1.6 TDI Bluemotion moottori huolia

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

*VW*
-
Viestit: 13
Liittynyt: 5.2.2006 19:43

1.6 TDI Bluemotion moottori huolia

ViestiKirjoittaja *VW* » 7.3.2010 12:42

Johonkin on pakko vuodattaa, ei nyt kovin hyvin alkanut mun ensimmäisen diesel auton yhteistyö.

Tänään tulin pieneltä ajolenkiltä niin ensimmäiseksi tyhjäkäynti kierrokset ovat lämpösellä moottorilla parkissa noin 1000rpm, ja toisekseen turboahdin tuntuisi käyvän tai jokin muu aivan helvetin kuumana kun kitkerä katku nousi kun konepellin avasin.

Mitään suurempia "sivuääniä" en itse huomaa ja muutenkin auto toimii ihan ok mutta noi pari ongelmaa ei nyt kyllä oikein hyvältä kuulosta. Autolla on nyt ajettu ~500km.

No huomenna aamusta vw:n pihaan :((.

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 7.3.2010 12:58

ei se sitte vaan putsannu hiukkassuodatinta ?

Jude
-
Viestit: 21
Liittynyt: 18.7.2005 21:46

ViestiKirjoittaja Jude » 7.3.2010 14:26

Näinhän se hiukkassuodatin toimii. Minä olen tehnyt näin kun olen huomannut että regenerointi on alkanut.
1. Ajan maantienopeutta tasaisesti, noin 80-120km/h (riippuen nopeusrajoituksesta)
2. Tarkkailen moottorinlämpötiloja ilmastoinnin ohjainpaneelista (regeneroinnin aikana se on noin 94 asetta)
3. Kun moottorin lämmöt laskee 90 asteeseen niin jatkan normaaliajoa tai menen määränpäähän. (näin talvella se laskee noin 80 aseteesen)

Koko sessio kestää muutamia minuutteja. Omassa autossa on kestänyt noin 5 min.
Auto suorittaa regeneroinin silloin kun hiukkassuodatin alkaa täyttyä noin 400-800 km välein, riippuen millaista ajoa ollut.

mla
-
Viestit: 617
Liittynyt: 7.12.2003 21:23

ViestiKirjoittaja mla » 7.3.2010 14:34

Noista 'oireista' mainitaan oikein ohjekirjassakin - ei paniikkia kurvata 'vw:n pihaan' aamulla :)

Itsellä on ollut jo useampi hiukkasia-kiihdyttävä diesel ja semmoinen kumin käry siitä tulee jos prosessi on sopivassa vaiheessa. Aluksi sitä ihmettelee kun on niin outo käry.

*VW*
-
Viestit: 13
Liittynyt: 5.2.2006 19:43

ViestiKirjoittaja *VW* » 7.3.2010 17:37

Heh terve taas, kiitoksia vastauksista.
Otti sen verran asia pattiin että kävin heittämässä vähän pidemmän lenkin, ajattelin että jos on auto kohta tulessa niin siinähän palaa.

Ja kuten olette jo vastanneetkin niin homman nimi taisi olla juuri tuo hiukkas suodatin. Jee elämä hymyilee taas. :)))

Niin ja manuaalistahan ei lueta kuin moottorin suoritusarvot!!! :)

kvaan
-
Viestit: 121
Liittynyt: 11.1.2010 17:03

ViestiKirjoittaja kvaan » 7.3.2010 19:25

Katoppas vaan. Minä en ole huomannu koko ilmiötä sinä aikana, kun me ollaan ajettu tuolla hiukkasloukkuautolla. Joku 4 tuhatta on nyt ajettuparissa kuukaudessa. Pittääpä seurailla.
Pakokaasuhan tuossa haisee kitkerälle aina, eikä perinteiselle diiselin katkulle.

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 7.3.2010 20:54

Kannattais tosiaan lukea ohjeita ennenku haukkuu puolelle suomelle miten paskoja koneita nää on mukamas..

Rantalankila
-
Viestit: 115
Liittynyt: 26.10.2007 1:51

ViestiKirjoittaja Rantalankila » 8.3.2010 16:40

Hirveästi ei nuo 1.6 bluemotionin suoritusarvot kuitenkaan lämmitä :D

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 8.3.2010 18:20

Eikai ne suoritusarvot oo aina pääasia?

Itelle tulee n. 50 000 kilsaa vuodessa, ennemmin tinkii tehoista jos säästää monta sataa vuoden aikana polttoaineissa.

*VW*
-
Viestit: 13
Liittynyt: 5.2.2006 19:43

ViestiKirjoittaja *VW* » 8.3.2010 19:34

Juu ei kyllä itselle ollut pääasia uutta golffia valittaessa että koneesta löytyy satoja heppoja.

Minusta tuo 1.6 TDI on perhanan hieno ajettava omille ajoille, edellinen golffini oli 2006 1.6 bensa niin tää versio tuntuu jo huimalle. :)

204
-
Viestit: 210
Liittynyt: 19.4.2009 7:43

ViestiKirjoittaja 204 » 8.3.2010 19:37

Todella hyviä koneita nämä.
Varsinkin kun mennään muutama vuosi etiä päin.
Tehot varmasti riittää normi ajossa.

kvaan
-
Viestit: 121
Liittynyt: 11.1.2010 17:03

ViestiKirjoittaja kvaan » 9.3.2010 9:46

Kyllä se 1.6 TDI:n 105 heppaa riittää ihan hyvin suomalaiseen liikenteeseen. Kun on tullu ajettua aikasemmin 60 heppasella ja 92 heppasella diiselillä, ni tuo uusi teho tuntuu jo huimalta. Hyvin pääsee liikenteen sekaan ja ohitukset onnistuu ihan hyvin, kun käyttää nelosta tai jopa kolmosta.
Enemmän harmittaa Volkkarin kytkin ja se, että kone on aika hengetön alle 1500 kierroksen, mistä johtuen nelonen ei oikein passaa 60 km/h nopudessa ja vitonen ei 80 km/h nopeudessa. Kulutukset ei siis ihan optimissa, mutta kestääpähän koneet ja laatikot paremmin, kun ei alikierroksilla ruhjo.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 28 vierailijaa