Vaihtelen tuossa jakopäätä passatin koneeseen ja huomasin että apuakselin laakeri taitaa olla aika lopussaan..
uskaltaako sen purkaa veke sieltä? ja minkähänlainen laakeri siellä on?
AAZ apuakseli?
Valvoja: ffp jäsenet
itseasiassahan siellä on KAKSI pyöreätä liukulaakeria ja se takimmainen joka sijaitsee about öljypumpun yläpuolella on aika persiistä vaihtaa ilman kunnollissta ja oikeanlaista tuurnaa. itsellä juuri kone levällään ja tuli molemmat vaihettua. etummaisesta laakerista joutu vähän uudella terävällä puukolla vuolemaan laakeria koska laakeri ei ole aivan pyöreä ja kun se lohkossa olevaan reikään tungetaan se seuraa tietty lohkossa olevan laakeripesän muotoja ja voi joistan kohin ahistaa akselia.
ei todellakaan mennä millään puukolla vuolemaan noita laakereita ! joko asennuksessa tai jossain muualla on vikaa jos laakeri ei ole pyöreä ja semmoinen pikku pointti että apuakselin laakerin pinnassa on liukumateriaalia n. 0.2-0.3mm sen jälkeen tulee tukimateriaali jolla on vain välttävät liukuominaisuudet.
Ikävän usein laakeri lähtee kuoritumaan näiden kahden eri metallin välistä....
Ikävän usein laakeri lähtee kuoritumaan näiden kahden eri metallin välistä....
ainakin kyseinen moottorikoneistaja jolta asiaa kysyin on noin tehnyt moneen autoon ja ovat toimineet ihan moitteetta. ja nuokin laakerit mitka sain niin näyttivät aivan kuin alumiinilta ja sorvausjäljet näky tosi selvästi laakeripinnalla. tiedä sitten mitä tavaraa olivat ja onko muita kerroksia koska eivät todellakaan olleet samanlaisen näköset kun vaikka kampiakselin laakerit ja ei ollu sellaista ns.pintaa siinä ja olivat muutenkin laadultaan aivan jotain muuta. merkkinä clygo.
edit: merkistä ei olekkaan varmuutta kun ne olivatkin vain minigrip pussissa kun sain ne.
edit: merkistä ei olekkaan varmuutta kun ne olivatkin vain minigrip pussissa kun sain ne.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa