1.6td pumppu> 1.9td:hen

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

jetta 1.6 tdic
-
Viestit: 503
Liittynyt: 30.7.2003 15:43

1.6td pumppu> 1.9td:hen

ViestiKirjoittaja jetta 1.6 tdic » 4.3.2010 9:59

tuo oma 1.9td:n pumppu vuotaa ainetta pihalle paluupuolen liittimen yläpuolella olevasta viritelmästä,kara siis ui löpössä ja puskee ylimääräiset pihalle.
kysyin korjaamista niin kyllä siihen se 150e ainakin menisi.itse en tuota 1.9:n pumppua ole ikinä aukonut enkä taida moiseen ruetakkaan.

sen sijaan tuota 1.6 pumppua on tullut aikaisemmin purettua ja rassattua ja onkin mielessä jos vaihtaisi kyseisen pumpun entisen tilalle,viritys käyttöä ajatellen tämä olisi paljon paremmin säädettävissä.

onhan näitä jotkut vaihtaneetkin ja kysymys kuuluukin käykö heittämällä paikoilleen entisen tilalle?kyseessä -95 vento ja tässä ajoitus säädetään kiilahihna pyörästä kun 1.6:ssahan säätö tapahtuu pumppua kääntämällä.eli käykö homma vaihtamalla 1.9:n kiilahihnapyörä tuohon 1.6:n pumppuun?onko 1.9 pumpussa kiilahihna pyörä pumpussa kiinni kiilalla?
kylmäkäynnistys vivuston joutuisi ainakin virittelemään mutta onko vielä jotain mitä pitää ottaa huomioon vai käykö heittämällä paikoilleen?asiasta tietävät valaiskaahan.

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 4.3.2010 11:37

sen verran itsellä on tietoa että tuohon aazin pumppuun tulee jtn antureita ja jos ne ei oo paikallaan niin hehkun valo alkaa vilkkumaan. se tässä varmastikkin suurin ongelma tulee

Naxxu
-
Viestit: 226
Liittynyt: 28.7.2003 16:58

ViestiKirjoittaja Naxxu » 4.3.2010 11:44

Syöttöpumpun jalka pitää vaihtaa (1.6:sen jalan keskireikä on pienempi) siinä 1.9:n pumpun hihnapyörän akselissa ei ole kiilaa ollenkaan eli jos sen ottaa irti niin ajoitusta ai saa enää kotikonstein paikalleen. Muuten se pumppu pitäis kyllä olla ihan käypäinen sille koneelle

Jetman
-
Viestit: 866
Liittynyt: 24.7.2003 17:09
Viesti:

ViestiKirjoittaja Jetman » 5.3.2010 7:46

siinä 1.9:n pumpun hihnapyörän akselissa ei ole kiilaa ollenkaan eli jos sen ottaa irti niin ajoitusta ai saa enää kotikonstein paikalleen. Muuten se pumppu pitäis kyllä olla ihan käypäinen sille koneelle


Riippuen, onko vanhempi vai uudempi 1.9 pumppu. uudemassa tosiaan ajoitus säädetään hihnapyörästä. ja se keskiosa on ilman kiilaa.

AKN
-
Viestit: 39
Liittynyt: 19.6.2005 22:09

ViestiKirjoittaja AKN » 5.3.2010 17:07

Ompa tuo 1.6 pumppu ollu -95 aaz kupeessa jo useemman vuoden, pumppu ja kiinnitys korvakko jostakin raadosta.
Ei mulla ainakaan mitää vilkkumisia aiheuttannu vaikka katkasin vanhan pumpun ylimääräset sähköjohdot pois, kaivelee vaan sen magneettiventtiilille menevän johdon siitä isosta liittimestä..

jetta 1.6 tdic
-
Viestit: 503
Liittynyt: 30.7.2003 15:43

ViestiKirjoittaja jetta 1.6 tdic » 8.3.2010 9:41

nurkissa taitaa olla noita 1.6d:n pumpun raatoja,pitää tutkistella onko tuon jalan vaihtaminen minkalainen homma ja muutenkin vähän tutkistella ja vertailla.

onkos AKN kasannut tuon 1.6:n pumpun 1.6:n omalla vai 1.9:n hihnapyörällä?
tai ylipäätään voiko näitä vaihtaa keskenään kun toisesta puuttuu tosiaan se kiilakin?

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 8.3.2010 13:00

AKN: mutta oliko sulla egr-venttiiliä paikallaan? eli silloinhan jos on niin pumppuun tulee pariki anturia.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa