Liian pieni imuputki?

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

ammale
-
Viestit: 10
Liittynyt: 28.9.2009 21:50

Liian pieni imuputki?

ViestiKirjoittaja ammale » 11.1.2010 18:30

Nyt on 110hp diesel toledoon asennettu 1749VB. Penkitettiin ja 173hp ja 340nm tuli ilman älytöntä savua, ei kylläkään paljoa kokemusta mulla dieseleistä. Mitäs ootte mieltä, että kannattaako vaihtaa 130/150hp:n imuputki, koska tällä hetkellä vielä vakio imuputki kiinni ja kuulemma todella surkean ahdas. Mites 3 bar map-anturi, onko suositeltavaa laittaa, jos on niin miksi? Sitten kulutus nousi yllättävän paljon kun vertaa vakioon, siis seka-ajossa. Nyt kuluttaa varmaan 8L sataselle kun ennen meni 5,5L, mitä ootte tohon mieltä.

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 11.1.2010 19:25

Mitkä suuttimet?
Kulutus on kova, ei pitäisi paljoa muuttua ahtimen eikä suuttimien vaihdolla eikä varsinkaan ohjelman teon jälkeen.
Ei sitä MAP-anturia voi noin vaan vaihtaa, se pitää huomioida ohjelmassa.

Kane
-
Viestit: 344
Liittynyt: 1.11.2003 20:45

ViestiKirjoittaja Kane » 11.1.2010 21:07

Kyllä se imuputki vielä riittää! Onko ohjelmaan kajottu, vai onko vakio? Yllättävän hyvin tehoa jos on vakiosofta, mutta selittäisi oireita aika hyvin : )...

Mites se ahtaa? Meinaan vaan, että nouseehan se kulutus normiajossa, jos kone saa ahtoja vasta yläkierroksilla...

Selaile vähän searchilla MAP- juttuja. Aika pitkä tarina toistettavaksi...

ammale
-
Viestit: 10
Liittynyt: 28.9.2009 21:50

ViestiKirjoittaja ammale » 11.1.2010 21:24

bosion race 520. Siinä on nyt custom ohjelma. Auto ei ole ala kierroksilla yhtä nöyrä kuin ennen mutta kun kierrokset nousee 1500-2000 niin sitten vähän hyökkäilee. Eli alkuperäinen imuputki ei rasiat turboa mitenkää erityisesti? Mites paljon 2,5 downpipe vakuttaisi tehoihin?

Kane
-
Viestit: 344
Liittynyt: 1.11.2003 20:45

ViestiKirjoittaja Kane » 13.1.2010 18:32

Onhan sulla ahtopainemittari!? Kuulostaa siltä että ei ole ahdin aivan säädöissään, ja se tulee pidemmän päälle kalliiksi... VB:n saa helposti rikki, jos paine karkailee.

DB:n vaikutus tehoihin ei ole suuri, mutta se säästää ahdinta pienentyneen vastapaineen(siis pakopaineen) muodossa. Myös pakolämmöt pysyvät matalampina. Takapään vaimentimet voivat ahdistaa enemmän, kuin DB...

Isompi MAP mahdollistaa mm. kovempien ahtopaineiden käytön, ilman että kone menee vikatilaan. Muutenhan yli 1,5 bar paineilla kone menee vikatilaan! Tosin kyllä 1,5-1,7 bar alkaa olla aika maksimi VB:lle, jos sen haluaa kestävän... Noilla paineilla on nyt menty n.50t km, ja vielä on nipussa...*koputtaa puuta*

ammale
-
Viestit: 10
Liittynyt: 28.9.2009 21:50

ViestiKirjoittaja ammale » 14.1.2010 20:18

Ei ole ahtopainemittaria mutta paineet pitäis olla 1,6bar ja ainakaan vielä ei ole heittänyt vikatilaan. Millaisia tehoja ja vääntöjä muut on saanu noilla palikoilla ja savuttaako paljon? Mietin vaan et onko noi yhtään sellaisia lukemia mitä pitäisi saada noilla palikoilla.

AnttiK
-
Viestit: 90
Liittynyt: 26.2.2006 12:11

ViestiKirjoittaja AnttiK » 14.1.2010 20:49

Vakio mapin alue loppuu 1.6 barissa, niin mahtaako ecu tietää paljonko paineet ylittyy, jos ylittyy?

Kane
-
Viestit: 344
Liittynyt: 1.11.2003 20:45

ViestiKirjoittaja Kane » 17.1.2010 22:17

^^Asenna ahtomittari, niin loppuu arvailu. Tuolla metodilla ei hyvä heilu!

Darek
-
Viestit: 17
Liittynyt: 9.10.2006 20:58

ViestiKirjoittaja Darek » 18.1.2010 13:14

Pitkittäinen afn, r-nokka, racet ja VB, isompi imuputki. Vakiot pakoputki ja kytkin. Findieselin ohjelmalla 188 ja 413. Tehoa on vakioo paremmin heti tyhjäkäynniltä ja käytännössä ilman savuja. Teho ja vääntö tasaisesti nousevana, niin pitokin säilyy paremmin. Ja kulutus suunnilleen samat vakkariajossa.

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 18.1.2010 16:58

Kone pitkittäin ja ahtimena VB? Kerro toki lisää, on nimittäin hieman erikoinen yhdistelmä.

Darek
-
Viestit: 17
Liittynyt: 9.10.2006 20:58

ViestiKirjoittaja Darek » 19.1.2010 12:53

Eli VA:n rungossa VB by Finturbo. Aivan mainio, jos pärjää alle 200 eikä aio konetta avata.

ammale
-
Viestit: 10
Liittynyt: 28.9.2009 21:50

ViestiKirjoittaja ammale » 20.1.2010 22:36

Onko Darek sulla huomannut eroa kun on isompi imuputki? Vaihdoitko sen varulta vai oliko suositeltavaa? Mitä autosi kuluttaa maltíllisessa kaupunkiajossa?

Darek
-
Viestit: 17
Liittynyt: 9.10.2006 20:58

ViestiKirjoittaja Darek » 21.1.2010 14:51

Parempi on, kun ilma liikkuu ;) En osaa sanoa mitään konkreettista, kun tuo oli kiinni jo VA:n yhteydessä. Pieniä hyötyjä ehkä turbon kuormituksen väheneminen, nopeampi reagointi ja kenties ahtoilman lämpötilan lasku. Sitä tarpeellisempi tuo on, mitä kovemmat paineet, tuossa on maltillinen 1.8 piikki.

Jos huohotus menee omaan kannuun, niin öljyä ei keräänny cuuleriin eikä karstoita imusarjaa egr:n kanssa. Mulla on itse tehty imuputki silikonimutkista, liitoksissa peltiputkea sisällä, jousto-osalla ennen turboa ja kunnon klemmarit.

Kaupunkikulutsta en ole mitannut ja näytön kalibrointi on kesken. Kuitenkin sekalaisen kulutuksen keskiarvo on suht. samat mitä ennen. VA:lla ilman ohjelmaa vei selvästi enemmän.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 21 vierailijaa