gt1749v kesto

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

789852
-
Viestit: 6
Liittynyt: 3.4.2010 19:13

gt1749v kesto

ViestiKirjoittaja 789852 » 3.4.2010 21:28

Eli kyseessä on ATJ kone josta on nyt ohjelmalla raavittu vajaa 150 hepoa irti ja nyt olisi kaipuu lisähevosille, vieläpä mahdollisimman halvoille.

Tämän turbon paineensieto lienee aika tapissaan jo, ainakin mitä olen saanut kuulla. Mutta tuleeko tuon hyrrän kesto vastaan pakopaineiden takia, vai kenties pako/imu painesuhteesta? Kun ymmärtääkseni näistä poikii akseli ensimmäisenä.

Nyt siis askarruttaa uskaltaako koneelle tarjoilla lisää kakkua ilman, että ahdin paukkuu jo kättelyssä? Tuo nykyinen ahdin on nähnyt jo 200tkm nykyisillä tehoilla joten aivan tehdasuudesta vehkeestä ei todellakaan ole kysymys. Suuttimien kuitenkin käsittääkseni pitäisi parempaankin vielä pystyä.

Käytössä ei ole minkäänlaisia mittalaitteita joilla saisi tietoa nykyisistä ahto- tai pakopaineista, joten täsmällistä vastausta on mahdoton antaa, mutta Guruilla ja muilla asiaan enemmän vihkiytyneillä varmasti jonkinlainen perstuntuma asiaan on...

Ja sitten toinen kysymys. Mikä virihyrrä menee bolt-on tuon nykyisen gt1749v tilalle ilman mitään himmelitingeltangeleita? Tarkoituksena olisi ralouden sen salliessa vaihtaa ahdin suurempaan ja tavoite on saada noilla suuttimilla koneesta irti se mitä se pelkällä softalla, mapilla ja suuremmalla turbolla on mahdollista.

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 3.4.2010 21:52

Hommaa ahtimeksi 170hv TDI:n KKK BV43. Pitäisi mennä Bolt-on ja riittää yli 200hp.

En kurittaisi GT1749V:tä yhtään yli 150hv, tuskin sen kanssa enempää saakaan..

NSUman
-
Viestit: 403
Liittynyt: 1.8.2003 15:38

ViestiKirjoittaja NSUman » 3.4.2010 22:33

Onkos ATJ koneessa käytössä ne "pikaklipsi" kiinnitykset ahtoputkissa?
Tuossa KKK:ssa normaali klemmariliitos ahtoputkeen, muuten kyllä ihan plug and play.

789852
-
Viestit: 6
Liittynyt: 3.4.2010 19:13

ViestiKirjoittaja 789852 » 10.4.2010 13:10

No hieman jotain tämän tapaista osasin odottaakin.

Kiitoksia kuitenkin vastauksista. Ajattelin, että jonkin verran olisi voimavaroja olleet tähteenä, kun tuo ei täyskaasulla käytännössä savuta. Lähinnä arveluttikin tuo turbon kestävyys.

Muistaakseni tuossa on ihan normi klemmarilla kiinnitys. Tosin on ehtinut kuu kiertää puuta tovin siitä kun edellisen kerran olen ajatuksella vilkaissut pellin alle, että voin olla aivan väärässäkin.

Missäs vekottimissa noita mainitsemianne turboja on ollut vakiona, jos vaikka löytäis second handina, niin ei olis niin tyyris.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa