Lohkolämmitin-oppirahat

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Kane
-
Viestit: 344
Liittynyt: 1.11.2003 20:45

Lohkolämmitin-oppirahat

ViestiKirjoittaja Kane » 18.12.2009 20:49

Jep. Eli lohkolämmitin lakkasi toimimasta... Mittaus osoitti, että vastus kaputt. Kaupasta uusi ja paikoilleen. Kone lämpimäksi tallissa, ja sitten kun nestepinta paisarissa vakiintunut niin ajelemaan... Reilu 30 km lenkki tuli ajettua, ja tallille kun kurvasin, oli aika pitää kahvitauko.

Noh, sitten tsekkaus paisariin että nestepinta on kohdallaan, ja kun näin oli niin ei muuta kun lohkarin johto kiinni, ja kokeilemaan. Ja hienostihan sieltä porina kuului! Eli remontti onnistunut ja hymy huulilla ajelin kotio. Auto talliin(kylmä talli) ja johto paikoilleen. (Ajastin !)

No sitten seuraavana aamuna(pakkasta -15) ihmettelin, että eipä porise... Onpas hiljainen tämä uusi lämmitin! Pelti auki, ja totesin, että eihän se prkle edes toimi kun kone on ihan kylmä, vaikka sulakkeet,ajastimet ym. ihan ok...

Testasin johdot, kaikki ok. Testasin varmuuden vuoksi uusilla johdoillakin, eikä muutosta. No sitten vastus irti, että sai mitattua... No paskanahan se oli, uusi vastus! Ei muuta kun myyjäliikkeeseen reklamoimaan. Siellä lämmitin purettiin (yhdellä seigerillä kiinni, että saa vastuksen erilleen rungosta) ja sehän oli ihan musta koko vastus. Reklamaatio-ohjeissa sanottiin, että jos vastus on musta, niin silloin sitä on käytetty kuiviltaan ja se on ylikuumentunut---> ei mene takuuseen.

Eli voiko todella käydä niin paska munkki, että järjestelmään on jäänyt ilmaa, ja että se on hakeutunut juuri vastuksen kohdalle, jolloin kyllä tulee juurikin em. vauriot.

Tai sitten olen mokannut itse, ja en ole tarkistanut, että neste todella kiertää (ylä-, ja alaletkut lämpimät), vaikka muistelen tarkistaneeni... No niin tai näin, elämä on. Kyllä talvi välillä syä miestä ... ja autoa.... ja kukkaroa! Huono tuosta on riidelläkään...

Sakke
-
Viestit: 833
Liittynyt: 28.8.2003 10:08

ViestiKirjoittaja Sakke » 18.12.2009 21:47

Onko kyseessä lohkolämmitin vai vesiletkuun tuleva lämmitin ?

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 18.12.2009 22:14

7-9sekunnin väliin kun vastus kyrvähtää (vesitilassa oleva), jos on hiemankaan jostain kohdassa kosketuksissa ilmaan.
Kokeiltu ihan Defan miehen kanssa ja käskystä.
Luultavasti sinulla on ollut ilmaa siellä.

Flashmn
-
Viestit: 1779
Liittynyt: 23.7.2003 17:54

ViestiKirjoittaja Flashmn » 18.12.2009 22:16

Reklamaatio-ohjeissa sanottiin, että jos vastus on musta, niin silloin sitä on käytetty kuiviltaan ja se on ylikuumentunut---> ei mene takuuseen.

Juu näin yleensä on ja varsinkin jos se on jostain tietystä kohtaa mustana ja palanut siltä kohdalta. Syynä yleensä on ilmakupla joka on jäänyt järjestelmään. Letkulämppärit mielestäni on herkempiä tälle ja olihan varmasti virtaussuunta oikein siinä sun lämppärin asennuksessa?

hiloran
-
Viestit: 223
Liittynyt: 3.9.2007 19:15

ViestiKirjoittaja hiloran » 21.12.2009 18:30

Calix:lla on nykyään pumppu setti. Käynnistyy vastuksen kanssa ja kierrättää vesiä. Tuolla ei ainakaan pala poroksi... En ole vielä löytänyt kauppojen hyllylta, joten hinta on hieman arvoitus...

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 21.12.2009 18:47

Jos siellä ilmaa on niin palaa, on sitten pumppua tai ei.

Kane
-
Viestit: 344
Liittynyt: 1.11.2003 20:45

ViestiKirjoittaja Kane » 24.12.2009 16:31

^^ Letkulämmitin kyseessä, tulee siihen ö-suodattimen jalan juureen. Virtaussuunnasta sen verran, että eipä se oikein käy kun yhteen asentoon tämä malli..

.... Luultavasti sinne on joku ilmakupla jäänyt. Nyt on "uusiuusi" toiminut moitteettomasti!


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa