Jep. Eli lohkolämmitin lakkasi toimimasta... Mittaus osoitti, että vastus kaputt. Kaupasta uusi ja paikoilleen. Kone lämpimäksi tallissa, ja sitten kun nestepinta paisarissa vakiintunut niin ajelemaan... Reilu 30 km lenkki tuli ajettua, ja tallille kun kurvasin, oli aika pitää kahvitauko.
Noh, sitten tsekkaus paisariin että nestepinta on kohdallaan, ja kun näin oli niin ei muuta kun lohkarin johto kiinni, ja kokeilemaan. Ja hienostihan sieltä porina kuului! Eli remontti onnistunut ja hymy huulilla ajelin kotio. Auto talliin(kylmä talli) ja johto paikoilleen. (Ajastin !)
No sitten seuraavana aamuna(pakkasta -15) ihmettelin, että eipä porise... Onpas hiljainen tämä uusi lämmitin! Pelti auki, ja totesin, että eihän se prkle edes toimi kun kone on ihan kylmä, vaikka sulakkeet,ajastimet ym. ihan ok...
Testasin johdot, kaikki ok. Testasin varmuuden vuoksi uusilla johdoillakin, eikä muutosta. No sitten vastus irti, että sai mitattua... No paskanahan se oli, uusi vastus! Ei muuta kun myyjäliikkeeseen reklamoimaan. Siellä lämmitin purettiin (yhdellä seigerillä kiinni, että saa vastuksen erilleen rungosta) ja sehän oli ihan musta koko vastus. Reklamaatio-ohjeissa sanottiin, että jos vastus on musta, niin silloin sitä on käytetty kuiviltaan ja se on ylikuumentunut---> ei mene takuuseen.
Eli voiko todella käydä niin paska munkki, että järjestelmään on jäänyt ilmaa, ja että se on hakeutunut juuri vastuksen kohdalle, jolloin kyllä tulee juurikin em. vauriot.
Tai sitten olen mokannut itse, ja en ole tarkistanut, että neste todella kiertää (ylä-, ja alaletkut lämpimät), vaikka muistelen tarkistaneeni... No niin tai näin, elämä on. Kyllä talvi välillä syä miestä ... ja autoa.... ja kukkaroa! Huono tuosta on riidelläkään...
Lohkolämmitin-oppirahat
Valvoja: ffp jäsenet
Reklamaatio-ohjeissa sanottiin, että jos vastus on musta, niin silloin sitä on käytetty kuiviltaan ja se on ylikuumentunut---> ei mene takuuseen.
Juu näin yleensä on ja varsinkin jos se on jostain tietystä kohtaa mustana ja palanut siltä kohdalta. Syynä yleensä on ilmakupla joka on jäänyt järjestelmään. Letkulämppärit mielestäni on herkempiä tälle ja olihan varmasti virtaussuunta oikein siinä sun lämppärin asennuksessa?
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa