Eli, minkä kokoisen (Ah) akun olette saanet laitettua suoraan IV TDI -00 Golffiin ilman kikkailuja?
Suosituksia ja ehdotuksia merkeistä ja malleista , kiitos
Topi
Isompi akku Golffiin
Valvoja: ffp jäsenet
Itellä oli akkukotelossa 80 tai 85Ah ja laitoin tilalle 100Ah ja piti poistaa akkukotelo ympäriltä kun ei mahtunu sen sisään ja kotelon pohjaankin joutu himan viistämään et meni akku pohjaan saakka.
Viimeksi muokannut Dubsonic, 28.2.2010 1:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 17
- Liittynyt: 31.10.2009 23:37
Optimaa
Olen kyllä samaa mieltä Optimasta että yliarvostettuja ovat.
Voimaa niissä toki on tiettyyn pisteeseen mutta kun alkaa tulla ikää niin loppuu äkkiä kuin kananlento...
Itsellä ollut noita pari ja käyttöikä ekassa jäi alle kolmeen vuoteen jonka jälkeen ei toimi kuin erikseen ladattuna kunnolla. Autossa lataus on kunnossa.
Toinen jonka sain takuuseen (käytän vara-akkuna), jaksaa kyllä napsauttaa apuakkuna käyntiin vaikka minkä, vielä toistaiseksi.
Eberin kanssa ei ole noista ainakaan hyviä kokemuksia. Jotenkin Eberiä käyttäessä tuntuu että lämmitin nielee akusta sen käynnistystehon ja starttaa vaivaisesti. Myös auton startti on kunnossa, uusi kun on.
Vartan akulla näistä ongelmista ei ole kuin muistot.
Voimaa niissä toki on tiettyyn pisteeseen mutta kun alkaa tulla ikää niin loppuu äkkiä kuin kananlento...
Itsellä ollut noita pari ja käyttöikä ekassa jäi alle kolmeen vuoteen jonka jälkeen ei toimi kuin erikseen ladattuna kunnolla. Autossa lataus on kunnossa.
Toinen jonka sain takuuseen (käytän vara-akkuna), jaksaa kyllä napsauttaa apuakkuna käyntiin vaikka minkä, vielä toistaiseksi.
Eberin kanssa ei ole noista ainakaan hyviä kokemuksia. Jotenkin Eberiä käyttäessä tuntuu että lämmitin nielee akusta sen käynnistystehon ja starttaa vaivaisesti. Myös auton startti on kunnossa, uusi kun on.
Vartan akulla näistä ongelmista ei ole kuin muistot.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Erikseen lataus vs. auton lataus?ei toimi kuin erikseen ladattuna kunnolla. Autossa lataus on kunnossa.
Väittäisin että auton laturi toimii lyijyakun kannalta paremmin vakiojännitteisenä. Tyhjään annetaan iso virta ja akun täyttyessä virta pienenee.
Akkulaturi antaa vakiojännitteen sisäisen resistanssin rajoittamana ja ylilataa lopussa. Poikkeuksena älykkäämmät laturit.
AGM:stä on yleisestikin sanottu (ei vain Optimasta), että ei kestä käytössä vanhemmissa autoissa, joiden laturit antavat käynnistyksen yhteydessä liian isoja virtapiikkejä; uudemmat laturit toimivat tasaisemmin eikä ongelmaa esiinny. Mistä tuollaisen "herkän" laturin sitten tunnistaa, ei mitään havaintoa.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 27 vierailijaa