Tsekkasin omasta kiesistä ahdot click click ja maffi arvot uudella maffilla click click
Näyttäis omaan silmään arvot edelleen laahaavan?!? Etenkin tuo ahtimen herääminen matalilla kierroksilla.
Kertaakaan ei piikitä yli 1000 eikä esim. 20-25 kohdalla juurikaan nouse yli 500 vaikka pyyntö on luokkaa 900
Löytyykö arvon raadilta mielipiteitä?
Auton virkaa toimittaa BDH koneinen pasutti vuosimallia -05
Varoitus: Isohkoja kuvia
Edit. Muutettu otsikkoa.
Maffiarvot alhaalla ja ajoitus?
Valvoja: ffp jäsenet
Maffiarvot alhaalla ja ajoitus?
Viimeksi muokannut dr_ink, 15.10.2009 11:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kysellään nyt tässä samassa vielä hieman tuosta ajoituksesta.
Alla muutama kuva selventämään asiaa. Eli satunnaisesti ilmenee pienehköjä käynnistys vaikeuksia puolilämpimällä koneella, eli ei meinaa startata ja kun käynnistyy pölläyttää mukavasti. Tsekkailin ajoitukset yms. vag-comilla ja tässä siis sitä kuvaa.
Group 000 @ Basic settings
Ajoitus = 73, pitäisi käsittääkseni olla 70? Polttoaineen lämpötila 142?!?
Group 007- temperatures näyttää kuitenkin polttoaineen lämpötilaksi 40,5
Group 004
Group 004, basic settings (Early)
Group 004 basic setting (Late)

Alla muutama kuva selventämään asiaa. Eli satunnaisesti ilmenee pienehköjä käynnistys vaikeuksia puolilämpimällä koneella, eli ei meinaa startata ja kun käynnistyy pölläyttää mukavasti. Tsekkailin ajoitukset yms. vag-comilla ja tässä siis sitä kuvaa.
Group 000 @ Basic settings
Ajoitus = 73, pitäisi käsittääkseni olla 70? Polttoaineen lämpötila 142?!?

Group 007- temperatures näyttää kuitenkin polttoaineen lämpötilaksi 40,5

Group 004

Group 004, basic settings (Early)

Group 004 basic setting (Late)

Näitä ajoituslukemia on puitu tuskallisen monta kertaa. Gr. 000 polttoaineen lämpötila ei ole asteita Celsiusta vaan se on vaan lukema. Gr 007 näyttää oikeita Celsiuksia.
Gr 004 näyttää kaikkein parhaiten ajoituksen, on hyvä että actual on samassa tai asteen pari aikaisemmalla kuin specified ja %-lukema on edellisessä vaihtoehdossa melko pieni lukema eli 0-20%. Silloin pumpun perusennakko eli mekaaninen asetus on sopivan aikaisella tai ei ainakaan liian myöhäisellä. Myös ajon aikana voi tarkastella spec ja actual suhdetta ja pulssisuhteen %-lukemaa ja päätellä onko ajoitus sopiva.
Mutta mutta, sulla näyttää olevan sama ongelma kuin hallissa seisovassa A4:ssa, kolmossuuttimen anturi ei näytä lukemia. Katopas vikakoodit Enginestä. Mittaa sen jälkeen suuttimen vastusarvo liittimestä joka löytyy rintapellistä. Suuttimen piuha tulee vänkärin puolen venttiilikopan välistä suuttimelta rintapellin liittimelle.
Gr 004 näyttää kaikkein parhaiten ajoituksen, on hyvä että actual on samassa tai asteen pari aikaisemmalla kuin specified ja %-lukema on edellisessä vaihtoehdossa melko pieni lukema eli 0-20%. Silloin pumpun perusennakko eli mekaaninen asetus on sopivan aikaisella tai ei ainakaan liian myöhäisellä. Myös ajon aikana voi tarkastella spec ja actual suhdetta ja pulssisuhteen %-lukemaa ja päätellä onko ajoitus sopiva.
Mutta mutta, sulla näyttää olevan sama ongelma kuin hallissa seisovassa A4:ssa, kolmossuuttimen anturi ei näytä lukemia. Katopas vikakoodit Enginestä. Mittaa sen jälkeen suuttimen vastusarvo liittimestä joka löytyy rintapellistä. Suuttimen piuha tulee vänkärin puolen venttiilikopan välistä suuttimelta rintapellin liittimelle.
Mutta mutta, sulla näyttää olevan sama ongelma kuin hallissa seisovassa A4:ssa, kolmossuuttimen anturi ei näytä lukemia. Katopas vikakoodit Enginestä. Mittaa sen jälkeen suuttimen vastusarvo liittimestä joka löytyy rintapellistä. Suuttimen piuha tulee vänkärin puolen venttiilikopan välistä suuttimelta rintapellin liittimelle.
Itseassa kyllä, unohtui täysin mainita että tosiaan antaa sitä "Needle Lift Sensor" Vikakoodia eli
00542 - Needle lift sensor (G80)
30-10 - Open or short to B+ - intermittent
Uusi suutin on tilattu ja odotellaan sen saapumista saksanmaalta. Eli summa summarum, aiheuttaako toi suuttimenanturin toimimattomuus tuota käynnsitysongelmaa? Mitä toi anturi itseasiassa tuolla haistelee?
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa