Passat 96KW -01 tehot poissa ja nylpyttää. Missä vika?

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Whity
-
Viestit: 24
Liittynyt: 16.9.2008 7:58

Passat 96KW -01 tehot poissa ja nylpyttää. Missä vika?

ViestiKirjoittaja Whity » 1.10.2009 23:20

Perinteiset viat: autosta on tehot todella rajusti poissa ja lisäksi kierrokset seilaa alta 2000 kierroksilla. Autoon on juuri tehty automaattilaatikkoremontti ja uskon että "seilaus vika" ei ole laatikossa, vaan joku ohjaa turbiinia väärin.

Vikakoodit on luettu: turbon liian suuret paineet, MAF, N75, ja EGR diagnosoitu. MAF on jo vaihdettu. Muut osat on hankittu vaihdon varalle.

Nyt kiinnostaisi kuinka saisin VAG-COM:illa tutkastua mikä MAF:fissa mahdollisesti vielä mättää kun ei vikakoodit siitä hävinneet. Voiko joku muista osista vaikuttaa niin, että ilmamassamittarikin antaa virhettä?

Lisäksi pitäisi katsoa miten ahdot menee. Onko kenelläkään jakaa tietoa mitä kanavia pitäs saada lokiin ahtopaineita seurattaessa (pyynti/anto) ja millä välillä arvot pitäisi olla?

Onko MAP-sensori vielä yksi vikavaihtoehto? Voiko sen jotenkin diagnosoida VAG-COM:lla?

edisoni
-
Viestit: 274
Liittynyt: 30.11.2005 22:55

ViestiKirjoittaja edisoni » 2.10.2009 10:32

Oliko maffi uusi? Ja onko se alkuperäinen vai motonet/ ad ? Jos jättää maffista vikakoodia vielä uudellakin, niin katsoppas ettei ole niinkuin joskus omassa pasuunassa; Sieltä liittimen kaapelipuolelta oli mennyt yksi lanka poikki.

Whity
-
Viestit: 24
Liittynyt: 16.9.2008 7:58

ViestiKirjoittaja Whity » 2.10.2009 12:29

MAF:fi oli volkkarin tiskiltä.

Liitin oli melkoinen sätös (ei ollut kuoria) joten laitoin sen vaihtoon ja olinkin jo melko varma että vika oli siinä mutta ei... Pitää sen MAF:fin piuhoituksia vielä zekkailla.

Onko kellään tullut noita samanmoisia vikakoodeja yhtäaikaa? Voiko ne tosiaan vaikuttaa toisiinsa?

jullli
-
Viestit: 229
Liittynyt: 20.10.2007 10:05

ViestiKirjoittaja jullli » 2.10.2009 13:27

kannattee seurailla vag-commilla ahtoja ja mafin arvoja, jospa olis vaikka mappi pörrönä tai jotain muuta...ei kannate alkaa kaikkia osia vaihteleen, todennäköisesti on vain joku yksittäinen vika.

Whity
-
Viestit: 24
Liittynyt: 16.9.2008 7:58

Vikaa vikaa...

ViestiKirjoittaja Whity » 4.10.2009 23:04

N75 vaihdettu. Vikakoodina vain ahtopaineiden ylittyminen. Tehot ei pysy kuin hetken ja moottori tippuu taas vikatilaan. Turbo pashana? Mitä arvoja VAG-COM:illa voisi katsoa?

Osaisiko joku sanoa jotain noista raja-arvoista ja arvoista?

Kuva

Oiskohan seilausvika kuitenkin laatikon turbiinissa?

Mistä VAG-COM:illa näkis moottorin lämpötila-anturin arvot? Joillakin on ne heittänyt vastaavassa tilanteessa -40 asteeseen.

Ompa ongelmaa ja ratkasuitakin tuntuu olevan sen miljuuna kun lueskelee...

AnttiK
-
Viestit: 90
Liittynyt: 26.2.2006 12:11

ViestiKirjoittaja AnttiK » 5.10.2009 0:08

Tuossa logissa on imusarjan paine kokoajan maksimi, minkä ECU ymmärtää, eli vika on mahdollisesti MAP anturin johdoissa tai itse anturissa.

Whity
-
Viestit: 24
Liittynyt: 16.9.2008 7:58

MAP vaihdettu...

ViestiKirjoittaja Whity » 6.10.2009 0:13

KYLLÄ. Nyt saattaa Passatilla päästä jopa rekasta ohi. Tehoa tuli, ei varmaankaan kaikki karanneet, mutta ainakaan vikatilaan ei enää mennä. Uusi MAP anturi Skodan tiskiltä siis auttoi asiaan. Kiitos AnttiK ja julli.

Nykiminen säilyy. Voiko se johtua turbon siivekkeisen jumimisesta? EGR:stä? Mitä voisi koittaa jotta saisi diagnosoitua? Sähköviat haluaisin ensiksi sulkea pois.

tepi
-
Viestit: 318
Liittynyt: 23.7.2003 20:51

ViestiKirjoittaja tepi » 7.10.2009 10:20

Täällä seilataan kanssa. Mitä Whity sun passattiin tehtiin laatikkorempan yhteydessä, vaihdettiinko turbiini? Turbosta se tuskin johtuu, itse vaihdoin uuden ahtimen entisen antautuessa, eikä sillä ollut mitään virkaa seilaamiseen. Jos löydät ongelman ytimen, niin jaa tietosi myös tänne.

FIN-Turbo
-
Viestit: 142
Liittynyt: 13.2.2006 23:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja FIN-Turbo » 7.10.2009 11:01

Ahtopaineen suhteen useimmat viat esiintyvät alipaineletkuissa, haljeenneessa alipainevaraajassa, ahtopaine solenoidissa, map-anturissa, polttoaineen lt-anturissa?!, tukkeutuneessa katissa ja lopulta itse ahtimessa.

Whity
-
Viestit: 24
Liittynyt: 16.9.2008 7:58

Nyk nyk...

ViestiKirjoittaja Whity » 7.10.2009 11:07

"Laatikkoremppa" taisi sisältää enempi sähkösäätöä. Oli uusittu ECU:a ja TCU:ta.
Turbiinia ei uusittu. Se on yksi potentiaalinen vaihtoehto.

Senhä se tekköö notta lähtee turbiinia luistattamaan ja sitten kuitenkin palaa takaisin pitotilaan. Jostakin kuulin että softan päivitykselläkin saattaisi tuosta selvitä. Varsinkin kun on noita ohjainyksikköjä vaihdeltu... Yhdessä kirjoittelussahan oli päästy nyinnästä ajastuksiakin säätämällä.

Sama juttu Tepi. Jos ratkaisu löytyy niin muistappa infota tännekin! Oletko vaihtanut sähkökilkettä? Itseä kiinnostaisi EGR:n vaihdon vaikutus. Meinasitko turbiinia lähteä remppaamaan?

tepi
-
Viestit: 318
Liittynyt: 23.7.2003 20:51

ViestiKirjoittaja tepi » 7.10.2009 21:30

Laitoin privaa.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 30 vierailijaa