Moi,
minulla oli ennen bora 1.9 tdi PD 85 kw (6 vaihdetta) ja siihen hankin tällaisen PSI-boksin (malli IPVW115'2):
http://www.psi-motorsport.com/turbodies ... =316&lg=en
Auto meni vaihtoon jo pari vuotta sitten, mutta boksi jäi. Nyt minulla on ajossa transporter t5 75kw (5 vaihdetta), johon PSI:n mukaan olisi eri boksi myynnissä (malli IPVWGEN):
http://www.psi-motorsport.com/turbodies ... =684&lg=en
Liittimet ovat ainakin samat, softassa voi olla eroa(?), mutta mitäs luulette, voiko tuon "boran" boksin laittaa kiinni transportteriin huoletta ja saada siitä vielä jotakin hyötyä?
Ja toinen asia joka on askarrattunut: Transporterissa on sellainen ongelma, että kiihdyttäessä menee sellainen n. 2 sekuntia aikaa (reippaammasta kaasun painamisesta) ennen kuin auto alkaa kiihtymään. Vääntö on sitten kyllä hyvää ja tasaista, mutta reagointi kaasuun on hidasta, auto "jää ensin miettimään" ja sit lähtee. Missäs vika olisi? Mafia tai mitään muutakaan (perushuollon ulkopuolista kamaa) ei ole tietääkseni vaihdettu, kilsoja mittarissa 180 tkm.
PSI-boksien toimiminen "ristiin" ja vian metsästys
Valvoja: ffp jäsenet
Voihan tuo olla laiskistunut tuo anturi, mutta ohjelma on tehty tarkoituksella niin ettei repiminen ole mahdollista.
Ainut mitä kannattaa anturin tarkistuksen lisäksi tehdä on laittaa boksi kiinni ja katsoa pieneneekö viive.
Tämä oikeastaan kertoo osittain jo maffinkin kuntoa jos sulla ei ole vag-commia käytössä.
Ainut mitä kannattaa anturin tarkistuksen lisäksi tehdä on laittaa boksi kiinni ja katsoa pieneneekö viive.
Tämä oikeastaan kertoo osittain jo maffinkin kuntoa jos sulla ei ole vag-commia käytössä.
Joo, pitää varmaan käydä jossakin paikallisessa autoliikkeessä koeajamassa vastaava paku. Voihan se lagi olla tosiaan softassakin, eihän tämä mikään sportti ole.
Vag-commia ei ole käytössä, näkisikö siitä suoraan ilmamäärämittaukset esim. ajossa? Pystyykö huolto toteamaan maffin kunnon testerillä, jättääkö se vikakoodeja?
Vag-commia ei ole käytössä, näkisikö siitä suoraan ilmamäärämittaukset esim. ajossa? Pystyykö huolto toteamaan maffin kunnon testerillä, jättääkö se vikakoodeja?
Huolto pystyisi näkemään, mutta eivät yleensä koita sitä ajossa. Siis ainoassa tilanteessa jossa se paljastaa itsensä.
Huollon ohjearvo on maffille 850, mutta täysiä syöttöjä ei tule mikäli maf ei näytä jopa 1150 lukemia(riippuu koneesta, vuosimallista jne.) Tehot putoavat lähes suoraan prosentuaalisessa suhteessa.
Nakee tuon suoraan vag-commillakin. Group 3 moottorin "arvojen tarkastelussa".
Maf saattaa näyttää hajonneena täydet ~1200, mutta arvot tipahtavat nopeasti jonnekkin ~800 tasolle.
Huollon ohjearvo on maffille 850, mutta täysiä syöttöjä ei tule mikäli maf ei näytä jopa 1150 lukemia(riippuu koneesta, vuosimallista jne.) Tehot putoavat lähes suoraan prosentuaalisessa suhteessa.
Nakee tuon suoraan vag-commillakin. Group 3 moottorin "arvojen tarkastelussa".
Maf saattaa näyttää hajonneena täydet ~1200, mutta arvot tipahtavat nopeasti jonnekkin ~800 tasolle.
-
- -
- Viestit: 693
- Liittynyt: 27.2.2005 20:51
- Viesti:
Eli jos on kulutus mittari, niin siitä voisi johonkin "toimivaan" verrata paljonko pitäisi näytellä.
Joo tämä ois hyvä, jos olis edes se pieni ajotietokone tässä autossa, mut ei oo :( Henkinen kynnys ei anna periksii viedä huoltoon, kun perusfiksausta voisi tehdä itsekin. Toisaalta turhien osien vaihtaminen on kanssa typerää. Oisko kellään tässä LPR:n seudulla vag-comia ja into jelpata? Pientä korvausta vastaan, tietty.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 30 vierailijaa