1z ja imuventtiili öljyinen?

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

LH
-
Viestit: 323
Liittynyt: 7.5.2004 9:46

1z ja imuventtiili öljyinen?

ViestiKirjoittaja LH » 16.3.2010 21:38

Projektina tuollainen 1z irtomoottori ja imukanavia puhdistaessa huomasin että 3 sylinterin
imuventtiili on huomattavasti muita puhtaampi ja öljyinen.

Kuva

Venttiilinvarrenkumin irroitin ja siinä ei mielestäni mitään vikaa ollut.
Voiko tuollainen johtua venttiilin vuodosta vai mistä.

Onko kukaan tutkinut ko. moottorin yläkuolokohdan merkkiä.
Vauhtipyörästähän löytyy -0 merkki joka katsotaan vaihdelaatikon reijästä.
Vaihdelaatikkoa vain ei ole. Osuuko merkki juuri koneen ylempien kiinnityspulttien keskelle?

Foorumia tullut selailtua, jos turbon päivittäisi hiukan suurempaan (~140hp)
ja tuntuu että mitä enemmän lukee niin sekaisemmaksi vain tulee.

Pakosarjoja löytyy vaikio 1z:n garret 15:lle ja t3 jx moottorista oleva.
Mielellään saisi olla hukkaportillinen kun pumpustakin tulee mekaaninen.
Jotain saa ehdottaa / tarjota jos löytyy. Uusi 15/20 tuntuu tähän väliin liian kalliilta.

Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa