1.9 pumpparin viritys ( Passat)
Valvoja: ffp jäsenet
1.9 pumpparin viritys ( Passat)
Pelle Pelottomien visa:
1.9 avb motti.
Muutokset : Softa LTR-Racing vol.22
Ahdin Garrett GTB2260VK
Suuttimet Bosio Race 783
Kansi NPS ++ 1mm isommilla venoilla/ porttaus
Nokka ++1mm / nosto
DP+putki 3" ala Martelius
Imusarja 130 Pd
30x40 mini mini cooleri
+ muuta pientä jännää
Ahto 1.95 bar
Teho + 210kW/+500Nm / 4300 rpm
Nyt reippaita ideoita jotta saadaan keski Euroopan pojat kyykkyyn!!
1.9 avb motti.
Muutokset : Softa LTR-Racing vol.22
Ahdin Garrett GTB2260VK
Suuttimet Bosio Race 783
Kansi NPS ++ 1mm isommilla venoilla/ porttaus
Nokka ++1mm / nosto
DP+putki 3" ala Martelius
Imusarja 130 Pd
30x40 mini mini cooleri
+ muuta pientä jännää
Ahto 1.95 bar
Teho + 210kW/+500Nm / 4300 rpm
Nyt reippaita ideoita jotta saadaan keski Euroopan pojat kyykkyyn!!
Viimeksi muokannut rane_69, 6.2.2010 11:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jospa tuolla imusarjalla saisi muutaman extra hevosen ( jahka keritään hitsailemaan tuo kasaan )
Toinen mitä voisi mietti on nokka-akseli,eli nostoahan näissä sais on hiempun vielä enempi kuin tuo +1mm,mielellään jo semmoinen +2.5mm.Tällä saataisiin sitä venttiilin tehokasta aukiolo aikaa kasvatettua mukavasti vaikka kanava ei virtaisikaan tällä nostolla enempää..
Kyllä tuo 300hv alkaa olemaan aika miehekäs lukema,jopa mailman mittapuun mukaan = )
Toinen mitä voisi mietti on nokka-akseli,eli nostoahan näissä sais on hiempun vielä enempi kuin tuo +1mm,mielellään jo semmoinen +2.5mm.Tällä saataisiin sitä venttiilin tehokasta aukiolo aikaa kasvatettua mukavasti vaikka kanava ei virtaisikaan tällä nostolla enempää..
Kyllä tuo 300hv alkaa olemaan aika miehekäs lukema,jopa mailman mittapuun mukaan = )
Ei oikeastaan ole tavoitetta,katsotaan.Vielä ei ole suuttimien tuotto tapissa.Tästä kun muistellaan aikoja taakseppäin niin oli vankka käsitys että Bosion 783 loppuu n220-240hv.Nyt kuitenkin ollaan 300hv paremmalla puolella.Seuraava raja onkin automaatissa 01N.Tässä odotellaan Jenkeistä osia , jotta saadaan ehkä paremmaksi tuo lodju.
-
- -
- Viestit: 693
- Liittynyt: 27.2.2005 20:51
- Viesti:
Logititteko ahtoilman lämpöjä dynossa?
Entä toteutunutta syötön määrää?
Johanin setuppi:
http://www.vanvught-tuning.nl/index.php ... =projecten
Kannessa virtaus alkaa kääntymään 8mm jälkeen, 8mm => 10mm kasvaa virtaus enää 6cfm@28"h2o.. mutta nousee siti hieman.
Ongelmana venttiilinjouset.
Täällä alkavat ainakin vinkit loppumaan.. entä jos vaan vaihtaisi dynopaikkaa keskieurooppaan? =)
Entä toteutunutta syötön määrää?
Johanin setuppi:
http://www.vanvught-tuning.nl/index.php ... =projecten
Kannessa virtaus alkaa kääntymään 8mm jälkeen, 8mm => 10mm kasvaa virtaus enää 6cfm@28"h2o.. mutta nousee siti hieman.
Ongelmana venttiilinjouset.
Täällä alkavat ainakin vinkit loppumaan.. entä jos vaan vaihtaisi dynopaikkaa keskieurooppaan? =)
-
- -
- Viestit: 51
- Liittynyt: 22.9.2008 17:57
Paljonko pakopaineet? Mulla sama ahdin/DP ja menee aikalailla käsikädessä paineet. Max ahtopaine nyt 1.8 mutta pyrkii tippumaan keskialueella 1.6 ja edelleen nousemaan yläkierroksillla takaisin 1.8. Softa on vielä raakile mutta onhan tässä velä aikaa ennen kuin tuota löylyä tarttetaankaan...
Aikamoinen homma saada toimimaan kunnolla mutta LTR hoitaa kyllä homman kuntoon :)
Aikamoinen homma saada toimimaan kunnolla mutta LTR hoitaa kyllä homman kuntoon :)
Onnittelut ranelle
Lappua odotellessa, yli 300hp raja rikottu!
Juuri eilen yritin selvittää asiaa, tuloksetta.Osista turha sen enempää mainita ennen kuin
ne on ihan oikeasti kädessä.
Itsellä on 50tkm ajettu uusi vaihteisto.
Shift kit,Magin öljy,turbiinin stalli pienennetty,turbiinilukon kitkamateriaali vaihdettu hiilikuituun,
aivoboksi jossa vaihtokohdat korkeammalla mitä oli ton auton vakio.numero muistaakseni FE
loppuinen.Öjlyn vaihtoväli on ollut hyvin pieni jotta pystyy seuraamaan kulumaa.
Tärkeää on pitää lämpö kurissa!! Eli erillinen jäähdytin.Muut muutokset olen poistanut.
Moottorin softalla iso merkitys.Alavääntöä turha ottaa älyttömästi.Tehoa kierroksille ja mieluusti ilman piikkejä.Mitä korkeammalle se paremmin pumppu työntää.
Sieltä jos katsot mun 280 vs. 308hv lappuja niin kun saatiin 4000 kohdalta ylös käyrää loppui
kolmos vaihteen luistaminen loppukierroksilla.
Ajotavassa on semmoinen jos ajaa D:llä maantiellä ja aikoo runtata niin haen kepillä kolmosen jolloin saadaan pumpun tuottoa ylös kun kierrokset nousee valmiiksi.Ei tule älytöntä momentti piikkiä niinkuin jos auto vaihtaa itse D-3 jolloin laatikko varmasti kusee.
ne on ihan oikeasti kädessä.
Itsellä on 50tkm ajettu uusi vaihteisto.
Shift kit,Magin öljy,turbiinin stalli pienennetty,turbiinilukon kitkamateriaali vaihdettu hiilikuituun,
aivoboksi jossa vaihtokohdat korkeammalla mitä oli ton auton vakio.numero muistaakseni FE
loppuinen.Öjlyn vaihtoväli on ollut hyvin pieni jotta pystyy seuraamaan kulumaa.
Tärkeää on pitää lämpö kurissa!! Eli erillinen jäähdytin.Muut muutokset olen poistanut.
Moottorin softalla iso merkitys.Alavääntöä turha ottaa älyttömästi.Tehoa kierroksille ja mieluusti ilman piikkejä.Mitä korkeammalle se paremmin pumppu työntää.
Sieltä jos katsot mun 280 vs. 308hv lappuja niin kun saatiin 4000 kohdalta ylös käyrää loppui
kolmos vaihteen luistaminen loppukierroksilla.
Ajotavassa on semmoinen jos ajaa D:llä maantiellä ja aikoo runtata niin haen kepillä kolmosen jolloin saadaan pumpun tuottoa ylös kun kierrokset nousee valmiiksi.Ei tule älytöntä momentti piikkiä niinkuin jos auto vaihtaa itse D-3 jolloin laatikko varmasti kusee.
Hienoa, kiitos rane. On kuitenkin käytännössä pioneerityötä mitä olet tehnyt tämän laatikon kanssa.
Niin monelta taholta saanut kuulla ettei näille mitään ole tehtävissä. Itselläkin otettu kuitenkin sitä vääntöä tuosta enemmän ulos mitä laatikon pitäisi kestää, niin ei ole kiva laittaa rojuja uusiksi vain sen takia, että odottaa koska ne taas saa laittaa...
On vähän sitten muille moottoripuolen päivityshaluille täytynyt näyttäää kinnasta.
Niin monelta taholta saanut kuulla ettei näille mitään ole tehtävissä. Itselläkin otettu kuitenkin sitä vääntöä tuosta enemmän ulos mitä laatikon pitäisi kestää, niin ei ole kiva laittaa rojuja uusiksi vain sen takia, että odottaa koska ne taas saa laittaa...
On vähän sitten muille moottoripuolen päivityshaluille täytynyt näyttäää kinnasta.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 28 vierailijaa