Perinteiset viat: autosta on tehot todella rajusti poissa ja lisäksi kierrokset seilaa alta 2000 kierroksilla. Autoon on juuri tehty automaattilaatikkoremontti ja uskon että "seilaus vika" ei ole laatikossa, vaan joku ohjaa turbiinia väärin.
Vikakoodit on luettu: turbon liian suuret paineet, MAF, N75, ja EGR diagnosoitu. MAF on jo vaihdettu. Muut osat on hankittu vaihdon varalle.
Nyt kiinnostaisi kuinka saisin VAG-COM:illa tutkastua mikä MAF:fissa mahdollisesti vielä mättää kun ei vikakoodit siitä hävinneet. Voiko joku muista osista vaikuttaa niin, että ilmamassamittarikin antaa virhettä?
Lisäksi pitäisi katsoa miten ahdot menee. Onko kenelläkään jakaa tietoa mitä kanavia pitäs saada lokiin ahtopaineita seurattaessa (pyynti/anto) ja millä välillä arvot pitäisi olla?
Onko MAP-sensori vielä yksi vikavaihtoehto? Voiko sen jotenkin diagnosoida VAG-COM:lla?
Passat 96KW -01 tehot poissa ja nylpyttää. Missä vika?
Valvoja: ffp jäsenet
MAF:fi oli volkkarin tiskiltä.
Liitin oli melkoinen sätös (ei ollut kuoria) joten laitoin sen vaihtoon ja olinkin jo melko varma että vika oli siinä mutta ei... Pitää sen MAF:fin piuhoituksia vielä zekkailla.
Onko kellään tullut noita samanmoisia vikakoodeja yhtäaikaa? Voiko ne tosiaan vaikuttaa toisiinsa?
Liitin oli melkoinen sätös (ei ollut kuoria) joten laitoin sen vaihtoon ja olinkin jo melko varma että vika oli siinä mutta ei... Pitää sen MAF:fin piuhoituksia vielä zekkailla.
Onko kellään tullut noita samanmoisia vikakoodeja yhtäaikaa? Voiko ne tosiaan vaikuttaa toisiinsa?
Vikaa vikaa...
N75 vaihdettu. Vikakoodina vain ahtopaineiden ylittyminen. Tehot ei pysy kuin hetken ja moottori tippuu taas vikatilaan. Turbo pashana? Mitä arvoja VAG-COM:illa voisi katsoa?
Osaisiko joku sanoa jotain noista raja-arvoista ja arvoista?
Oiskohan seilausvika kuitenkin laatikon turbiinissa?
Mistä VAG-COM:illa näkis moottorin lämpötila-anturin arvot? Joillakin on ne heittänyt vastaavassa tilanteessa -40 asteeseen.
Ompa ongelmaa ja ratkasuitakin tuntuu olevan sen miljuuna kun lueskelee...
Osaisiko joku sanoa jotain noista raja-arvoista ja arvoista?

Oiskohan seilausvika kuitenkin laatikon turbiinissa?
Mistä VAG-COM:illa näkis moottorin lämpötila-anturin arvot? Joillakin on ne heittänyt vastaavassa tilanteessa -40 asteeseen.
Ompa ongelmaa ja ratkasuitakin tuntuu olevan sen miljuuna kun lueskelee...
MAP vaihdettu...
KYLLÄ. Nyt saattaa Passatilla päästä jopa rekasta ohi. Tehoa tuli, ei varmaankaan kaikki karanneet, mutta ainakaan vikatilaan ei enää mennä. Uusi MAP anturi Skodan tiskiltä siis auttoi asiaan. Kiitos AnttiK ja julli.
Nykiminen säilyy. Voiko se johtua turbon siivekkeisen jumimisesta? EGR:stä? Mitä voisi koittaa jotta saisi diagnosoitua? Sähköviat haluaisin ensiksi sulkea pois.
Nykiminen säilyy. Voiko se johtua turbon siivekkeisen jumimisesta? EGR:stä? Mitä voisi koittaa jotta saisi diagnosoitua? Sähköviat haluaisin ensiksi sulkea pois.
Nyk nyk...
"Laatikkoremppa" taisi sisältää enempi sähkösäätöä. Oli uusittu ECU:a ja TCU:ta.
Turbiinia ei uusittu. Se on yksi potentiaalinen vaihtoehto.
Senhä se tekköö notta lähtee turbiinia luistattamaan ja sitten kuitenkin palaa takaisin pitotilaan. Jostakin kuulin että softan päivitykselläkin saattaisi tuosta selvitä. Varsinkin kun on noita ohjainyksikköjä vaihdeltu... Yhdessä kirjoittelussahan oli päästy nyinnästä ajastuksiakin säätämällä.
Sama juttu Tepi. Jos ratkaisu löytyy niin muistappa infota tännekin! Oletko vaihtanut sähkökilkettä? Itseä kiinnostaisi EGR:n vaihdon vaikutus. Meinasitko turbiinia lähteä remppaamaan?
Turbiinia ei uusittu. Se on yksi potentiaalinen vaihtoehto.
Senhä se tekköö notta lähtee turbiinia luistattamaan ja sitten kuitenkin palaa takaisin pitotilaan. Jostakin kuulin että softan päivitykselläkin saattaisi tuosta selvitä. Varsinkin kun on noita ohjainyksikköjä vaihdeltu... Yhdessä kirjoittelussahan oli päästy nyinnästä ajastuksiakin säätämällä.
Sama juttu Tepi. Jos ratkaisu löytyy niin muistappa infota tännekin! Oletko vaihtanut sähkökilkettä? Itseä kiinnostaisi EGR:n vaihdon vaikutus. Meinasitko turbiinia lähteä remppaamaan?
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 30 vierailijaa