Neuvokaa urpoa 1.9TDi ALH:n virityksessä

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Valhalla
-
Viestit: 14
Liittynyt: 28.4.2009 12:07

Neuvokaa urpoa 1.9TDi ALH:n virityksessä

ViestiKirjoittaja Valhalla » 6.3.2010 1:07

Näistähän on keskusteluja maailman tappiin asti jo, mutta neuvokaa rautalangasta kootusti tässä yhdessä säikeessä juntille mitä tehdä ja mistä tilata jos;
1: Viritykseen on käytettävissä 3k€
2. Viritykseen on käytettävissä 5-6k€
3. Sallitaan +300€?, alittaa saa omantunnon mukaan:)

Kokonaispaketit olisi siis etusijalla... Suuttimet, DP, välijäähdytin, Turbo, putki, pumppu, kytkin+vp, softa... Kertokaa mihin rahkeet riittää annetuilla euromäärillä? Kerrankin näin päin, mennään niille tehoille minne rahat riittää... Eli ei etukäteen ole mitään 400hv tavotteita, mennään minne päästään:)

Kiitos kaikille asiallisesti vastanneille.

Edit;
Tarkennus jos asiaan merkitystä -> -01 Seat Cordoba Vario

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 6.3.2010 6:38

Kyllähän tämmönen Virtual Tuning on varmaan hyvä tapa arvioida pankkilainan määrää ;)

No kokeillaas, 3000e setti:
- Race suuttimet asennettuna omiin runkoihin 400e
- Välijäähdytin 150e, asennustarvikkeet 250e (sis ahtoputket)
- Pakoputkisto täyd.teetettynä 1000e rst ja 500e musta.
- Nokan hionta (r-koneistus) ja uudet nostajat 200e
- Turbo GT2252V tai GTB1756VK + kello + AFN pakosarja 600e
- Ohjelma ja tarv. Säätötyö 300e
- Sekaista sälää loput
Nyt huomataan, että kytkin ja vp jäi vaihtamatta. Mennään itkemään yksi tonni lisää pankin sedältä tai tädiltä. Tuloksena 220hv/440Nm ja armoton vi*u*us kun meni niin paljon rahaa.

Sitten aletaan lisää toi 2000e lissää:
- Turbon vaihto, vanhan myynti. Tilalle GTB2260VK +500e
- 11mm pumppu +500e, vanhasta saa myydessä 200e
- Kannen porttaus, tiivisteet ymym.. 700e
- Ohjelman teko penkissä (ei karala) 500e

Ollaan siellä 250hv/500nm luokassa. Tässä vaiheessa hommasta on kärsinyt myös läheiset ja mahdollisesti työnantaja. Velkakierre on varma ja tulevaisuus tuskin näyttää valoisammalta kuin ennen homman aloitusta

Liyno
-
Viestit: 244
Liittynyt: 28.3.2006 22:06

ViestiKirjoittaja Liyno » 6.3.2010 10:25

Lisätään tähän vielä se, että koeajolenkillä koppalakit vie sun kortin, antaa reilun ajokiellon ja mojovan pikavoiton vielä kylkeen. Alkaa olemaan pehmeä seinäinen huone enemmän kuin tarpeen.

Nall3
-
Viestit: 545
Liittynyt: 10.3.2007 8:32

ViestiKirjoittaja Nall3 » 6.3.2010 11:15

Näistä hinnoistahan saa tottakai pois jos osaa ettiä oikeista paikoista mutta suurinpiirtein 1z koneen viritys budjetti meni näin: ahdin 17/20 680€, suuttimet 350€,3"downpipe/kattityhjäksi 30€,cooleri 100€ ,kytkin 380€,nestepää 100€ =1640€ =202hp/416nm
Mutta sitten ne pikkunippeleitten hommaaminen,matkahuolto/osien hakeminen on sitten muutamia satasia mitä ei tuu edes laitettua ylös minnekkään"letkuja/klemmareita/prikkoja/pultteja"Mutta tässä ei ollut mitään uutta ohjelmaa mikä nostaa tota hintaa. 3k€ budjetilla saa jo melko mukavan pelin jos ei konetta avaa.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa