Moi kaikki dieseltietäjät!
Onko kenelläkään kokemuksia, jos sdi-mottiin sais jonkinmoisen evryn tai sitten onko pelkällä iq:n muuttamisella minkäänlaista vaikutusta?
Onkos iq:n muuttaminen ihan vastaava toimenpide kun vanhassa kunnon aaz:ssa ois pumpun syöttöruuvista laittanu vähän lisää?
minkälaisia arvoja iq voisi olla? itse en ole tutstunut vielä sen säätöön... Vag-com demo löytyy kyllä, mutta vikakoodeja olen vasta opetellut lukemaan ja poistamaan.
Vinkkejä ja ideoita sekä mielipiteitä otetaan mielenkiinnolla vastaan.
evry tai iq muutos sdi:hin?
Valvoja: ffp jäsenet
evry tai iq muutos sdi:hin?
Viimeksi muokannut MT, 5.3.2010 7:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Joo olen lueskellut noista suuttimista, se projekti jää varmaankin ensi kesälle, mutta ajattelin että oisko noista aiemmin mainituista jotain kokemuksia joilla pääsisi alkuun. Mitään tykkiähän tuosta ei saa, mutta jotain pientä lisää kuitenkin kaipailisin.
Oiskohan kellään evryyn liittyen ideoita, eikös siinä huijata jotain lämpöanturia, joka vois löytyä sdistäkin?
Lisäkommentteja odotellessa.
Oiskohan kellään evryyn liittyen ideoita, eikös siinä huijata jotain lämpöanturia, joka vois löytyä sdistäkin?
Lisäkommentteja odotellessa.
kyllä sinne vain vastusta väliin. Taitaa olla se liitin 8 pinninen, toinen vaihtoehto on sitte 10. ei pitäis kuitenkaan löytyä muita vastaavia.
kannattaa vetää johdot kabiiniin puolelle ja ja värkätä siellä.riippuu autosta arvot mutta kokeilemalla seleviää. lähet 1000 ohm alaspäin niin kauan ko kone alkaa rynkyttää ja siitä karvan verran ylöspäin niin siinä on hyvä. voit vaikka eka etsiä arvot potikalla ja laittaa sitte vastuksen alarajaksi sinne.
Kokeilemalla parhaiten löytyy, rohkeasti vain.
kannattaa vetää johdot kabiiniin puolelle ja ja värkätä siellä.riippuu autosta arvot mutta kokeilemalla seleviää. lähet 1000 ohm alaspäin niin kauan ko kone alkaa rynkyttää ja siitä karvan verran ylöspäin niin siinä on hyvä. voit vaikka eka etsiä arvot potikalla ja laittaa sitte vastuksen alarajaksi sinne.
Kokeilemalla parhaiten löytyy, rohkeasti vain.
Tänään ois tarkoitus mennä illemmalla piuhan vetoon, tuli vaan mieleen, että onko kukaan tutkinut niin syvällisesti tuon anturin arvoja että osaisi sanoa paljonko siellä on resistanssia jos otan liittimen auki ja mittaan moottorille menevistä 2 ja 3 pinnin välistä resistanssin.
Sais samalla varmuutta, että on oikeat piuhat.
edit:
Itse itselleni vastaten oisko ollu 6,5 Ohm
Sais samalla varmuutta, että on oikeat piuhat.
edit:
Itse itselleni vastaten oisko ollu 6,5 Ohm
Viimeksi muokannut MT, 14.3.2010 20:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hoplaa!!
Nyt on potikka kiinni ja kyllä huomaa napista saatavan lisäelon!
Täytyy tosin sanoa, ettei tietenkään mitään hurjia mutta eron kyllä huomaa ja ylämäkeenkin jaksaa kiihtyä. Ihan selvästi menohaluja tolla katiskalla on huomattavasti enemmän.
Toteutin asennuksen hieman eri tavalla, eli etsin piuhat aivoboksilta siitä tuulilasin alta, kolvasin niihin ja vein piuhat siitä konepellin avausvaijerin läpiviennistä kabiiniin, koska ajattelin että leimasetää varten ei tarvi sen enempää piilotella piuhoja sitten... Ja paljon mukavampihan ne siitä on kaivaa esiin ja lyhyemmällä vedolla selvisi.
Nyt on asetukset "rynkytyksen rajoilla" ja motarilla ruuvasin vielä vähän isommalle, joten kun poistuin motarilta niin valoissa oli hieman rynkytystä havaittavissa :)
Täytyy varmaan toteuttaa mikrokytkin tuonne kaasupolkimeen mistä tuolla evry ohjeissa onkin mainittu, koska myös omassa poloisesa hehkuvalo alkaa vilkkumaan jos evry on päällä startatessa.
No huomenna vikakoodien poisto ja jatkojalostusta miettimään!
Joka tapauksessa ihmettelen miksei kaikki ole valmiiksi jo evrytetty :) ja suosittelen lämpimästi operaatiota varsinkin kaikille SlowDieselin omistajille! Poloinen toimi koekaniinina ja kohta saman käsittelyn saa varmaankin myös ATD farmari... jatketaan.
PS. se ei ollut se pyöreä liitin kuten ensin oletin vaan siitä pumpun vierestä löytyvä liitin...
Nyt on potikka kiinni ja kyllä huomaa napista saatavan lisäelon!
Täytyy tosin sanoa, ettei tietenkään mitään hurjia mutta eron kyllä huomaa ja ylämäkeenkin jaksaa kiihtyä. Ihan selvästi menohaluja tolla katiskalla on huomattavasti enemmän.
Toteutin asennuksen hieman eri tavalla, eli etsin piuhat aivoboksilta siitä tuulilasin alta, kolvasin niihin ja vein piuhat siitä konepellin avausvaijerin läpiviennistä kabiiniin, koska ajattelin että leimasetää varten ei tarvi sen enempää piilotella piuhoja sitten... Ja paljon mukavampihan ne siitä on kaivaa esiin ja lyhyemmällä vedolla selvisi.
Nyt on asetukset "rynkytyksen rajoilla" ja motarilla ruuvasin vielä vähän isommalle, joten kun poistuin motarilta niin valoissa oli hieman rynkytystä havaittavissa :)
Täytyy varmaan toteuttaa mikrokytkin tuonne kaasupolkimeen mistä tuolla evry ohjeissa onkin mainittu, koska myös omassa poloisesa hehkuvalo alkaa vilkkumaan jos evry on päällä startatessa.
No huomenna vikakoodien poisto ja jatkojalostusta miettimään!
Joka tapauksessa ihmettelen miksei kaikki ole valmiiksi jo evrytetty :) ja suosittelen lämpimästi operaatiota varsinkin kaikille SlowDieselin omistajille! Poloinen toimi koekaniinina ja kohta saman käsittelyn saa varmaankin myös ATD farmari... jatketaan.
PS. se ei ollut se pyöreä liitin kuten ensin oletin vaan siitä pumpun vierestä löytyvä liitin...
-
- -
- Viestit: 1219
- Liittynyt: 31.10.2004 21:43
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa