Moro! Aikeissa olis tehdä koneremontti kyseiseen koneeseen. Koneella ajettu nyt 430tkm hyvin on pelannut, mutta tekisi mieli vähän lisätä tehoa koneeseen lähelle 140hp olisi tavoite.
Moottorihan on VW Golf IV TDI AGR moottori
Mitä kannattaisi lähteä remontoimaan koneesta että kestäisi 130hp - 140hp tehot?
Vähän hintaluokkaaki olisi kiva tietää.
Kansi,alakerranlaakerit,männänrenkaat?
Mitä kannattaisi lähteä vaihtamaan?
1.9TDI AGR remontti
Valvoja: ffp jäsenet
Ekana taitaa ilmetä öljynkulutuksena ja öljysavun pöläytyksenä varsinkin käynnistyksen yhteydessä, ilmeisesti myös joissakin määrin venttiilit voi alkaa pikkuhiljaa painumaan seetiin hieman syvemmälle ajokilometrien myötä. Enemmän olen havainnut tuota öljysavun pöläytystä nimenomaan näissä apuakselittomissa moottoreissa kuin vanhemmissa apuakselillisissa, en tiedä sitten onko se vain sattumaa.
Itse näkisin että kansiremontti kannattaisi tehdä tuossa puolen miltsin kohdalla ja uusia samalla öljypumppu kun se on sen verran helppo ja edullinen vaihtaa ihan öljynvaihdon yhteydessä. Kiertokangen laakerithan siinä myös vaihtuu näppärästi samalla, muttei niitä yleensä ole tarve vaihtaa jos auto on ollut suht. vakio ja käytetty hyviä öljyjä, tapauskohtaista toki aina.
Itse näkisin että kansiremontti kannattaisi tehdä tuossa puolen miltsin kohdalla ja uusia samalla öljypumppu kun se on sen verran helppo ja edullinen vaihtaa ihan öljynvaihdon yhteydessä. Kiertokangen laakerithan siinä myös vaihtuu näppärästi samalla, muttei niitä yleensä ole tarve vaihtaa jos auto on ollut suht. vakio ja käytetty hyviä öljyjä, tapauskohtaista toki aina.
AFN:n yläliuska on kovin ja käy agr:n suoraan. Sylinteriryhmää ei yleensä kannata hoonata tai mäntiä rengastaa koska yleensä noissa on vielä alkuperäiset hoonausjäljet näkyvissä ja ohivuodot olemattomat puolen miltsin kohdalla, eli nimenomaan ko. toimenpiteestä saattaa vain olla haittaa, mutta jälleen toki tapauskohtaista.
Virityksen aloittaminen softalla? Yleensä se tehdään _viimeisenä_. Aikalailla perse edellä puuhun menemistä jos auto softataan _ennen_ kuin siihen vaihdetaan paremmat osat paikalleen. Pykälää suuremmilla suuttimilla, syötön säädöllä ja ahtojen nostamisella saat jo samat tai paremmat hyödyt ja edullisemmin kuin softalla.
Saat myös aika palljon virittää että alkuperäinen suodatin/suodatinkotelo varsinkin muokattuna, alkaa ahdistamaan ilman virtausta. Kyllä se pitäisi yli 300 hevosvoiman riittää.
Saat myös aika palljon virittää että alkuperäinen suodatin/suodatinkotelo varsinkin muokattuna, alkaa ahdistamaan ilman virtausta. Kyllä se pitäisi yli 300 hevosvoiman riittää.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 17 vierailijaa