Johonkin on pakko vuodattaa, ei nyt kovin hyvin alkanut mun ensimmäisen diesel auton yhteistyö.
Tänään tulin pieneltä ajolenkiltä niin ensimmäiseksi tyhjäkäynti kierrokset ovat lämpösellä moottorilla parkissa noin 1000rpm, ja toisekseen turboahdin tuntuisi käyvän tai jokin muu aivan helvetin kuumana kun kitkerä katku nousi kun konepellin avasin.
Mitään suurempia "sivuääniä" en itse huomaa ja muutenkin auto toimii ihan ok mutta noi pari ongelmaa ei nyt kyllä oikein hyvältä kuulosta. Autolla on nyt ajettu ~500km.
No huomenna aamusta vw:n pihaan :((.
1.6 TDI Bluemotion moottori huolia
Valvoja: ffp jäsenet
Näinhän se hiukkassuodatin toimii. Minä olen tehnyt näin kun olen huomannut että regenerointi on alkanut.
1. Ajan maantienopeutta tasaisesti, noin 80-120km/h (riippuen nopeusrajoituksesta)
2. Tarkkailen moottorinlämpötiloja ilmastoinnin ohjainpaneelista (regeneroinnin aikana se on noin 94 asetta)
3. Kun moottorin lämmöt laskee 90 asteeseen niin jatkan normaaliajoa tai menen määränpäähän. (näin talvella se laskee noin 80 aseteesen)
Koko sessio kestää muutamia minuutteja. Omassa autossa on kestänyt noin 5 min.
Auto suorittaa regeneroinin silloin kun hiukkassuodatin alkaa täyttyä noin 400-800 km välein, riippuen millaista ajoa ollut.
1. Ajan maantienopeutta tasaisesti, noin 80-120km/h (riippuen nopeusrajoituksesta)
2. Tarkkailen moottorinlämpötiloja ilmastoinnin ohjainpaneelista (regeneroinnin aikana se on noin 94 asetta)
3. Kun moottorin lämmöt laskee 90 asteeseen niin jatkan normaaliajoa tai menen määränpäähän. (näin talvella se laskee noin 80 aseteesen)
Koko sessio kestää muutamia minuutteja. Omassa autossa on kestänyt noin 5 min.
Auto suorittaa regeneroinin silloin kun hiukkassuodatin alkaa täyttyä noin 400-800 km välein, riippuen millaista ajoa ollut.
Heh terve taas, kiitoksia vastauksista.
Otti sen verran asia pattiin että kävin heittämässä vähän pidemmän lenkin, ajattelin että jos on auto kohta tulessa niin siinähän palaa.
Ja kuten olette jo vastanneetkin niin homman nimi taisi olla juuri tuo hiukkas suodatin. Jee elämä hymyilee taas. :)))
Niin ja manuaalistahan ei lueta kuin moottorin suoritusarvot!!! :)
Otti sen verran asia pattiin että kävin heittämässä vähän pidemmän lenkin, ajattelin että jos on auto kohta tulessa niin siinähän palaa.
Ja kuten olette jo vastanneetkin niin homman nimi taisi olla juuri tuo hiukkas suodatin. Jee elämä hymyilee taas. :)))
Niin ja manuaalistahan ei lueta kuin moottorin suoritusarvot!!! :)
-
- -
Kyllä se 1.6 TDI:n 105 heppaa riittää ihan hyvin suomalaiseen liikenteeseen. Kun on tullu ajettua aikasemmin 60 heppasella ja 92 heppasella diiselillä, ni tuo uusi teho tuntuu jo huimalta. Hyvin pääsee liikenteen sekaan ja ohitukset onnistuu ihan hyvin, kun käyttää nelosta tai jopa kolmosta.
Enemmän harmittaa Volkkarin kytkin ja se, että kone on aika hengetön alle 1500 kierroksen, mistä johtuen nelonen ei oikein passaa 60 km/h nopudessa ja vitonen ei 80 km/h nopeudessa. Kulutukset ei siis ihan optimissa, mutta kestääpähän koneet ja laatikot paremmin, kun ei alikierroksilla ruhjo.
Enemmän harmittaa Volkkarin kytkin ja se, että kone on aika hengetön alle 1500 kierroksen, mistä johtuen nelonen ei oikein passaa 60 km/h nopudessa ja vitonen ei 80 km/h nopeudessa. Kulutukset ei siis ihan optimissa, mutta kestääpähän koneet ja laatikot paremmin, kun ei alikierroksilla ruhjo.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”