1.9tdi AFN moottorin laitto toiseen autoon?

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

make-lj
-
Viestit: 17
Liittynyt: 6.1.2010 20:21
Viesti:

1.9tdi AFN moottorin laitto toiseen autoon?

ViestiKirjoittaja make-lj » 6.1.2010 20:37

Moi kaikille! ajattelin tältä foorumilta tulla kyselemään kun ilmeisesti täällä jotkut kyseisen moottorin kanssa pelannut..

Eli seuraavanlainen homma..
Ajattelin laittaa tuollasen vw afn moottorin suzukin maasturiin.

mitä kaikkea tulisi ottaa huomioon? mitä kaikkia osia tarviin elintenluovuttaja autosta?
elintenluovuttajana passat -99 nelikko 1.9tdi...
kytkin, vauhtipyörä, koneen kiinnikkeet, startti hoidossa,
mutta mietityttää lähinnä moottorin ohjaus hommat ja ajonestot yms..?
-mitä kaikkia pakollisia sähkövermeitä tarvitsen?
-pystyykö ajonestot ohittamaan?
-yms.yms mitä tulee ottaa huomioon??

laitetaas nyt vielä linkki projektista minkälaiseen laitokseen motti olis tulossa...
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=63051

Onhan noita tekniikoita kait laiteltu muihinkin "vanhempiin" laitteisiin..?

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 6.1.2010 20:42

ajoneston poisto luonaa meillä kyllä... ei siinä ihmeempiä oikeastaan tarvi, jos ehjästä autosta pääset kaikki nyppimään johtosarjoines, jostain vr6 koneisesta offivehkeestä muistaakseni mikko on kans ottanu pois...

JuhaS84
-
Viestit: 25
Liittynyt: 21.2.2008 11:17

ViestiKirjoittaja JuhaS84 » 6.1.2010 21:00

tai sitte laittaa mekaanisen pumpun ni ei tarvii montaakaan johtoa... ja on helppo säätää...

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 6.1.2010 21:02

Ja pystyyhän tuon koneen toteuttamaan myös mekaanisellakin pumpulla, jolloin kaikki "ylimääräinen" sähkö jää pois. Tällöin johtoja ei juuri koneeseen tarvita kuin lämpöantureille ja virtalukon kautta 12V pumpun sammutinsolenoidille. Tuohon syöttöpumppuun toki tarvii tehä joitain muutoksia, mutta toimivan pystyy rakentamaan kuka tahansa tdi:n ja td:n pumpuista.

make-lj
-
Viestit: 17
Liittynyt: 6.1.2010 20:21
Viesti:

ViestiKirjoittaja make-lj » 6.1.2010 21:25

Eikös tuon kyseisen moottorin hommaaminen ole sit vähän turhaa jos siihen laittaa kuitenkin mekaanisen pumpun?

eli siinä tapauksessa sitten hommais "aihioksi" ennemmin vaikka sen eko-td,n (jona tuokin täytyy muutoskatsastaa..) laittaa siihen sitten isomman ahtimen ja toisen pumpun..?

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 6.1.2010 22:06

No kyllähän se suoraruisku on ihan jotain muuta vaikka sen mekaaniselle pumpulle muuttaisikin. Minultakin ääni tuollaisella M-TDI vehkeelle.

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 6.1.2010 23:33

Juu eipä nuita esikammio ja suoraruisku koneita oikein voi edes omasta mielestäni verrata. Kuitenkin ihan eri pelejä. Toinen kestää ja toinen ei.

diffas
-
Viestit: 878
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 6.1.2010 23:48

No kyl noi TDI;kin jotenki tuntuu kestävän kuitenkin.

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 7.1.2010 0:25

Sitäpä minä just tarkoitinki. :)

make-lj
-
Viestit: 17
Liittynyt: 6.1.2010 20:21
Viesti:

ViestiKirjoittaja make-lj » 7.1.2010 1:53

ok, uskotaan... tuohan ei tietysti olis yhtään huonompi vaihtoehto senkään kannalta että sais niitä "turhia" sähkövikoja karsittua pois kun autolla mennään joskus varmasti vielä syvemmässäkin vedessä. :)

mitähän tuollaisesta afn moottorista sitten kannattaa maksaa kaikkineen apulaitteineen?
ajomäärästä ei oikein tarkkaa tietoa.. nätisti eka startista lähti käymään -10c pakkasessa ja viimeeksi kesällä ollut käynnissä. ei savutellu eikä rykiny.

ja saako siitä alkuperäsesta pumpusta sitten mitään rahoja/tekeekö niillä kukaan mitään jos siihen sitten vaihtais sen mekaanisen pumpun..?

ja mitähän sellanen käypäläinen mekaaninen pumppu sitten tulis maksamaan siihen? tehotavote abaut 150hv ja mahdollisimman paljon tietysti vääntöä.

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 7.1.2010 7:06

AFN voisi maksaa vaikka 500e. Toimivasta sähköpumpusta saat 150-200e ja samoihin rahoihin voisi etsiä vaikka Fiat Ducaton M-TDI pumpun 11mm nestepäällä.

make-lj
-
Viestit: 17
Liittynyt: 6.1.2010 20:21
Viesti:

ViestiKirjoittaja make-lj » 7.1.2010 13:13

ohoh.. no melkosta ylihintaa olin kai sitten maksamassa siitä moottorista.
mistähän tuon hintasia koneita löytää/ vois kysellä?

Johtomies
-
Viestit: 215
Liittynyt: 15.7.2006 21:19

ViestiKirjoittaja Johtomies » 7.1.2010 14:02

Nettivaraosa.com, sinne ne AFN-moottorit menneet on. No joo ei ollu hirmuista tarjontaa tuola, mutta kannattaa aina välillä katella noita sivuja, joskus voi tehdä hyviä löytöjä...

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 7.1.2010 14:54


Eerop
-
Viestit: 525
Liittynyt: 25.4.2005 20:42

ViestiKirjoittaja Eerop » 7.1.2010 16:27

kokonaisia autoja löytää jo 300€ ja allekin. turhaa niistä koneista maksaa älyttömiä

sami_p
-
Viestit: 528
Liittynyt: 23.7.2003 17:05

ViestiKirjoittaja sami_p » 7.1.2010 17:29

Tuohon syöttöpumppuun toki tarvii tehä joitain muutoksia, mutta toimivan pystyy rakentamaan kuka tahansa tdi:n ja td:n pumpuista.


Voisin olla tuosta toista mieltä. Kunnolla toimivaa ei kuka tahansa saa välttämättä millään tai se ainakin edellyttää huomattavaa harrastuneisuutta ja pumppujumppaa. Moottorin toiminta moisella pumpulla voi jäädä kehnoksi vaikka asialla olisi "ammattilainenkin". Toki pitää huomioida, että jollekin voi riittää vähempikin toimivuus. Jumppaa on takuulla luvassa, varsinkin jos 150hp meinaa DIY-pumpulla irti saada.

Se mainospuheesta ;) Löytyis muuten hyllystä joutilaana projektiisi plug&play sopiva pumppu.

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 7.1.2010 22:05

jos noin pieni tehotavote on niin helpoin jättää vakiopumppu, pienimmällä vaivalla pääsee

jhauta
-
Viestit: 14
Liittynyt: 14.10.2008 21:24

ViestiKirjoittaja jhauta » 8.1.2010 0:02

minulla olis yks audin 110hpnen kone rokulissa. jos en väärin muista se on afn tyypiltään. siinä on kaikki rojut kiinni. koneella on ajettu 220tkm ja se on 99vm autosta.

make-lj
-
Viestit: 17
Liittynyt: 6.1.2010 20:21
Viesti:

ViestiKirjoittaja make-lj » 8.1.2010 1:49

j hauta.. soittelehan vaikka huomenissa meikäläiselle päin jos kiinnostaa kone myydä.
o5o-3859523

..Eihän tässä muuten mitää paniikkia asian kanssa ole, mutta 26.2 olis kauden ensimmäiset kilpäilut ja kuten linkin kuvistakin voi päätellä niin autossa on vielä "pari pikkujuttua" tekemättä ennen sitä.. :)

make-lj
-
Viestit: 17
Liittynyt: 6.1.2010 20:21
Viesti:

ViestiKirjoittaja make-lj » 11.1.2010 22:12

Noniin nyt tais sitten löytyä audin afn moottori!

Eli mitäs kaikkea tuohon moottorin mukaan nyt sitten kannattaa ottaa että sen saa toimimaan sillä omalla pumpulla jos en siihen mekaanista laita?
-ilmamäärämittari
-johtosarja
-boxi

tarviiko esim.
-mittaristoa?
-virtalukkoa?
-onko sähköinen kaasupoljin?

Ja löytyykö keltään kunnollisia sähkökuvia kyseiseen härpättimeen?

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 12.1.2010 1:11

on sähkökaasulla, laita privana sähköpostiosotetta niin voin laitella kaavioita, ja lista tarvittavista piuhoista mitä pitää kytkee :)

make-lj
-
Viestit: 17
Liittynyt: 6.1.2010 20:21
Viesti:

ViestiKirjoittaja make-lj » 13.1.2010 13:02

Privaa laiteltu terZillle.

make-lj
-
Viestit: 17
Liittynyt: 6.1.2010 20:21
Viesti:

ViestiKirjoittaja make-lj » 18.1.2010 1:44

Nyt olis sitten 98 audin afn moottori hommattu, ja irrallaan pukissa kiinni... aikani johtonippuja ihmetellessäni idea MTDI versiosta alkoi kuulostamaan aika hyvältä.

Mites käykös tuohon nyt sitten suoraan joku ducaton pumppu vai?
vuosimalli? moottori?

ja minkähänlaisia tehoja/vääntöjä sellaisella pumpulla olisi realistista saada tuolla vakioahtimella?
Miten tuo vnt- ohjaus tulisi sitten tehdä jos jätetään kaikki turhat sähköt ja moottorinohjaukset pois?
Mites hehkut kannattaa laittaa? audista hehkunrele jne?

Eerop
-
Viestit: 525
Liittynyt: 25.4.2005 20:42

ViestiKirjoittaja Eerop » 18.1.2010 7:28

Ei kannata hirveitä ottaa tuolla vakiolla, vaihda tilalle hukkis ahdin niin säästyt huomattavilta murheilta.

s1bg toimii todella hyvin mutta vaatii sitten jo racet kaveriksi että tekee kunnolla voimaa

JuhaS84
-
Viestit: 25
Liittynyt: 21.2.2008 11:17

ViestiKirjoittaja JuhaS84 » 19.1.2010 20:17

itellä just samalla koneella oleva mtdi..laita vaika pm jos jotain kysyttävää...

make-lj
-
Viestit: 17
Liittynyt: 6.1.2010 20:21
Viesti:

ViestiKirjoittaja make-lj » 26.2.2010 2:41

Minkä ducaton pumppu nyt on sitä bolt-on mallia tuohon moottoriin?
vuosimalli? ja mikä kone?

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 26.2.2010 9:17

Vaikkapa 90-luvun alun 2,5td.

sami_p
-
Viestit: 528
Liittynyt: 23.7.2003 17:05

ViestiKirjoittaja sami_p » 26.2.2010 13:02

Hihnapyörän osalta taitaa joutua koneistushommiin.

mikan
-
Viestit: 213
Liittynyt: 18.8.2004 11:23

ViestiKirjoittaja mikan » 8.3.2010 21:36

26.2. oli kisat. Pääsitkö viivalle vai miten tän kanssa kävi?

make-lj
-
Viestit: 17
Liittynyt: 6.1.2010 20:21
Viesti:

ViestiKirjoittaja make-lj » 10.3.2010 22:41

Juu kisoissa käytiin ja eihän se paljoakaan paremmin olis voinu mennä ;)

..Elikkäs kultapokaali kourassa sai poistua ja hyvissä mielin oottelemaan seuraavia kahinoita jotka on 14-16.5! :)
jospa siihen mennessä nyt sitten sais jo tuon diiseli koneen kammettua paikoilleen!
eli adapteri pitäs nyt olla jo suomen puolella, ahtimen tilasin itseasiassa just puol tuntia sitten (2.5tdi bmw) ahdin alunperin 143hv, eli eiköhän tuon luulis pelaavan tossa munkin hommassa...

Nyt sitten siihen pumppuasiaan pitäs vielä saada tolkku niin alkas oemaan tarvittavat komponentit kasassa!


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 28 vierailijaa