2.4 D t4 transporterin kansi ongelmia...

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

miki79
-
Viestit: 14
Liittynyt: 28.5.2008 9:23

2.4 D t4 transporterin kansi ongelmia...

ViestiKirjoittaja miki79 » 5.10.2009 15:02

Osaako joku neuvoa 2.4D t4 kannen kanssa, onko mahdollista käyttää jotain muuta kantta (esim 2.5?), vai mikä neuvoksi kun ei hennoisi uutta ostaa noin vanhaan ja ajettuun alakertaan? Kone on AAB ja venttiilin nostaja tuhoutunut sijoilleen, se olisi holkittamalla kuulemma mahdollista korjata, mutta pakoventtiilit ja seitirenkaat pitäisi vaihtaa koska liian kuluneet?!

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 5.10.2009 15:50

Täydellisiä, korjattuja kansia saa 500€, ja lähetettävä vanha tilalle olisi yksi vaihtoehto, osoitteita löydät netistä hakemalla.
http://www.holysmoke.fi/forum/viewtopic ... si&start=0
Viimeksi muokannut sa, 8.10.2009 22:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

silvarello
-
Viestit: 26
Liittynyt: 3.12.2007 13:15

ViestiKirjoittaja silvarello » 5.10.2009 20:19

Pajan nurkassa seisoo ajosta kolme viikkoa sitten otettu AAB. Vei niin maan perr.. Öljyä etten saanut päästöistä läpi. Ei naputtanut, eikä tehnyt painetta tms. Ajettu 330 tuhatta.
Eli saattas löytyä kansi jonka ainakin itse kehtaisin (ehkä) laittaa kiinni sellaisenaan. Tämähän varmistuisi vasta purettaessa . Parisen sataa jos siitä sais..?
Paa yv:tä jos kiinnostaa.

linkomies
-
Viestit: 9
Liittynyt: 27.4.2009 14:46

ViestiKirjoittaja linkomies » 8.10.2009 19:58

Jos irrotat niin oikohionta ja esikammioiden tarkistus, että on varmasti kiinni. On itellä yks kansi varastossa josta putos yks kammio käsille.. männänpäällä ei tee nättiä jälkeä. Sais kait tuostaki ainakin Autiolla vielä ihan täyden pelin.. halvalla saat projektiksi.

kinde
-
Viestit: 3
Liittynyt: 30.12.2009 19:21

ViestiKirjoittaja kinde » 30.12.2009 19:33

Kansivikaa täälläkin.

Ja uusi tälläkin foorumilla.

Etsin vuotoa pitkään jäähdytysnesteen häviöön. Vihdoin paikallistin , kannen takaosasta etupuolelta. Juuri siinä ruiskupumpun takaa. Ei muuten harmittaisi mutta kun juuri tehty jakopäänremppa ja pumpun huolto ymymym.

Nyt pitäisi kerätä voimia ottaa kansi irti itse ja yrittää säästää muutama euro työkustannuksissa. Onnistuuko kaikki puuhat ilman suurempia erikoistyökaluja ja jnejne??? Onko Alfamerin korjausoppaassa riittävät tiedot kokoonpanoon?? Olisin ostanut , mutta oli loppu Motonetissa (taitaa olla tarpeellinen muillekin).

Laakkoselta kysyin tiivareiden hintaa, n.400€ + oikaisu. Hoh hoijaa.

Käyttöautoksi ostin ja harrastepeli alkaa tulla. Kulut ovat jo huomattavasti suuremmat kuin hankintahinta.

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 31.12.2009 16:08

Laakkoselta kysyin tiivareiden hintaa, n.400€ + oikaisu. Hoh hoijaa.

Haet Motonetista kannentiivisteen ja pultit n.50e, kiristys ohjeet löytyy tiivistepaketista, putsaat tiivistepinnat hyvin ja laitat kiinni niin on halpa remppa, onnistumis % lähes 100.

kinde
-
Viestit: 3
Liittynyt: 30.12.2009 19:21

ViestiKirjoittaja kinde » 31.12.2009 18:28

Meinaatko , että ei tarvitse irroittaa imu/pakosarjaa?? Eikös kannenpinta kannattaisi oikohioa kun kansi kerran on irti??.

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 31.12.2009 20:40

Ei tarvi, jos löytyy/näkyy-mitaten muutakin korjattavaa niin siinä samalla se mahdollinen oikaisu.
http://img77.imageshack.us/i/t4kansiva9.jpg/

http://volkswagen.msk.ru/index.php?p=page02
Noilta sivuilta löytyy ohjeet, ei kirjaa tarvi hankkia.

Avaat tuollaisen tiedoston, niin saat kanteen eng. ohjeet.
Volkswagen 2.4L Diesel engines: AAB, ACV Cylinder head (eng.)

kinde
-
Viestit: 3
Liittynyt: 30.12.2009 19:21

ViestiKirjoittaja kinde » 3.1.2010 12:41

OK.
Kiitos. Ensi viikonloppuna ainakin otan kannen irti, katsotaan mitä löytyy.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 27 vierailijaa