Seat Alhambra 1.9tdi 66kW vm2000 moottorin vaihto

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

JiipeeH
-
Viestit: 13
Liittynyt: 11.10.2009 22:21

Seat Alhambra 1.9tdi 66kW vm2000 moottorin vaihto

ViestiKirjoittaja JiipeeH » 29.12.2009 23:17

Mitkä moottorit tähän käy "suoraan" ilman että täytyy muuta vaihtaa?
Tai millä moottoreilla tuota on saanut? ilmeisesti 1Z, AFN, AHU, AVG ?
mitkä niistä on keskenään "vaihtokelpoisia" ?
vielä en tiedä ton nykyistä konetta, huomenna paremmin.

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 30.12.2009 0:31

Löytämäni tiedon mukaan, jos auto on vanhempi kuin 06/2000, pellin alta löytyy vanhemman sukupolven 1.9TDI (1Z, AHU, AFN). Tuota 06/00 uudemmissa sitten uudemman sukupolven TDI. Tieto on Google-pohjaista, joten varauksella pitää suhtautua.

Miko
-
Viestit: 503
Liittynyt: 4.7.2004 7:18

ViestiKirjoittaja Miko » 30.12.2009 0:39

AFN on ollut etenkin automaattivaihteisissa.

samppa78
-
Viestit: 57
Liittynyt: 13.10.2009 19:30

ViestiKirjoittaja samppa78 » 30.12.2009 16:00

Kyseessä manuaali vaihteinen ja todellakin se 66 kw moottorilla oleva. Valmistettu 99 vuonna ja rekattu 01.2000. Vietiin talliin sulamaan kun on tuota pakkasta taas tuhat!! Oli muuten hiukka kylmääkyytiä hinattiin se 15 km ja ikkuna piti olla auki jottei mee lasit höyryn takia umpiseen...

Illalla puran kannen pois siitä jos joku sitä ennen osaisi sanoa mistä muuttorin tyypin nyt sitten löytäisi??

samppa78
-
Viestit: 57
Liittynyt: 13.10.2009 19:30

ViestiKirjoittaja samppa78 » 30.12.2009 16:04

niin ja miten voi yhdistellä nuita 1z, ahu sun muita moottoreita eli jos ostan palstalaiselta ahu moottorin ja laitan tuosta kaikki apulaitteet ( pumpun, suuttimet, anturit ja kaiken irtilähtevän ), niin miten ne passaa keskenään jos tuossa nyt olis vaikka se 1z moottori....

samppa78
-
Viestit: 57
Liittynyt: 13.10.2009 19:30

ViestiKirjoittaja samppa78 » 30.12.2009 17:01

huoltokirjassa seuraavat merkinnät:

vsszzz7mxv50..... AHU

Eli ahu moottorilla.

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 30.12.2009 18:31

Passaako kysyä mitä tapahtui?

Entris
-
Viestit: 1194
Liittynyt: 1.10.2005 12:37

ViestiKirjoittaja Entris » 30.12.2009 18:36

Oli muuten hiukka kylmääkyytiä hinattiin se 15 km ja ikkuna piti olla auki jottei mee lasit höyryn takia umpiseen...

Itse ostin oman autoni 2007 tammikuussa Tampereelta lämmityslaitevikaisena ja ajoin samana iltana -20°C pakkasessa Seinäjoelle (parin tunnin ajoreissu) ikkunat auki. Eli voin sympatisoida tuota. :D

Mutta asiaan: Kerroppa sitten mistä hankit moottorin tilalle tuohon, itsekin olen vähän katsellut 1.9 TDI:n hankintaa kakkikseen mutta tuntuu että ovat joko saatanan kalliita tai loppuun ajettuja taksimoottoreita. Taitaa olla halvinta ostaa joku kolariauto...

-VariAntti-
-
Viestit: 1219
Liittynyt: 31.10.2004 21:43

ViestiKirjoittaja -VariAntti- » 30.12.2009 19:18

Eikö lie halvemmaksi tule ostaa esim. Ruotsista joku kolari Golf IV tjsp yleinen auto ja myidä pisteosat pois niin melkeinpä omilleen pääsee. Muutaman ainakin sielä nähnyt 500-800€:llä myynnissä koko pökäleitä. Tai sitten pelkkä kone Saksasta tai sieltä Ruotsista. Toki rahtikuluja tulee jonnii verran mutta taitaa silti tulla halvemmaksi kun kotimaan purkaamoilta hankkien...

sami_p
-
Viestit: 528
Liittynyt: 23.7.2003 17:05

ViestiKirjoittaja sami_p » 30.12.2009 21:15

Ihan mielenkiinnosta: millaisen määrän kilometrejä vaatii, että jakajapumpullinen 1,9TDI luokitellaan loppuunajetuksi taksimoottoriksi :D?

Entris
-
Viestit: 1194
Liittynyt: 1.10.2005 12:37

ViestiKirjoittaja Entris » 30.12.2009 21:54

sami_p: No kyllähän nuo kestää vaikka isältä pojalle mutta kun kilometrejä karttuu niin aiemmin laiminlyötyjen huoltojen vaikutus moninkertaistuu. Ei paljon kiinnostaisi ostaa mitään 500tkm+ ajettuja koneita jotka on jätetty huonolle huollolle.

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 31.12.2009 0:02

Takseissa pidetään huolloista kiinni, joten yksi ääni täältä taksimoottorille! 500tkm on yleensä vielä ihan kelpo moottori uusimalla nostajat, öljypumpun, apuakselin + apuakselin laakeroinnin. Sittempä se onkin valmis viritettäväksi :D

samppa78
-
Viestit: 57
Liittynyt: 13.10.2009 19:30

ViestiKirjoittaja samppa78 » 31.12.2009 2:21

Passaako kysyä mitä tapahtui?

Passaa.. remmi oli mennyt poikki, jako sekaisin, vena poikki irti poikki, suutin ihan lintassa, kansi eh kuten arvata saattaa ihan kuollut, turbo jumissa... siinä ensihätään... Purin moottorin pois meni pari tuntia yhteensä, kun purki ensin keulan ja sitten koneen pois. ei paha purkaa.. Haasteellinen tieten kasata ;)

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 2.1.2010 12:58

Mä jo säikähdin että ajamalla ajettu jakajapumppukone paskaks :D

Ja todellakin kuten power sanoi, taksiautot huolletaan erinomaisesti. Siinä mielessä suht turvallinen ostos!


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa