mihin väliin evry laitettu?

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

timppa86
-
Viestit: 19
Liittynyt: 21.10.2009 17:02

mihin väliin evry laitettu?

ViestiKirjoittaja timppa86 » 19.2.2010 20:49

elikkäs boran ajm koneeseen on edellinen omistaja laittanut jonkinlaisen evryn ja pitäs saada pois kun ei nosta kun ahtopainetta, ohjema on luettu ja on vaikio, alipaine letkut vaihdettu ja kaikki mahdollinen tehty ettei mikään paikka ole vialla, testerissäkään ei näy mitn.. ohjelma on luottu ja sitäkään ei ole vaihdettu elikkäs mihin väliin vastus on voitu laittaa kun ahtopaineen tunnistimen ja boksin välissä ei ole mitn ja pumpun päästä ohjain boksiin ei ainakaan löydy, toki johtojakin on hyvä nippu kun ei tiedä mistä etsiä! ei ainakaan mitään näkyvää ole, joskus kuulin et koelaudan pistokkeen taaksekkin on laitettu jotain mut en ole kerenny viel kurkkaamaan! elikkäs apua kaivattas jolla on kokemusta moisista virityksistä!!

kozel
-
Viestit: 1021
Liittynyt: 11.7.2005 14:09

ViestiKirjoittaja kozel » 19.2.2010 20:55

Eihä se evry ahtoihin vaikuta jos ei vikatilaan oo sit pukannu. Kannattas varmaan kattoa N75 toiminta sekä liikkuuko ahtimen siivet. Myös ilmamäärämittarin ja MAP:n arvot kannattaa varmaan vilkasta VAG-COM:lla.

Volkkarilla
-
Viestit: 51
Liittynyt: 22.9.2008 17:57

ViestiKirjoittaja Volkkarilla » 19.2.2010 21:16

Hae sitä evryä/ahtomodea johtosarjasta joka menee ahtoputkea pitkin. Voi olla piilotettu sen muoviputken sisään.

NJo
-
Viestit: 1874
Liittynyt: 26.9.2003 20:27
Viesti:

ViestiKirjoittaja NJo » 19.2.2010 21:29

Pumppusuutinkoneessa evry askarrellaan polttoaineen lämpötila-anturiin, sen johdot ei kulje ahtoputkien tuntumassa. Koneen etupuolelta polttoaineputkesta löytyy lämpötila-anturi.

mmak
-
Viestit: 55
Liittynyt: 18.11.2006 15:02

ViestiKirjoittaja mmak » 20.2.2010 3:03

Myös itse MAP anturi on voitu päivittää 3bar versioksi.

timppa86
-
Viestit: 19
Liittynyt: 21.10.2009 17:02

ViestiKirjoittaja timppa86 » 20.2.2010 17:37

turbo on putsattu ja n75 uusi! oon kyl ettinu ahtopaineen tunnistimen välistä olevasta johdosta mut ei siel näy mitn. edellinen omistaja keto vain et tehoa on yritetty nostaa mutta eipä muista millä tavalla.. nostaako 3baarin mappi ahtoja noin korkeelle jos sen vaihtaa, oon käsittäny et se vain ei mene niin helposti vikatilaan mut voishan sitäkin kokeilla vaihtaa vakioon.. syöttöjä ei ole kyl yhtään lisää kun mustaa ei tuu vaikka kuinka yrittäs. ahtopaineet vain nousee =)

Jani.K
-
Viestit: 680
Liittynyt: 26.11.2005 13:53

ViestiKirjoittaja Jani.K » 20.2.2010 18:35

paljonko siellä on sitä painetta? Onko käytössä vagcom?

timppa86
-
Viestit: 19
Liittynyt: 21.10.2009 17:02

ViestiKirjoittaja timppa86 » 21.2.2010 22:21

sehän siin onkin ku painetta on 2,5 ja laksee kun oottaa hetken vaihteen vaihdon jälkeen ja sit painaa kaasua,, mappi oli 2 ja puolen baarin eli muistaakseni vakio, vikatilan saa kun pyörittää paskista jos pitää liian hyvin,, joo testeris on ollu ja ei näy vikoja, mut senkin mukaan ahtoja oli se 2,5!!
Viimeksi muokannut timppa86, 24.2.2010 21:41. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 22.2.2010 0:47

Öh... 2.5bar?! Onko sulla ihan oikea ahtopainemittari kabiinissa mikä näyttää tuota lukua myös?

NJo
-
Viestit: 1874
Liittynyt: 26.9.2003 20:27
Viesti:

ViestiKirjoittaja NJo » 22.2.2010 4:54

Ahtimen säätötanko tarkastettu?

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 22.2.2010 6:33

Tuo 2.5bar taitaa olla vag-com:n antama lukema? Kaikkihan tietää, että siitä tulee vähentää mittaushetkellä vallitseva ilmanpaine, eli noin bar:n luokkaa. Jolloin tuo 1.5bar piikkipaine ei kuulosta enää niin hurjalta...

timppa86
-
Viestit: 19
Liittynyt: 21.10.2009 17:02

ViestiKirjoittaja timppa86 » 24.2.2010 21:40

säätötanko on tarkastettu ja kyl noi on ihan oikeet ahdot, kun kaikki mittarit sen näyttää, toki hetkellinen mut käypä silti juu kyl se vähennys on otettu huomioon, pian pitäs akelta tulla edellisien omistajien tiedot niin saa soitella ja kysellä mitä sinne on tehty, eiköhän se (viritys) toivon mukaan sit löydy :)

dr_ink
-
Viestit: 877
Liittynyt: 16.8.2005 18:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja dr_ink » 25.2.2010 14:37

vikatilan saa kun pyörittää paskista jos pitää liian hyvin


Huonommat renkaat tai liukkaampi alusta.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa