Liian pieni imuputki?
Valvoja: ffp jäsenet
Liian pieni imuputki?
Nyt on 110hp diesel toledoon asennettu 1749VB. Penkitettiin ja 173hp ja 340nm tuli ilman älytöntä savua, ei kylläkään paljoa kokemusta mulla dieseleistä. Mitäs ootte mieltä, että kannattaako vaihtaa 130/150hp:n imuputki, koska tällä hetkellä vielä vakio imuputki kiinni ja kuulemma todella surkean ahdas. Mites 3 bar map-anturi, onko suositeltavaa laittaa, jos on niin miksi? Sitten kulutus nousi yllättävän paljon kun vertaa vakioon, siis seka-ajossa. Nyt kuluttaa varmaan 8L sataselle kun ennen meni 5,5L, mitä ootte tohon mieltä.
Kyllä se imuputki vielä riittää! Onko ohjelmaan kajottu, vai onko vakio? Yllättävän hyvin tehoa jos on vakiosofta, mutta selittäisi oireita aika hyvin : )...
Mites se ahtaa? Meinaan vaan, että nouseehan se kulutus normiajossa, jos kone saa ahtoja vasta yläkierroksilla...
Selaile vähän searchilla MAP- juttuja. Aika pitkä tarina toistettavaksi...
Mites se ahtaa? Meinaan vaan, että nouseehan se kulutus normiajossa, jos kone saa ahtoja vasta yläkierroksilla...
Selaile vähän searchilla MAP- juttuja. Aika pitkä tarina toistettavaksi...
Onhan sulla ahtopainemittari!? Kuulostaa siltä että ei ole ahdin aivan säädöissään, ja se tulee pidemmän päälle kalliiksi... VB:n saa helposti rikki, jos paine karkailee.
DB:n vaikutus tehoihin ei ole suuri, mutta se säästää ahdinta pienentyneen vastapaineen(siis pakopaineen) muodossa. Myös pakolämmöt pysyvät matalampina. Takapään vaimentimet voivat ahdistaa enemmän, kuin DB...
Isompi MAP mahdollistaa mm. kovempien ahtopaineiden käytön, ilman että kone menee vikatilaan. Muutenhan yli 1,5 bar paineilla kone menee vikatilaan! Tosin kyllä 1,5-1,7 bar alkaa olla aika maksimi VB:lle, jos sen haluaa kestävän... Noilla paineilla on nyt menty n.50t km, ja vielä on nipussa...*koputtaa puuta*
DB:n vaikutus tehoihin ei ole suuri, mutta se säästää ahdinta pienentyneen vastapaineen(siis pakopaineen) muodossa. Myös pakolämmöt pysyvät matalampina. Takapään vaimentimet voivat ahdistaa enemmän, kuin DB...
Isompi MAP mahdollistaa mm. kovempien ahtopaineiden käytön, ilman että kone menee vikatilaan. Muutenhan yli 1,5 bar paineilla kone menee vikatilaan! Tosin kyllä 1,5-1,7 bar alkaa olla aika maksimi VB:lle, jos sen haluaa kestävän... Noilla paineilla on nyt menty n.50t km, ja vielä on nipussa...*koputtaa puuta*
Pitkittäinen afn, r-nokka, racet ja VB, isompi imuputki. Vakiot pakoputki ja kytkin. Findieselin ohjelmalla 188 ja 413. Tehoa on vakioo paremmin heti tyhjäkäynniltä ja käytännössä ilman savuja. Teho ja vääntö tasaisesti nousevana, niin pitokin säilyy paremmin. Ja kulutus suunnilleen samat vakkariajossa.
Parempi on, kun ilma liikkuu ;) En osaa sanoa mitään konkreettista, kun tuo oli kiinni jo VA:n yhteydessä. Pieniä hyötyjä ehkä turbon kuormituksen väheneminen, nopeampi reagointi ja kenties ahtoilman lämpötilan lasku. Sitä tarpeellisempi tuo on, mitä kovemmat paineet, tuossa on maltillinen 1.8 piikki.
Jos huohotus menee omaan kannuun, niin öljyä ei keräänny cuuleriin eikä karstoita imusarjaa egr:n kanssa. Mulla on itse tehty imuputki silikonimutkista, liitoksissa peltiputkea sisällä, jousto-osalla ennen turboa ja kunnon klemmarit.
Kaupunkikulutsta en ole mitannut ja näytön kalibrointi on kesken. Kuitenkin sekalaisen kulutuksen keskiarvo on suht. samat mitä ennen. VA:lla ilman ohjelmaa vei selvästi enemmän.
Jos huohotus menee omaan kannuun, niin öljyä ei keräänny cuuleriin eikä karstoita imusarjaa egr:n kanssa. Mulla on itse tehty imuputki silikonimutkista, liitoksissa peltiputkea sisällä, jousto-osalla ennen turboa ja kunnon klemmarit.
Kaupunkikulutsta en ole mitannut ja näytön kalibrointi on kesken. Kuitenkin sekalaisen kulutuksen keskiarvo on suht. samat mitä ennen. VA:lla ilman ohjelmaa vei selvästi enemmän.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”