Sain tuloletkusta ilmat pois takaiskuventtiilillä. Käy vieläkin 200 kierrosta normia alempana pakkasilla ilman lämmitystä 10 minuutin ajan. Paluuletkussa näkyy vipellystä, vähän niin kuin vaahtoa menisi. Mistä tämä kertoo?
Lämpimällä koneella toimii bueno. Jossei ole ollut tolpassa -10 asteen pakkasella, niin noin 10 minuutin ajan saa jännätä, että sammuuko, ei sammu, sammuu, ei sammu, sammuu, ei sammu.... Starttaa kyllä pirun hyvin ja heti.
"Vaahtoa" paluuletkussa, AAZ
Valvoja: ffp jäsenet
Jos tässä nyt polttoainejärjestelmästä puhutaan, niin luultavasti tulopuolella on ilmavuoto. Se on vähän ikävä paikallistaa, mutta jos sulla on läpinäkyvät letkut, niin aika hyvinhän sen vuotokohdan kuplia seuraamalla löytää.
Tuo takaiskuventtiilin tarvekin vähän kertoo, että jossain on vuotoa, koska tiiviissä järjestelmässä polttoaine ei kyllä valu takaperin tankkiin.
Itse lähtisin polttoainesuodatinta ja sen liitoksia tutkimaan. Yksi keino on asentaa sellainen volkkarin vanhan mallin suodatin, missä on kannessa suoraan letkuliitännät. Silloin ainakin voi olla varma, että suodattimen seutu on tiivis. Itse käytin Peugeot 306:ssa joskus sellaista väliaikaisesti, kunnes sain auton oman suodatinkotelon kaikki O-renkaat vaihdettua.
Tuo takaiskuventtiilin tarvekin vähän kertoo, että jossain on vuotoa, koska tiiviissä järjestelmässä polttoaine ei kyllä valu takaperin tankkiin.
Itse lähtisin polttoainesuodatinta ja sen liitoksia tutkimaan. Yksi keino on asentaa sellainen volkkarin vanhan mallin suodatin, missä on kannessa suoraan letkuliitännät. Silloin ainakin voi olla varma, että suodattimen seutu on tiivis. Itse käytin Peugeot 306:ssa joskus sellaista väliaikaisesti, kunnes sain auton oman suodatinkotelon kaikki O-renkaat vaihdettua.
Jos paluuputkessa ainoastaan menee ilmaa niin sehän kertoo siitä että pumpussa on ilmavuoto. Tuloputki jos on kuplaton niin tulolinja on silloin tiivis. Mitäs kaikki tiivisteitä siinä pumpussa nyt olikaan.. Kaasuakselin holkki, nestepään keskitulpan o-rengas, akselin stefa, tulo- ja paluuliittimien kuparirikat, suutinputkien kiinnitys nestepäähän ja suuttimiin, ymsyms. Ei muutakuin hyvän lampun kanssa tutkimaan näkyykö pumpun kyljessä tai suuttimien rungoissa kosteaa. Ja samalla vähän avaimilla kokeilee kiristää kaikkea liikkuvaa. Ranne-momenttiin niitä ei kuitenkaan kannata, eikä saa laittaa. ;)
-
- -
Sitä vähän ounasteltiinkin, että esimerkiksi kaasuakselin tiiviste voisi vuotaa kun kaasua ei kestä painaa ensimmäisen 5-10 minuutin aikana ollenkaan, tai rupeaa hyytymään. Ilmeisesti tolpan nokastakin pumppu saa sen verran lämpöä, että jonkinlaista lämpölaajenemista tapahtuu ja paikat tiivistyy. Samoin kuin 10 min tyhjäkäynnillä. Tai sitten se on mikä tahansa muu tiiviste, mutta aloitetaan siitä.
Täältä luin, että on saatavilla tiivistesarja pumpulle. Mistähän sellaisen saa ja mihin hintaan? Löytyykö motonetistä?
Täällä oli myös saatavilla pumpun räjäytyskuvia epsanjankielen tekstityksillä. Sillä en vielä itse uskalla alkaa pumppua parkkipaikalla avaamaan. Eli olisko kellään aikaa raapustella seikkaperäisempiä ohjeita kaasuakselin tiivisteen uusimiseen? Mitä irroitetaan ja missä järjestyksessä :)
Mutta lähenpäs tässä ensin tutkailemaan, voisko siellä mitään kiristellä ulkopuolisesti.
Pirskatti kun ei käsitä hönkäsenpöläystä näistä dieseleistä.
Täältä luin, että on saatavilla tiivistesarja pumpulle. Mistähän sellaisen saa ja mihin hintaan? Löytyykö motonetistä?
Täällä oli myös saatavilla pumpun räjäytyskuvia epsanjankielen tekstityksillä. Sillä en vielä itse uskalla alkaa pumppua parkkipaikalla avaamaan. Eli olisko kellään aikaa raapustella seikkaperäisempiä ohjeita kaasuakselin tiivisteen uusimiseen? Mitä irroitetaan ja missä järjestyksessä :)
Mutta lähenpäs tässä ensin tutkailemaan, voisko siellä mitään kiristellä ulkopuolisesti.
Pirskatti kun ei käsitä hönkäsenpöläystä näistä dieseleistä.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”