Eli kyseessä on ATJ kone josta on nyt ohjelmalla raavittu vajaa 150 hepoa irti ja nyt olisi kaipuu lisähevosille, vieläpä mahdollisimman halvoille.
Tämän turbon paineensieto lienee aika tapissaan jo, ainakin mitä olen saanut kuulla. Mutta tuleeko tuon hyrrän kesto vastaan pakopaineiden takia, vai kenties pako/imu painesuhteesta? Kun ymmärtääkseni näistä poikii akseli ensimmäisenä.
Nyt siis askarruttaa uskaltaako koneelle tarjoilla lisää kakkua ilman, että ahdin paukkuu jo kättelyssä? Tuo nykyinen ahdin on nähnyt jo 200tkm nykyisillä tehoilla joten aivan tehdasuudesta vehkeestä ei todellakaan ole kysymys. Suuttimien kuitenkin käsittääkseni pitäisi parempaankin vielä pystyä.
Käytössä ei ole minkäänlaisia mittalaitteita joilla saisi tietoa nykyisistä ahto- tai pakopaineista, joten täsmällistä vastausta on mahdoton antaa, mutta Guruilla ja muilla asiaan enemmän vihkiytyneillä varmasti jonkinlainen perstuntuma asiaan on...
Ja sitten toinen kysymys. Mikä virihyrrä menee bolt-on tuon nykyisen gt1749v tilalle ilman mitään himmelitingeltangeleita? Tarkoituksena olisi ralouden sen salliessa vaihtaa ahdin suurempaan ja tavoite on saada noilla suuttimilla koneesta irti se mitä se pelkällä softalla, mapilla ja suuremmalla turbolla on mahdollista.
gt1749v kesto
Valvoja: ffp jäsenet
No hieman jotain tämän tapaista osasin odottaakin.
Kiitoksia kuitenkin vastauksista. Ajattelin, että jonkin verran olisi voimavaroja olleet tähteenä, kun tuo ei täyskaasulla käytännössä savuta. Lähinnä arveluttikin tuo turbon kestävyys.
Muistaakseni tuossa on ihan normi klemmarilla kiinnitys. Tosin on ehtinut kuu kiertää puuta tovin siitä kun edellisen kerran olen ajatuksella vilkaissut pellin alle, että voin olla aivan väärässäkin.
Missäs vekottimissa noita mainitsemianne turboja on ollut vakiona, jos vaikka löytäis second handina, niin ei olis niin tyyris.
Kiitoksia kuitenkin vastauksista. Ajattelin, että jonkin verran olisi voimavaroja olleet tähteenä, kun tuo ei täyskaasulla käytännössä savuta. Lähinnä arveluttikin tuo turbon kestävyys.
Muistaakseni tuossa on ihan normi klemmarilla kiinnitys. Tosin on ehtinut kuu kiertää puuta tovin siitä kun edellisen kerran olen ajatuksella vilkaissut pellin alle, että voin olla aivan väärässäkin.
Missäs vekottimissa noita mainitsemianne turboja on ollut vakiona, jos vaikka löytäis second handina, niin ei olis niin tyyris.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa