AJA koneen jakoremmi

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Janzki
-
Viestit: 46
Liittynyt: 9.8.2006 13:41

AJA koneen jakoremmi

ViestiKirjoittaja Janzki » 8.2.2010 2:55

Tuollainen pirulainen pihaan rantautui, ja jakoremmin vaihto on ajankohtainen.

Sellainen jäi askarruttamaan, notta missähän mahtaa olla tuossa 2.4D AJA koneessa ajoitusmerkit? ABL koneeseen remmi tuli joskus vaihdettua ilman merkin merkkiä mutta tuohon ei enää oikein moista viitsisi riskeerata..
Onko remmin vaihdossa muuten mitään erikoista joka tulisi huomioon ottaa, kunkkapulttia ja vesipumppua lukuunottamatta.

Kiitos etukäteen jo vittuiluista ja neuvoista.

kevinc
-
Viestit: 60
Liittynyt: 3.9.2006 19:04

ViestiKirjoittaja kevinc » 10.2.2010 9:58

Mulla ei ole mitään kokemusta ko. koneesta, mutta kirjaviisauksia tässä latelen.

Ajoitusmerkki on vauhtipyörässä ja syöttöpumpussa, mutta nokka-akselia varten pitäisi olla lukituslatta. Samoin syöttöpumpulle kannattaa tuo lukitustappi hommata, koska kokemuksen mukaan pumppu vääntää kyllä pahasti vastaan juuri merkin kohdalla.

Tuossa onkin jännä rakenne, kun syöttöpumppua pyöritetään nokka-akselin takapäässä olevalla pyörällä. Ajoituslatan kolo on tuon pyörän takana. Etupäästähän tuo on niinkuin jonkun perus bensakoneen remmiä vaihtais.

Vauhtipyörällä oikea kohta on O ja T -merkittyjen hampaiden välissä.

marko586
-
Viestit: 95
Liittynyt: 9.10.2003 23:28

ViestiKirjoittaja marko586 » 10.2.2010 11:57

Olisiko näistä apua yhtään
Kuva
Kuva

Janzki
-
Viestit: 46
Liittynyt: 9.8.2006 13:41

ViestiKirjoittaja Janzki » 16.2.2010 17:34

Joop, tuli todettua tänään ettei AJA koneessa ole mitään toivoa vaihtaa remmiä ellei ole vw:n ajoitus työkaluja joissa tuo kampuran lukittaja tulee mukana. Noh onneksi eivät pahanhintaiset kalut olleet niin tilattiin.

Enivei..Huomenna uudestaan remmin kimppuun silti osin, toinen kyssäri joka heräsi, oli tuo syöttöpumpun remmin vaihto..Kiristetään ilmeisesti pumpulla, miten käy ajoituksen jos löysää pumpun, vaihtaa remmin ja kiristää paikalleen?
Vaatinee ilmeisesti tuon jälkeen heittokello "hoitoa" ?

Mr. DDR
-
Viestit: 86
Liittynyt: 1.8.2006 19:37

ViestiKirjoittaja Mr. DDR » 5.7.2010 15:47

Joop, tuli todettua tänään ettei AJA koneessa ole mitään toivoa vaihtaa remmiä ellei ole vw:n ajoitus työkaluja joissa tuo kampuran lukittaja tulee mukana. Noh onneksi eivät pahanhintaiset kalut olleet niin tilattiin.


Mistä hankit kalut, ja mihin hintaan?

Hivenen aihetta sivuten: Mitä eroa on AAB- ja AJA-koneiden välillä hienoisen tehoeron lisäksi?

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 5.7.2010 22:24

http://volkswagen.msk.ru/index.php?p=page02

"Hivenen aihetta sivuten: Mitä eroa on AAB- ja AJA-koneiden välillä hienoisen tehoeron lisäksi?"
Jos noita kahta remmiä kysyit niin ei paljon, -97 vuonna ilmestyi nuo AJA- koneet tuon venäläisen sivuston mukaan, tarkista kuvista!


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa