muuttuu täriseväksi. Ja silloinkin ahdot käy korkealla kun käyttää kaasua.

Paineletkuja en ole uusinut tähän autoon (Ollut 4v.) aikaan enkä tiedä onko alkuperäiset. En tiedä sitten OIREILEEKO tuo N75?
Viimeksi muokannut Paul84, 5.4.2010 21:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Liyno
-
Viestit: 244
Liittynyt: 28.3.2006 22:06

ViestiKirjoittaja Liyno » 4.4.2010 22:28

Tuo tärräys johtuu luultavasti valtavista pakopaineista. Itselläni oli sama oire, kun siivet oli jumissa ja paikallaa polkaisi kunnolla. Laitappa pakopainemittari niin selviää.

Paul84
-
Viestit: 55
Liittynyt: 27.1.2005 15:26

ViestiKirjoittaja Paul84 » 5.4.2010 11:06

Tuntuu vaan tyhmälyä et voiko jo olla turbo jumissa jos viikko sitten putsattu perusteellisesti.Silloin kun oli turbo jumissa niin tehot oli kadonneina ja löi aina siihen suojatilaan kun kiihdytti ripeästi..


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa