Moro.
Emäntä hommas itselleen tuollaisen -02 110hp Leonin ja tänään sillä ajellessa tehot hävis yhtäkkiä ja käynti muuttui raskaaksi.
Vag comilla löytyi tämmönen:
17563 - Manifold Pressure (G71): Short to B+ P1155 - 35-00 - -
Johtuisko turbon siipien jumittamisesta vai mistä?
Onko normaalia, kun aina sammuttamisen jälkeen, se pumppu josta lähtee letku turbon siipien säätimelle käy noin viiden sekunnin ajan?
Mitä luokkaa tässä pitäisi olla ahdot, kun piikkiahdot käy n. 1,6 barissa ja tasaantuu n. 1,3-1,4 bariiin?
Voiko sillä olla vaikutusta, kun luultavasti veden lämpötila-anturi on rikki, kun ei meinaa saada lämpöjä muka yli 65 asteen? Ecuhan syöttää silloin enemmän ruokaa?
Ja mikäs ylimääräinen 2-napainen anturin johto on EGR solenoidin vieressä, kuuluisko olla jossain kii?
Siinä vaihteeksi muutama "järkevä" kysymys. :)
Leon -02 ASV ongelmia
Valvoja: ffp jäsenet
Oiskohan ihan se perinteinen N75-venttiili, tai .. niin, miljoona muutakin syytä voi olla, joista varmaan pahimpana se turbon siipien jumiutuminen.
Toinen halpa vaihdettava lienee ahtopaineanturi(map), taitaa olla jotain 50-100euroa ja tuo N75 maksaa varmaan 20-50e.
Tuo ääni sammutuksen jälkeen on normaalia, ilmeisesti kuuluu imusarjanläppämoottorista(tasoittaa moottorin värinää sammutuksessa, olevinaan..)
Toinen halpa vaihdettava lienee ahtopaineanturi(map), taitaa olla jotain 50-100euroa ja tuo N75 maksaa varmaan 20-50e.
Tuo ääni sammutuksen jälkeen on normaalia, ilmeisesti kuuluu imusarjanläppämoottorista(tasoittaa moottorin värinää sammutuksessa, olevinaan..)
Itellä meni Leonista (ASV) turbo vaihtoon n.230tkm kohdalla vaihtoon. Vislasi jo melko kovasti.
Seattifoorumin kautta sain samanlaisesta autosta muutama tkm ajetun turbon. Siitä oli mennyt aika tarkalleen samoilla kilometreillä turbo sököksi. Vaihdettiin turbot, kun auto oli menossa lunastukseen... :P
Vaihto suoritettiin siis ennenku vakuutusyhtiö tarkasti ja lunasti auton.
Samalla vaihdettiin vähän sporttisemmat jakkarat eteen ja taakse. Sopivalla välirahalla. Tais olla semmonen win-win-situation. :D
Omassa ja tässä samassa autossa oli ihan samankaltaiset ongelmat. Täyskaasu vedossa yhtäkkiä heitti turbon pois pelistä...Auton sammuttamalla ja uudelleen käynnistämällä vian sai pois, kunnes se taas joskus toistui. Omassa kerkesi kolme kertaa tehdä tuon.
Molemmista otettiin turbo alakautta pois.
edit: Kun kokeili omasta vanhasta turbosta liikuttaa sitä tankoa, niin oli tosi jäykkä. Uudessa liikkui huomattavasti kevyemmin.
Seattifoorumin kautta sain samanlaisesta autosta muutama tkm ajetun turbon. Siitä oli mennyt aika tarkalleen samoilla kilometreillä turbo sököksi. Vaihdettiin turbot, kun auto oli menossa lunastukseen... :P
Vaihto suoritettiin siis ennenku vakuutusyhtiö tarkasti ja lunasti auton.
Samalla vaihdettiin vähän sporttisemmat jakkarat eteen ja taakse. Sopivalla välirahalla. Tais olla semmonen win-win-situation. :D
Omassa ja tässä samassa autossa oli ihan samankaltaiset ongelmat. Täyskaasu vedossa yhtäkkiä heitti turbon pois pelistä...Auton sammuttamalla ja uudelleen käynnistämällä vian sai pois, kunnes se taas joskus toistui. Omassa kerkesi kolme kertaa tehdä tuon.
Molemmista otettiin turbo alakautta pois.
edit: Kun kokeili omasta vanhasta turbosta liikuttaa sitä tankoa, niin oli tosi jäykkä. Uudessa liikkui huomattavasti kevyemmin.
ASV koneinen toledo kilometrejä lähelle 200tkm. Tehnyt jo jonkin aikaa vikatilan liian korkean ahtopaineen takia tyypillisesti moottoritielle kiihdytettäessä. Jos nyt arvaisi syyliseksi jumittavan vnt säädön niin kannattaako ahdin huoltaa vaiko vaihtaa uuteen n.1000€ kustannuksella. Turbo pajan mukaan kannattaa ostaa uusi ahdin. Lisäys:Tarjous olikin 1400€ öljyn ja suodattimien kanssa. (kallista?).
Viimeksi muokannut markoala, 29.4.2010 18:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ASV koneinen toledo kilometrejä lähelle 200tkm. Tehnyt jo jonkin aikaa vikatilan liian korkean ahtopaineen takia tyypillisesti moottoritielle kiihdytettäessä. Jos nyt arvaisi syyliseksi jumittavan vnt säädön niin kannattaako ahdin huoltaa vaiko vaihtaa uuteen n.1000€ kustannuksella. Turbo pajan mukaan kannattaa ostaa uusi ahdin.
Samalla motilla Octavia ja ongelma vaivannut ajoittain koko sen 3 vuotta, mitä ollut omistuksessa. Rohtona käytetty diesel system cleaneriä ja kovaa ajoa(siis sanoisinko suorastaan säälimätöntä :) Sillä se aina hetkeksi tokenee, tosin säätötangon pidentäminen ammattilaisen toimesta toi enemmän apua ongelmaan. On tainnut kerran mennä vikatilaan sen jälkeen viimeisen 3-4kk aikana. Jos tonni noin käytössä ylimääräistä, niin tottakai ahdinta vaihtoon. Tekisin itsekin sen, kun muilta harrastuksilta tuota rahaa jäisi..
Ahdin tuli tilattua saksanmaalta 661€kotiin, 73e asennushilut + asennus n. 150€. Moottori toimii nyt. Tuli vaan kohta sen jälkeen sähkövikaa. Cruise ei toimi, ilamastointikin lakkasi pelaamsta vaikka järjestelmän paine ok ja kylmäainemäärä. Koodeja 18062 please check dtc memory on instrument cluster:p1654 ja 00562 Sensor for oil level temperature g266. Saikohan johdot siipeensä ahtimen vaihdossa?
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 26 vierailijaa