Näistähän on keskusteluja maailman tappiin asti jo, mutta neuvokaa rautalangasta kootusti tässä yhdessä säikeessä juntille mitä tehdä ja mistä tilata jos;
1: Viritykseen on käytettävissä 3k€
2. Viritykseen on käytettävissä 5-6k€
3. Sallitaan +300€?, alittaa saa omantunnon mukaan:)
Kokonaispaketit olisi siis etusijalla... Suuttimet, DP, välijäähdytin, Turbo, putki, pumppu, kytkin+vp, softa... Kertokaa mihin rahkeet riittää annetuilla euromäärillä? Kerrankin näin päin, mennään niille tehoille minne rahat riittää... Eli ei etukäteen ole mitään 400hv tavotteita, mennään minne päästään:)
Kiitos kaikille asiallisesti vastanneille.
Edit;
Tarkennus jos asiaan merkitystä -> -01 Seat Cordoba Vario
Neuvokaa urpoa 1.9TDi ALH:n virityksessä
Valvoja: ffp jäsenet
Kyllähän tämmönen Virtual Tuning on varmaan hyvä tapa arvioida pankkilainan määrää ;)
No kokeillaas, 3000e setti:
- Race suuttimet asennettuna omiin runkoihin 400e
- Välijäähdytin 150e, asennustarvikkeet 250e (sis ahtoputket)
- Pakoputkisto täyd.teetettynä 1000e rst ja 500e musta.
- Nokan hionta (r-koneistus) ja uudet nostajat 200e
- Turbo GT2252V tai GTB1756VK + kello + AFN pakosarja 600e
- Ohjelma ja tarv. Säätötyö 300e
- Sekaista sälää loput
Nyt huomataan, että kytkin ja vp jäi vaihtamatta. Mennään itkemään yksi tonni lisää pankin sedältä tai tädiltä. Tuloksena 220hv/440Nm ja armoton vi*u*us kun meni niin paljon rahaa.
Sitten aletaan lisää toi 2000e lissää:
- Turbon vaihto, vanhan myynti. Tilalle GTB2260VK +500e
- 11mm pumppu +500e, vanhasta saa myydessä 200e
- Kannen porttaus, tiivisteet ymym.. 700e
- Ohjelman teko penkissä (ei karala) 500e
Ollaan siellä 250hv/500nm luokassa. Tässä vaiheessa hommasta on kärsinyt myös läheiset ja mahdollisesti työnantaja. Velkakierre on varma ja tulevaisuus tuskin näyttää valoisammalta kuin ennen homman aloitusta
No kokeillaas, 3000e setti:
- Race suuttimet asennettuna omiin runkoihin 400e
- Välijäähdytin 150e, asennustarvikkeet 250e (sis ahtoputket)
- Pakoputkisto täyd.teetettynä 1000e rst ja 500e musta.
- Nokan hionta (r-koneistus) ja uudet nostajat 200e
- Turbo GT2252V tai GTB1756VK + kello + AFN pakosarja 600e
- Ohjelma ja tarv. Säätötyö 300e
- Sekaista sälää loput
Nyt huomataan, että kytkin ja vp jäi vaihtamatta. Mennään itkemään yksi tonni lisää pankin sedältä tai tädiltä. Tuloksena 220hv/440Nm ja armoton vi*u*us kun meni niin paljon rahaa.
Sitten aletaan lisää toi 2000e lissää:
- Turbon vaihto, vanhan myynti. Tilalle GTB2260VK +500e
- 11mm pumppu +500e, vanhasta saa myydessä 200e
- Kannen porttaus, tiivisteet ymym.. 700e
- Ohjelman teko penkissä (ei karala) 500e
Ollaan siellä 250hv/500nm luokassa. Tässä vaiheessa hommasta on kärsinyt myös läheiset ja mahdollisesti työnantaja. Velkakierre on varma ja tulevaisuus tuskin näyttää valoisammalta kuin ennen homman aloitusta
Näistä hinnoistahan saa tottakai pois jos osaa ettiä oikeista paikoista mutta suurinpiirtein 1z koneen viritys budjetti meni näin: ahdin 17/20 680€, suuttimet 350€,3"downpipe/kattityhjäksi 30€,cooleri 100€ ,kytkin 380€,nestepää 100€ =1640€ =202hp/416nm
Mutta sitten ne pikkunippeleitten hommaaminen,matkahuolto/osien hakeminen on sitten muutamia satasia mitä ei tuu edes laitettua ylös minnekkään"letkuja/klemmareita/prikkoja/pultteja"Mutta tässä ei ollut mitään uutta ohjelmaa mikä nostaa tota hintaa. 3k€ budjetilla saa jo melko mukavan pelin jos ei konetta avaa.
Mutta sitten ne pikkunippeleitten hommaaminen,matkahuolto/osien hakeminen on sitten muutamia satasia mitä ei tuu edes laitettua ylös minnekkään"letkuja/klemmareita/prikkoja/pultteja"Mutta tässä ei ollut mitään uutta ohjelmaa mikä nostaa tota hintaa. 3k€ budjetilla saa jo melko mukavan pelin jos ei konetta avaa.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa