1.9TDI AGR remontti

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

JuuPeL1
-
Viestit: 95
Liittynyt: 12.10.2008 16:22

1.9TDI AGR remontti

ViestiKirjoittaja JuuPeL1 » 10.11.2009 20:36

Moro! Aikeissa olis tehdä koneremontti kyseiseen koneeseen. Koneella ajettu nyt 430tkm hyvin on pelannut, mutta tekisi mieli vähän lisätä tehoa koneeseen lähelle 140hp olisi tavoite.
Moottorihan on VW Golf IV TDI AGR moottori

Mitä kannattaisi lähteä remontoimaan koneesta että kestäisi 130hp - 140hp tehot?

Vähän hintaluokkaaki olisi kiva tietää.

Kansi,alakerranlaakerit,männänrenkaat?

Mitä kannattaisi lähteä vaihtamaan?

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 10.11.2009 20:55

Eikun tehot vaan irti ja baanalle. Kerkee sitä sittenkin remontoimaan kun jotain hajoaa.

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 10.11.2009 22:02

Käytä koneremonttirahat ennemmin viritykseen, kyllä tuo kone kestää kunhan öljyt vaihtaa ajallaan eikä tarkotuksella riko (vedätä kylmänä yms) Ja lohkolämmitin pakkasella ettei kansi halkeis.

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 10.11.2009 22:22

Venttiilin ohjurit ja varren kumit tulis ekana mieleen remppailla... Mutta tosiaan vasta siinä vaiheessa kun alkaa oireilemaan.

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 10.11.2009 23:55

Mites se väljä venttiilin ohjuri oireilee?

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 11.11.2009 1:12

Ekana taitaa ilmetä öljynkulutuksena ja öljysavun pöläytyksenä varsinkin käynnistyksen yhteydessä, ilmeisesti myös joissakin määrin venttiilit voi alkaa pikkuhiljaa painumaan seetiin hieman syvemmälle ajokilometrien myötä. Enemmän olen havainnut tuota öljysavun pöläytystä nimenomaan näissä apuakselittomissa moottoreissa kuin vanhemmissa apuakselillisissa, en tiedä sitten onko se vain sattumaa.

Itse näkisin että kansiremontti kannattaisi tehdä tuossa puolen miltsin kohdalla ja uusia samalla öljypumppu kun se on sen verran helppo ja edullinen vaihtaa ihan öljynvaihdon yhteydessä. Kiertokangen laakerithan siinä myös vaihtuu näppärästi samalla, muttei niitä yleensä ole tarve vaihtaa jos auto on ollut suht. vakio ja käytetty hyviä öljyjä, tapauskohtaista toki aina.

Jarno.v
-
Viestit: 218
Liittynyt: 6.9.2004 22:49

ViestiKirjoittaja Jarno.v » 11.11.2009 8:18

Kangen laakerithan samalla voisi päivittää asv koneen mallisiin, olikohan se ylempi liuska jotain punametallia mitälie, kun agr:ssä ei ole. Tuskin uusista männänrenkaistakaan haittaa olisi+hoonia.. siis jos kantta käyttää auki..

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 11.11.2009 8:46

AFN:n yläliuska on kovin ja käy agr:n suoraan. Sylinteriryhmää ei yleensä kannata hoonata tai mäntiä rengastaa koska yleensä noissa on vielä alkuperäiset hoonausjäljet näkyvissä ja ohivuodot olemattomat puolen miltsin kohdalla, eli nimenomaan ko. toimenpiteestä saattaa vain olla haittaa, mutta jälleen toki tapauskohtaista.

JuuPeL1
-
Viestit: 95
Liittynyt: 12.10.2008 16:22

ViestiKirjoittaja JuuPeL1 » 11.11.2009 17:44

Tuo lastutus näin alkuun ainakin ja keväämmällä isompi välijäähdytin keulille.. Onko noista vapaavirtaus suodattimista minkäänlaista apua näihin TDI koneisiin? Kytkimen varmaanki saa laittaa kanssa?

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 11.11.2009 19:10

Eipä ole vapaavirtaussuodattimista alle 200 hepan tehoilla kuin haittaa kun koneeseen pääsee vaan enemmän paskaa. Syö turboa ja konetta muutenkin vaan väljemmäksi.

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 11.11.2009 20:35

Virityksen aloittaminen softalla? Yleensä se tehdään _viimeisenä_. Aikalailla perse edellä puuhun menemistä jos auto softataan _ennen_ kuin siihen vaihdetaan paremmat osat paikalleen. Pykälää suuremmilla suuttimilla, syötön säädöllä ja ahtojen nostamisella saat jo samat tai paremmat hyödyt ja edullisemmin kuin softalla.

Saat myös aika palljon virittää että alkuperäinen suodatin/suodatinkotelo varsinkin muokattuna, alkaa ahdistamaan ilman virtausta. Kyllä se pitäisi yli 300 hevosvoiman riittää.

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 11.11.2009 21:20

Ehjien vehkeiden rassausta tehdä koneremonttia täysin toimivaan koneeseen.... Toki jos pöllyttää tms niin sitten toki. Pumpuissa on ilmennyt ongelmaa noilla kilometreillä muutamassa.
Öljyt vaan vaihtaa 10-15hkm välein niin jo toimii.

JuuPeL1
-
Viestit: 95
Liittynyt: 12.10.2008 16:22

ViestiKirjoittaja JuuPeL1 » 26.12.2009 12:02

Mites tuo kytkin ja vauhtipyörä remontti kun alkaa oleen jos 130hp tienoilla tehot? kuulin että ei kovin kestävä tuo agr vauhtipyörähässäkkä kun alkaa tuleen vääntöä lisää :s


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 17 vierailijaa