1.9tdi BXE: stä(Seat Leon) vähän väliä putoaa jarrutehostin pois pelistä ja samaan aikaan auto ei vedä kunnolla. Alipaine vialta tuntuu, mutta mitään vikakoodeja ei jää. Välillä siis toimii ok ja välillä ei. Mistenhän tuota vikaa kannattaisi lähteä hakemaan? Ei viitsisi uutta alipainepumppuakaan tuohon ensimmäiseksi ostaa jossei vika olekkaan siinä, kun kuitenkin jonkun satasen sekin maksaa.
J.R
1.9tdi jarrutehostin ja ahdot katoilee
Valvoja: ffp jäsenet
Mulla on 81kw AHF Octavia, ja samoja oireita. Joskus syksyllä alkoi ensin jarrut häviään, ts. poljin kovaksi parilla polkaisulla, ja taas hetken päästä toimii. Talvella huomattiin huoltomiehen kanssa, että alipainepumpun letkun "nysä" heiluu kovasi. Huoltomies teki pika-fiksin jollain mustalla töhnällä jota kutsui lakuksi. Sellaista purukumin tapaista. Jarrut alkoi (toistaiseksi) toimimaan.
Samoihin aikoihin jarruvian kanssa kone alkoi mennä limp-modeen. Laku-fiksi ei poistanut tätä ongelmaa. On käynyt kyllä mielessä, että näillä ongelmilla saattaa silti olla yhteys. Nyt kun luin tämän jutun niin on uskottava, että näin on.
Luin tämän ukormin tarinan:
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=61133
Koitan tehdä alipainepumpun lähtöön samanlaisen fiksin jollain silikonilla koska tämänhetkinen laku-fiksi ei vaikuta kovin varmalta ja epäilen että laku saattaa vuotaa. Tuohan ei ole kovin kuuma paikka, joten tuskin tarvitaan mitään erikois-silikonia?
Olen vaihtanut jo useimmat alipaineletkut uusiin, mutta vielä on muistaakseni tuo alipainepumpulta tehostimille menevä vaihtamatta (näyttää kyllä ehjältä), samoin N75:ltä turbolle menevä. Nuo molemmat lienee aika kriittisiä limpmoden kannalta. Turboon saa näkyvyyden vain alakautta joten tuon toisen letkun vaihto on hankalaa.
Samoihin aikoihin jarruvian kanssa kone alkoi mennä limp-modeen. Laku-fiksi ei poistanut tätä ongelmaa. On käynyt kyllä mielessä, että näillä ongelmilla saattaa silti olla yhteys. Nyt kun luin tämän jutun niin on uskottava, että näin on.
Luin tämän ukormin tarinan:
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=61133
Koitan tehdä alipainepumpun lähtöön samanlaisen fiksin jollain silikonilla koska tämänhetkinen laku-fiksi ei vaikuta kovin varmalta ja epäilen että laku saattaa vuotaa. Tuohan ei ole kovin kuuma paikka, joten tuskin tarvitaan mitään erikois-silikonia?
Olen vaihtanut jo useimmat alipaineletkut uusiin, mutta vielä on muistaakseni tuo alipainepumpulta tehostimille menevä vaihtamatta (näyttää kyllä ehjältä), samoin N75:ltä turbolle menevä. Nuo molemmat lienee aika kriittisiä limpmoden kannalta. Turboon saa näkyvyyden vain alakautta joten tuon toisen letkun vaihto on hankalaa.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 24 vierailijaa