Kysymyksiä 3.0 TDI:stä (VAG)

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

frville
uusi tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 23.10.2006 8:38

Kysymyksiä 3.0 TDI:stä (VAG)

ViestiKirjoittaja frville » 11.1.2010 11:22

Koitin haulla haeskella, mutta mitään en oikein löytänyt joten tässä pari kysymystä.

Mitä eroja on 150 Kw ja 171 Kw padoilla onko teho ero ainoastaan ohjelmassa?

Paljonko ko. koneesta saa pelkällä ohjelmionnilla?

Miten on tuon moottorin kestävyyden kanssa? Olen kuullut että ainakin 2.7 tdi on aika pommi, mutta 3.0 ilmeiseti huomattavasti kestävämpi/ ei niin vika herkkä

diffas
-
Viestit: 878
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 11.1.2010 12:37

2.7 ja 3.0 on käytännössä sama kone. 2.7:ssa pytyn tilavuutta on pikkaisen pienennetty.
Jos joku on sanonut 2.7tdi:n olevan susi, niin yhtä susi on sitten 3litrainenkin.

pakkeri
-
Viestit: 38
Liittynyt: 3.9.2004 15:00

Ennen kun ostan

ViestiKirjoittaja pakkeri » 11.1.2010 12:54

BPP 2.7 on pommi? Mikähän siitä hajoaa? Kiinnostais ostaa A4 tommosella... Ainoo mikä musta tossa on epäilyttävää niin imuläpät "swirl flaps". CR tekniikka pitäis olla jo kehitetty kuntoon, 3litran kamat pitäis selvitä helpommalla tossa pienemmän tehon koneessa. Yks turbo, ketjukone...
Lisätieto olis kiva...

tuikku
-
Viestit: 255
Liittynyt: 27.11.2004 18:16

ViestiKirjoittaja tuikku » 11.1.2010 14:05

.
3L ohjelmissa pieni ero.
Samoin siirryttäessä 2,7L,seen.
3l ilmeisesti aina hiukkaspöntöllä, pienempää saattaa saada ilmankin, kaikki "alkuperäiset" suomalaiset varmaan ilman onkin, kun siitä olisi pitänyt maksaa aikoinaan extraa...

mikkole
-
Viestit: 200
Liittynyt: 9.5.2006 19:52

ViestiKirjoittaja mikkole » 14.1.2010 21:48

eli tässä 3 litrasessa ei ole ilmeisesti nokan kanssa ongelmaa??. Itseäkin polttelis hommata a4 tuolla 3.0tdi koneella

TurboJ
-
Viestit: 966
Liittynyt: 7.1.2005 20:18

ViestiKirjoittaja TurboJ » 15.1.2010 0:33

Näissä 2.7 - ja 3-litraisissa on nokka-akseliongelma korjattu, ainakin Audi-mekaanikon mukaan. Ei ole kuulemma ilmennyt mitään muutakaan ongelmaa näissä.

TRF
-
Viestit: 159
Liittynyt: 30.7.2003 14:45

ViestiKirjoittaja TRF » 15.1.2010 8:32

saako tuosta myös pakun? Kattelen A4/3.0 -08.

verojen välttäminen on kansalaisvelvollisuus.

MarcusS
-
Viestit: 358
Liittynyt: 11.2.2004 22:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja MarcusS » 15.1.2010 15:29

erään vaihtoautomyyjän mukaan useista saksantuonneista on mennyt suuttimia.

diffas
-
Viestit: 878
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 15.1.2010 16:04

se o hyvä syy vaihtaa sitten isompii ja MarcuS mikäs olis tohon hyvä päivityshybridi-fööni?

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 15.1.2010 16:47

Taitaa olla päivitykseen soveltuvat vnt-föönit vähissä? Vai onko Fin-turbolla jo joku salainen resepti tiedossa?

diffas
-
Viestit: 878
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 15.1.2010 16:54

Luulis nyt kuitenki löytyvän _jotain_ :)

Impala64ss
-
Viestit: 23
Liittynyt: 4.12.2009 22:58

ViestiKirjoittaja Impala64ss » 15.1.2010 17:23

Omat kokemukset kyseisistä moottoreista on 2.7.ssa ei ole vääntöä samalla lailla alhalla kuin 3.0.ssa. 2.7 multsikalla on yhtä herkku ajaa kuin 2.5. Vanhemmissa 3.0.ssa on on mennyt ahtimia. Yleisin syy ahtimen vaihtoon on ollut öljy vuoto tai siivet palasina. Ei ole tarkoistus pelotaatta kyseisistä koneista kiinnostuneita. Kyllä itsellekkin kelpaisi B7 3.0.tdi ja tippi.

MarcusS
-
Viestit: 358
Liittynyt: 11.2.2004 22:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja MarcusS » 15.1.2010 18:19

on tiedossa jotain mielenkiintoisia osia, joiden saatavuus vain on kivenalla.

tuikku
-
Viestit: 255
Liittynyt: 27.11.2004 18:16

ViestiKirjoittaja tuikku » 16.1.2010 14:12

.
Suuttimia ei minun käsitykseni mukaan kyllä tarvi "päivitellä" mihinkään.
Suutinkartan perusteella ovat kyllä aivan suurinta, mitä henkilöautoissa on.
"Käyttämätöntä" ruiskutusaikaa on vaikka hurumykket.
2,7L koneessa samat suuttimet....

Taitaa se "ongelma" olla siellä ahdipuolella.
...Sekä siinä, että, kuten mersussakin, myös tässä ecussa taitaa se todellinen ruiskutusmäärä olla rajoitettuna niin kovin taitavasti, että noinkohan tuota on kovin moni ratkaissut ... Minä en ainakaan, sanotaan se heti kärkeen...
Aika hyvin kuiteskin tulee vetoja, asiasta mitään tietämättäkin...

mikkole
-
Viestit: 200
Liittynyt: 9.5.2006 19:52

ViestiKirjoittaja mikkole » 18.1.2010 18:07

Onkos noissa 204 ja 232 heppaisissa mitä rakenteellista eroa? Millä lisä teho on otettu? Entäs kytkimen kesto lastuttaessa?

diffas
-
Viestit: 878
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 18.1.2010 18:20

Kytkin kestää kyllä, kaksoismassa on vähä helisemässä. Tos toisaalla oli juttua niin 700nm kestää ainaki, isoilla vaihteilla sit rajattu 600 tms. Nois on eri ahtimia, 204 heppases on muistaakseni bv50 ja 233/240 heppases sit 2260v

mikkole
-
Viestit: 200
Liittynyt: 9.5.2006 19:52

ViestiKirjoittaja mikkole » 19.1.2010 15:53

Juuh. Kyllä se autokuume nyt on kohonnut niin paljon, että pitää laitta nykyinen pirssi myyntiin ja ruveta etsimään saksasta Audia.

Antsa
-
Viestit: 1420
Liittynyt: 4.10.2003 22:27

ViestiKirjoittaja Antsa » 13.1.2014 9:42

mites näitten kans on menny?

Dmind
-
Viestit: 273
Liittynyt: 11.8.2003 16:28

ViestiKirjoittaja Dmind » 4.7.2015 0:02

Nostellaanpas tällaista hyvin alkanutta ketjua...

Itseäni on alkanut himottelemaan Audi A5 Coupe Quattro juurikin tällä 3.0L TDI V6 pannulla.
Minkälaisia kokemuksia on foorumilaisille kertynyt tästä moottorista?
Tai jos jollain sattuu A5 olemaan niin siitäkin saa kertoa :)


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], Majestic-12 [Bot] ja 42 vierailijaa