Akun varauksesta passatissa

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Bob
-
Viestit: 79
Liittynyt: 31.5.2007 12:48
Viesti:

Akun varauksesta passatissa

ViestiKirjoittaja Bob » 14.10.2009 16:17

Elikkästä kyse 1997 3B passatista, joka tuskin vaikuttaa asiaan.?

Auto on nyt seissyt toista vuotta niin jot viikottain pyritään lämpöseks asti moottoria ja korin sisustaa käyttään. Nyt kuitenkin on kyse akusta. Monissa viesteissä kerrotaan kuinka mikäkin voi viedä virtaa ja minne, ja jotka olen nyt mittaillut täällä esiin tulleista mahdollisuuksista virranpurkuun olevan kunnossa. Auto vaan ei starttaa viikon hiljaisuuden jälkeen.

Kertokaahan nyt onko mahdollista jot akku pitää varauksen mut amppeerit katoaa?

rane_69
-
Viestit: 479
Liittynyt: 26.1.2008 21:04

ViestiKirjoittaja rane_69 » 14.10.2009 19:03

Kyllähän on juttu!

Eli milläköhän mittaat ? Jos yleismittarilla niin tosiaan näyttää ok jännitearvoja,mutta
virranantokykyä ei silti ole. Täysin mahdollista.

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 14.10.2009 19:29

Kuinka kauan autoa käytetään kerran viikossa? Helposti käy niin että siinä ladattava virta ei vastaa startissa ja seisonnassa hävinnyttä virtamäärää.

Bob
-
Viestit: 79
Liittynyt: 31.5.2007 12:48
Viesti:

ViestiKirjoittaja Bob » 14.10.2009 19:40

Auto käy tarpeeksi, välillä renkaatkin kuluu, eli avaan holysmoke -kanavia. Laturi puskee yli 15V, ei siellä mitään ongelmaa ole. Auton akku näyttää ihan niinku pitääkin ylijännitettä 12,5-12,9V vaiheilla. Viikon seistyä auto ei starttaa. 12,5-12,8V aukulta mitattuna tällöin. Koetat startata dieseliä, tuumaa jot 'möö'.

Sitten ajan hurjan superhyperturbonissanin viereen, kaapelit kiinni ja passattiki nuortuu.
Passatissa on 70ah akku, rimerassa varmaan 10v vanha 55ah akku.

Kuinka mittaan kulutuksen. auto 'nolla' -tilaan ja virtamittari väliin. Kyllähän sieltä näkyy pientä virtaa kulkevan minkä käsittääkseni jo mittaristokin vaatii. Mankka, ym. ei kuluta mitään.

*edit* joo, en pysty mittaan mitä antaa akku pihalle. <br><P> Niin ja mittailen ihan yleismittarilla. Virtoja mittailen laittamalla sulakkeettoman virranmittauksen yleismittarista plus -navan väliin.
Viimeksi muokannut Bob, 14.10.2009 20:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 14.10.2009 19:47

Mitä jännitettä näyttää akun navoista mitaten päivän seisonnan jälkeen, jos 12,7v niin hyvä, 12,4v on akku entinen.
Monia eri vika/purkupaikkoja löytyy vanhasta autosta.

Bob
-
Viestit: 79
Liittynyt: 31.5.2007 12:48
Viesti:

ViestiKirjoittaja Bob » 14.10.2009 20:11

about 12.9V ja jotain päälle

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 14.10.2009 20:15

Laturisi on rikki ja johdotuksessa jotain vikaa mikä menee akulle. 3voltin jännite-ero laturin ja akun välillä on järjettömästi liian iso, sekä laturi ei saa missään nimessä ladata 15volttia tai yli.

Bob
-
Viestit: 79
Liittynyt: 31.5.2007 12:48
Viesti:

ViestiKirjoittaja Bob » 14.10.2009 20:16

rane69. tanks, Jututhan ole kivoja

Olen aikasta lailla kannallasi. Näinkin tyhmä juttu voi tulla vastaan, tiedä kuule vaan kuinka primera poikanen on nauttinut saadessaan antaa lisävirtaa hytyyneelle. Mahollisesti jotain oikosulkua esim kennostossa?

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 14.10.2009 21:08

Tuo ilmiö tulee myös huonosta kosketuksesta/liitospinnoista, lisävirtaa annetaan yleensä startille menevään kaapeliin.

rane_69
-
Viestit: 479
Liittynyt: 26.1.2008 21:04

ViestiKirjoittaja rane_69 » 14.10.2009 21:47

Taitaa tuo Bob olla huumorimiehiä.Et pysty millään pitämään akkuasi hengissä noilla
lataustavoillasi.Jos normi patterilla menet.Mikä on yleensäkin idea tossa sun viikkokäynnissäsi? Anna tilinumerosi niin sponssaan sulle patterin.

Bob
-
Viestit: 79
Liittynyt: 31.5.2007 12:48
Viesti:

ViestiKirjoittaja Bob » 15.10.2009 13:08

MikaJ:lle: Kuormatta otettu lukema, ei kuormalla varmaan 14v pääse.

sa:lle: Liitännät ovat olleet puhtaat ja kunnolla kiinni.

Rane_69. Älä nyt hulluja puhu, seisovaan autoon nyt kannata akkua ostaa. Kattelin profiiliasi ja ammattisisi tai jotai(englantia puhu) on surkea. Mä olen vielä surkeampi. Otahan akkurahoilla karhun pitkiä parit minunkin puolesta, elämä hymyilee vaikka akusta varaukset katoaisivatkin.

Itte uskon jot viikon seisonnan jälkeen kuitenni kyseinen akku pitää reilun 12V ylijännitteen, vaan amppeerit tipahtaa jonnekki. Pitää varmaan viedä testille kuormitukseen akku jonnekki, tulisi mahdollisesti tällänenkin hölmö juttu mahollisesti todistettua.

Huumoria pitää olla, täällä hulluudessa muuten selviä.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 15.10.2009 14:16

Pari akkua on sattunut matkan varrelle, joissa on yksi kenno pimeä. Akun jännite näyttää olevan ok ja lataus myös, mutta akussa ei riitä virtaa edes kesäiseen käynnistykseen.

rane_69
-
Viestit: 479
Liittynyt: 26.1.2008 21:04

ViestiKirjoittaja rane_69 » 15.10.2009 16:38

Ei mitään Bob Jos olet lähelläkään länsi-suomea niin ota yhteyttä niin saadaan mitattua sun
vaunusi.Sorry ei nyt ollut tarkoitus kettuilla.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 15.10.2009 17:29

Auton laturi ei missään tilanteessa saa antaa jännitettä 15 V luokkaa. Sitä varten se säädin siellä on. Tässä tapauksessa se on rikki jos noin suuri jännite tulee. Joku 14,6 on ehdoton maksimi koska sen jälkeen vesi alkaa hajoamaan vedyksi ja hapeksi.

Ylijännite on voinut saada akusta veden hajoamaan pois jolloin siitä ei saa virtaa tarpeeksi vaikka jännite näyttäisi hyvältä.

Jani.K
-
Viestit: 680
Liittynyt: 26.11.2005 13:53

ViestiKirjoittaja Jani.K » 15.10.2009 17:36

Kerran mulla oli autossa akku joka temppuili, virtaa kyllä oli, ei saanu ulos. apuvirtakaapeilla pieni herätys niin toimi. oli välillä pitkiä aikoja että toimi normaalisti. mutta yks kaks virtaa ei saanu ulos. Ongelma korjautui vaihtamalla akun.

Bob
-
Viestit: 79
Liittynyt: 31.5.2007 12:48
Viesti:

ViestiKirjoittaja Bob » 15.10.2009 17:47

No tässä järviseudulla yritän asustaa(seinäjoelta about 80km). Kettuilua pitää olla, tyylillä mennään.

Puhuit vaunusta, onko nää passatit yleensäkki tämmösiä panssarivaunuja, et ollut nimittäin ensimmäinen joka vaunusta puhu. Olen uusi passatin omistaja kuitenkin, saatika volkkaria koskaan ennen ole irti saanut.
Itte kuitenni olen huomannut tosta 81KW passatista sen, jotta tehoa ainakin saa lisättyä jo pelkästään jakajapumpun viivästyttämisellä, dieseliä männille siis enemmän. Siihen ku kehtaa laittaa isommat suuttimet vielä ja johan liikahtaa.
Itellä pitäs saada toi muuttuvasiipinen turbo irti ja kateltua tilanne. Vikatiloja lyö päälle välil, aika vitun vaarallinen mielestäni esim. ohituksessa.

Bob
-
Viestit: 79
Liittynyt: 31.5.2007 12:48
Viesti:

ViestiKirjoittaja Bob » 15.10.2009 18:31

Jani.K:lle
Eiköhän se vika mullakin akussa ole.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 31 vierailijaa