Iltoja... Otsikon mukaiseen autoon laitettiin viime talvena Webasto Thermo Top C, mutta se on prakaillu siitä alkaen melko huolella. Muutaman onnistuneen lämmityksen jälkeen kone ylikuumenee ja heittää vikatilan päälle jolloin se tokenee vain huollon diagnostiikkakoneen kautta.
Vikakoodit näyttää ylikuumenemista, ja tuo lieneekin melko todennäköinen syy, koska laite tuntuu kierrättävän julmetusti ilmaa koneessa. Mistä sitä ilmaa sitten tulee, sitä on etsitty kissojen ja koirien kanssa.
Yhtenä syynä pajalla epäilät jäähdytinnesteen paisuntasäiliölle tulevaa yläletkua, mikä tulee jostain syylärin suunnalta, ja haarautuu myös lohkon kylkeen. Tuon kun olivat tukkineet paisarin päästä, niin oli kuulemma kuplinta loppunut.
Onko jollain mitään tämän suuntaisia kokemuksia? Mitä ongelmia seuraa jos tuon tulppaisi pysyvästi? Mahtaiskohan tuohon löytyä jotain venttiiliä, mikä päästäis tavarat säiliöön sisälle, mutta ei ilmaa ulos tms...
Kaikki vinkit ja apu otetaan ilomielin vastaan, nim.merk. -25c pakkasta ja webasto ei toimi :P
WEBASTO + 3BG Passat vm2004 V6 TDI
Valvoja: ffp jäsenet
muistaakseni noissa "after market" lämmittimissä pitäs laitteen nollaantua käyttämällä kaksi pienintä sulaketta hetken irti.
Kellosta päälle -> 20A lämmittimen sulake irti ja odota 5 s.
Sulake takaisin -> kellosta pois päältä, ja uudelleen päälle.
Koita siirtää t-haara reilusti nestepinnan alapuolelle siten että paisuntasäiliölle lähtevä lähtö on alaspäin.
Ilmaa kyllä moottorin auton käydessä, mutta silloin ei välttämättä jaksa vetää ilmaa paisuntasäiliöstä.
Lämmitin on asennettu puskurin sisälle, ilmeisesti Audi A6 saman moottorin ja nelivedon ohjeita mukaillen.
Tuota sulaketta on tullut nollailtua aina silloin kun on ollu "pakko" saada autoa lämpimäksi, mutta tuskin toikan pidemmän päälle tekee hyvää kun laite vetäsee itsensä ylikuumaksi ja sen myötä tilttiin...
Pitää vinkata pajalle tuota t-haaraa, josko tuon siirrosta voisi olla apua...
Tuota sulaketta on tullut nollailtua aina silloin kun on ollu "pakko" saada autoa lämpimäksi, mutta tuskin toikan pidemmän päälle tekee hyvää kun laite vetäsee itsensä ylikuumaksi ja sen myötä tilttiin...
Pitää vinkata pajalle tuota t-haaraa, josko tuon siirrosta voisi olla apua...
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 17 vierailijaa