agr turbo ahuun

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Akke
-
Viestit: 16
Liittynyt: 4.3.2009 16:44

agr turbo ahuun

ViestiKirjoittaja Akke » 5.2.2010 17:46

elikkä tuli hommattua gt17/20 poikittaiskoneesta ja pitäs saaja se tuohon ahu passattiin. kahtoin että pakolaipat on eri päin että pitääkö tehä joku laippa härdelli että saa passaan?

kozel
-
Viestit: 1021
Liittynyt: 11.7.2005 14:09

ViestiKirjoittaja kozel » 5.2.2010 17:52

Tuo on vissiin VNT ahdin? AFN:n pakosarjoja ovat laitelleet että menee nuo VNT:t kivuttomammin. Joutuu myös muuttamaan turbon ohjausta VNT:n suuntaan..

MarcusS
-
Viestit: 358
Liittynyt: 11.2.2004 22:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja MarcusS » 5.2.2010 18:52

AHU konetta on vanhassa poikittaiskoneisessa passatissa, kuin myös uudemmassa 97-> passatissa pitkittäin. Pitkittäiseen koneeseen se ei kyllä mene, ja vanhempaankin pitäisi saada kompurakotelon koppa käännettyä, mutta kellon jalka yleensä rajoittaa.

Passattiin olisi fiksumpaa tehdä ihan omaansa viriahdin tai sitten muuntaa se vnt-vehkeeksi.

Akke
-
Viestit: 16
Liittynyt: 4.3.2009 16:44

ViestiKirjoittaja Akke » 5.2.2010 19:03

eli pitkittäiskoneesta on kyse ja hukkaportillinen ahdin. katsoin tuosa että ois ihan nätti tehä semmoinen laippa tuohon pakosarjan ja turbon väliin että sais kiinni vaan onko jotain muuta rajoituksia?

TRF
-
Viestit: 159
Liittynyt: 30.7.2003 14:45

ViestiKirjoittaja TRF » 9.2.2010 7:55

Jaa että ei passaa. No höh. Mulla on ylimääräinen AGR sarja jos se auttaa?

Ja jos turbo on peräisin minulta kuten luulen niin pakosarjan saat veloituksetta kotiovelle jos se vaan auttaa.

Ramirez82
-
Viestit: 112
Liittynyt: 30.5.2007 23:34

ViestiKirjoittaja Ramirez82 » 9.2.2010 10:37

Ihan hyvin siellä on tilaa kun laittaa AFN:nnän pakosarjan ja laipalla vähän ylöspäin. Ilmanputsarikotelo pois ja vapaavirtaussuodatin tilalle niin on jo tilaa paljon isommallekkin ahtimelle;) Mulle saatiin sopimaan 3B passattiin gtb2260vk julmetun kokoisen imusarjan kanssa:) Sitä en tiedä onko AGR:ssä millainen pakosarja, voi olla jopa samanlainen kuin AFN:ssäkin?

edit: tosin 17/20 menee ilmeisesti suoraan sillä AFN:nnän pakosarjalla, ilmanottoputkella(PD130hvssa tosin ois paremmin virtaava) ja öljynpaluulla ilman että tarvii ilmanputsarikotelosta luopua. Tietty niitäkin voi olla erilaisia.

TRF
-
Viestit: 159
Liittynyt: 30.7.2003 14:45

ViestiKirjoittaja TRF » 9.2.2010 11:35

2260:lle jouduttiin tekemään AGR:n sarjaan aikamoinen muutostyö että saatiin sopimaan. Tilaa kyllä jäi lopulta hienosti tehdä vielä 3" DP.

Akke
-
Viestit: 16
Liittynyt: 4.3.2009 16:44

ViestiKirjoittaja Akke » 9.2.2010 14:59

joo eli kolmiolaipat on just eri päin tuossa turbossa ja pakosarjassa. ja tuosa ahun pakosarjassa turbo lähtee ylöspäin. jope miten siinä agr sarjassa tulee jos alaspäin niin vois auttaa aika paljon.

TRF
-
Viestit: 159
Liittynyt: 30.7.2003 14:45

ViestiKirjoittaja TRF » 9.2.2010 15:24

Alaspäin lähtee AGR:ssä. Ostitko turbon minulta?

Eerop
-
Viestit: 525
Liittynyt: 25.4.2005 20:42

ViestiKirjoittaja Eerop » 9.2.2010 16:35

ahussa myös tulee turbo alaspäin.

Akke
-
Viestit: 16
Liittynyt: 4.3.2009 16:44

ViestiKirjoittaja Akke » 9.2.2010 16:56

jope ostin sulta tuon kyseisen hyrrän.jos vihtit lähetellä sen pakosarjan niin helpottas kummasti. kyllä mulla turbo nousee pakosarjan yläpuolelle tuossa ahussa.

Ramirez82
-
Viestit: 112
Liittynyt: 30.5.2007 23:34

ViestiKirjoittaja Ramirez82 » 9.2.2010 17:40

Tossa mun projekti topicissa on kahden eri ahtimen asennuksesta 3B AHU Passattiin. Toivottavasti siitä ois sullekkin apua.

http://www.variantclub.fi/phpbb/viewtopic.php?t=4497&start=200

Akke
-
Viestit: 16
Liittynyt: 4.3.2009 16:44

ViestiKirjoittaja Akke » 9.2.2010 18:28

kiitoksia apua oli kyllä. elikkä tuosa afn sarjassa on tuo laippa just oikein mutta dp menee sitte uusiksi tai voihan tuo mennä muutenki. saahan tuonne näköjään isompaaki mahtuun :) tuo agr:n pakosarja on siis vissiin samanmoinen ko afn

Akke
-
Viestit: 16
Liittynyt: 4.3.2009 16:44

ViestiKirjoittaja Akke » 18.3.2010 18:10

no niin kerkeshän sitä tuon turbon laittaa paikoilleen. missä kohtaa tuon 17/20 pitäis heräillä ja paljoko ois hyvät paineet tuolle? eli racet on ja iq siinä 4 ja paineet 1.2bar nyt tuntuu että noin 2200-2400 niin täydet paineet ja nousee hitaammin ku vakio pillerillä. vetää toki paljon ylemmäs ko vakiolla :)

pasattdi
-
Viestit: 163
Liittynyt: 26.2.2009 13:56

ViestiKirjoittaja pasattdi » 18.3.2010 18:22

jos en väärin ymmärtänyt niin kyseessä on 110hv agr ahdin -> 110hv ahuun? mut 90hv ahtimet samanlaisia?

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 18.3.2010 19:42

Yksikään AGR tai AHU ei ole vakiona 110hv kone ;)

pasattdi
-
Viestit: 163
Liittynyt: 26.2.2009 13:56

ViestiKirjoittaja pasattdi » 18.3.2010 20:13

eli ymmärsin väärin...voi luoja että ihminen voi olla viisas :D

Akke
-
Viestit: 16
Liittynyt: 4.3.2009 16:44

ViestiKirjoittaja Akke » 18.3.2010 21:21

allright. entäpä vaikuttaako hukkaportin tangon säätö tuohon ahtimen heräävyyteen ja miten säädetään oikein. vai meneekö kokeilu hommiksi.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa