1.9tdi AFN moottorin laitto toiseen autoon?
Valvoja: ffp jäsenet
1.9tdi AFN moottorin laitto toiseen autoon?
Moi kaikille! ajattelin tältä foorumilta tulla kyselemään kun ilmeisesti täällä jotkut kyseisen moottorin kanssa pelannut..
Eli seuraavanlainen homma..
Ajattelin laittaa tuollasen vw afn moottorin suzukin maasturiin.
mitä kaikkea tulisi ottaa huomioon? mitä kaikkia osia tarviin elintenluovuttaja autosta?
elintenluovuttajana passat -99 nelikko 1.9tdi...
kytkin, vauhtipyörä, koneen kiinnikkeet, startti hoidossa,
mutta mietityttää lähinnä moottorin ohjaus hommat ja ajonestot yms..?
-mitä kaikkia pakollisia sähkövermeitä tarvitsen?
-pystyykö ajonestot ohittamaan?
-yms.yms mitä tulee ottaa huomioon??
laitetaas nyt vielä linkki projektista minkälaiseen laitokseen motti olis tulossa...
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=63051
Onhan noita tekniikoita kait laiteltu muihinkin "vanhempiin" laitteisiin..?
Eli seuraavanlainen homma..
Ajattelin laittaa tuollasen vw afn moottorin suzukin maasturiin.
mitä kaikkea tulisi ottaa huomioon? mitä kaikkia osia tarviin elintenluovuttaja autosta?
elintenluovuttajana passat -99 nelikko 1.9tdi...
kytkin, vauhtipyörä, koneen kiinnikkeet, startti hoidossa,
mutta mietityttää lähinnä moottorin ohjaus hommat ja ajonestot yms..?
-mitä kaikkia pakollisia sähkövermeitä tarvitsen?
-pystyykö ajonestot ohittamaan?
-yms.yms mitä tulee ottaa huomioon??
laitetaas nyt vielä linkki projektista minkälaiseen laitokseen motti olis tulossa...
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=63051
Onhan noita tekniikoita kait laiteltu muihinkin "vanhempiin" laitteisiin..?
Ja pystyyhän tuon koneen toteuttamaan myös mekaanisellakin pumpulla, jolloin kaikki "ylimääräinen" sähkö jää pois. Tällöin johtoja ei juuri koneeseen tarvita kuin lämpöantureille ja virtalukon kautta 12V pumpun sammutinsolenoidille. Tuohon syöttöpumppuun toki tarvii tehä joitain muutoksia, mutta toimivan pystyy rakentamaan kuka tahansa tdi:n ja td:n pumpuista.
ok, uskotaan... tuohan ei tietysti olis yhtään huonompi vaihtoehto senkään kannalta että sais niitä "turhia" sähkövikoja karsittua pois kun autolla mennään joskus varmasti vielä syvemmässäkin vedessä. :)
mitähän tuollaisesta afn moottorista sitten kannattaa maksaa kaikkineen apulaitteineen?
ajomäärästä ei oikein tarkkaa tietoa.. nätisti eka startista lähti käymään -10c pakkasessa ja viimeeksi kesällä ollut käynnissä. ei savutellu eikä rykiny.
ja saako siitä alkuperäsesta pumpusta sitten mitään rahoja/tekeekö niillä kukaan mitään jos siihen sitten vaihtais sen mekaanisen pumpun..?
ja mitähän sellanen käypäläinen mekaaninen pumppu sitten tulis maksamaan siihen? tehotavote abaut 150hv ja mahdollisimman paljon tietysti vääntöä.
mitähän tuollaisesta afn moottorista sitten kannattaa maksaa kaikkineen apulaitteineen?
ajomäärästä ei oikein tarkkaa tietoa.. nätisti eka startista lähti käymään -10c pakkasessa ja viimeeksi kesällä ollut käynnissä. ei savutellu eikä rykiny.
ja saako siitä alkuperäsesta pumpusta sitten mitään rahoja/tekeekö niillä kukaan mitään jos siihen sitten vaihtais sen mekaanisen pumpun..?
ja mitähän sellanen käypäläinen mekaaninen pumppu sitten tulis maksamaan siihen? tehotavote abaut 150hv ja mahdollisimman paljon tietysti vääntöä.
Tuohon syöttöpumppuun toki tarvii tehä joitain muutoksia, mutta toimivan pystyy rakentamaan kuka tahansa tdi:n ja td:n pumpuista.
Voisin olla tuosta toista mieltä. Kunnolla toimivaa ei kuka tahansa saa välttämättä millään tai se ainakin edellyttää huomattavaa harrastuneisuutta ja pumppujumppaa. Moottorin toiminta moisella pumpulla voi jäädä kehnoksi vaikka asialla olisi "ammattilainenkin". Toki pitää huomioida, että jollekin voi riittää vähempikin toimivuus. Jumppaa on takuulla luvassa, varsinkin jos 150hp meinaa DIY-pumpulla irti saada.
Se mainospuheesta ;) Löytyis muuten hyllystä joutilaana projektiisi plug&play sopiva pumppu.
j hauta.. soittelehan vaikka huomenissa meikäläiselle päin jos kiinnostaa kone myydä.
o5o-3859523
..Eihän tässä muuten mitää paniikkia asian kanssa ole, mutta 26.2 olis kauden ensimmäiset kilpäilut ja kuten linkin kuvistakin voi päätellä niin autossa on vielä "pari pikkujuttua" tekemättä ennen sitä.. :)
o5o-3859523
..Eihän tässä muuten mitää paniikkia asian kanssa ole, mutta 26.2 olis kauden ensimmäiset kilpäilut ja kuten linkin kuvistakin voi päätellä niin autossa on vielä "pari pikkujuttua" tekemättä ennen sitä.. :)
Noniin nyt tais sitten löytyä audin afn moottori!
Eli mitäs kaikkea tuohon moottorin mukaan nyt sitten kannattaa ottaa että sen saa toimimaan sillä omalla pumpulla jos en siihen mekaanista laita?
-ilmamäärämittari
-johtosarja
-boxi
tarviiko esim.
-mittaristoa?
-virtalukkoa?
-onko sähköinen kaasupoljin?
Ja löytyykö keltään kunnollisia sähkökuvia kyseiseen härpättimeen?
Eli mitäs kaikkea tuohon moottorin mukaan nyt sitten kannattaa ottaa että sen saa toimimaan sillä omalla pumpulla jos en siihen mekaanista laita?
-ilmamäärämittari
-johtosarja
-boxi
tarviiko esim.
-mittaristoa?
-virtalukkoa?
-onko sähköinen kaasupoljin?
Ja löytyykö keltään kunnollisia sähkökuvia kyseiseen härpättimeen?
Nyt olis sitten 98 audin afn moottori hommattu, ja irrallaan pukissa kiinni... aikani johtonippuja ihmetellessäni idea MTDI versiosta alkoi kuulostamaan aika hyvältä.
Mites käykös tuohon nyt sitten suoraan joku ducaton pumppu vai?
vuosimalli? moottori?
ja minkähänlaisia tehoja/vääntöjä sellaisella pumpulla olisi realistista saada tuolla vakioahtimella?
Miten tuo vnt- ohjaus tulisi sitten tehdä jos jätetään kaikki turhat sähköt ja moottorinohjaukset pois?
Mites hehkut kannattaa laittaa? audista hehkunrele jne?
Mites käykös tuohon nyt sitten suoraan joku ducaton pumppu vai?
vuosimalli? moottori?
ja minkähänlaisia tehoja/vääntöjä sellaisella pumpulla olisi realistista saada tuolla vakioahtimella?
Miten tuo vnt- ohjaus tulisi sitten tehdä jos jätetään kaikki turhat sähköt ja moottorinohjaukset pois?
Mites hehkut kannattaa laittaa? audista hehkunrele jne?
Juu kisoissa käytiin ja eihän se paljoakaan paremmin olis voinu mennä ;)
..Elikkäs kultapokaali kourassa sai poistua ja hyvissä mielin oottelemaan seuraavia kahinoita jotka on 14-16.5! :)
jospa siihen mennessä nyt sitten sais jo tuon diiseli koneen kammettua paikoilleen!
eli adapteri pitäs nyt olla jo suomen puolella, ahtimen tilasin itseasiassa just puol tuntia sitten (2.5tdi bmw) ahdin alunperin 143hv, eli eiköhän tuon luulis pelaavan tossa munkin hommassa...
Nyt sitten siihen pumppuasiaan pitäs vielä saada tolkku niin alkas oemaan tarvittavat komponentit kasassa!
..Elikkäs kultapokaali kourassa sai poistua ja hyvissä mielin oottelemaan seuraavia kahinoita jotka on 14-16.5! :)
jospa siihen mennessä nyt sitten sais jo tuon diiseli koneen kammettua paikoilleen!
eli adapteri pitäs nyt olla jo suomen puolella, ahtimen tilasin itseasiassa just puol tuntia sitten (2.5tdi bmw) ahdin alunperin 143hv, eli eiköhän tuon luulis pelaavan tossa munkin hommassa...
Nyt sitten siihen pumppuasiaan pitäs vielä saada tolkku niin alkas oemaan tarvittavat komponentit kasassa!
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 28 vierailijaa