T4 Transporterin pumpun ennakon säätö.
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 4
- Liittynyt: 28.8.2009 10:18
T4 Transporterin pumpun ennakon säätö.
En löytänyt mistään hausta selvää ohjetta, jos jollain sattus olemaan ni ois kiva.
Tai jos joku tässä Lappeenrannan alueen lähimaastossa haluis tulla tekemään sen sopivaa korvausta vastaan sekin ois viel hauskempaa koska en mokomaa hommaa ite oo ikinä tehnyt=)
Eli kyseesssä on -93 mallin 2,4d vapari.
Soita tai tekstaa 0400426809
T: J
Tai jos joku tässä Lappeenrannan alueen lähimaastossa haluis tulla tekemään sen sopivaa korvausta vastaan sekin ois viel hauskempaa koska en mokomaa hommaa ite oo ikinä tehnyt=)
Eli kyseesssä on -93 mallin 2,4d vapari.
Soita tai tekstaa 0400426809
T: J
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=11 ... %E4%E4t%F6
Oletko dieseleitä ajoittanut, sama periaate 2,4d kuin muissakin vw koneissa, tuossa on oma pumpun remmi ja käännetään kohdalleen nokka akselin päässä olevasta hihnapyörästä.
Oletko dieseleitä ajoittanut, sama periaate 2,4d kuin muissakin vw koneissa, tuossa on oma pumpun remmi ja käännetään kohdalleen nokka akselin päässä olevasta hihnapyörästä.
-
- -
- Viestit: 4
- Liittynyt: 28.8.2009 10:18
Joo no dieseleitä en oo ajottanu ku eka diiseli nyt.
Ongelma nyt on siinä kun ostin tuon kapistuksen ja se toimi 2 päivää ihan ok, mutta yks aamu ei sit lähe käyntii starttaamalla, vetämällä lähti ja savua tuli kun hiilitehtaasta...vaihdoin molemmat hihnat +hehkut...niiku huvikseen ku auto seiso pajalla toimettomana. Edelleen hihnojen vaihdonkaan jälkeen ei ees lupaa avaimesta vaikka merkit on kohdallaan pumpun pyörästä, vauhtipyörästä ja nokka-akselin pyöränkin lukitsin kanteen niinkuin se täytyy tehdä.
Auton saa käyntiin kun sumuttaa starttipilottia (bräkkeriä) imusarjaan, käyä kolottelee nii päin persettä ku olla voi ja savua tulee sinistä ja paksulti+tupsauttelee savurenkaita, mutta kun vetää pakkashanan auki niin käynti paranee eli pumppu on kai aavistuksen myöhäsellä ja jostain olin lukevinaan että on heittokellohommia se säätäminen siitä pumpusta.
Ongelma nyt on siinä kun ostin tuon kapistuksen ja se toimi 2 päivää ihan ok, mutta yks aamu ei sit lähe käyntii starttaamalla, vetämällä lähti ja savua tuli kun hiilitehtaasta...vaihdoin molemmat hihnat +hehkut...niiku huvikseen ku auto seiso pajalla toimettomana. Edelleen hihnojen vaihdonkaan jälkeen ei ees lupaa avaimesta vaikka merkit on kohdallaan pumpun pyörästä, vauhtipyörästä ja nokka-akselin pyöränkin lukitsin kanteen niinkuin se täytyy tehdä.
Auton saa käyntiin kun sumuttaa starttipilottia (bräkkeriä) imusarjaan, käyä kolottelee nii päin persettä ku olla voi ja savua tulee sinistä ja paksulti+tupsauttelee savurenkaita, mutta kun vetää pakkashanan auki niin käynti paranee eli pumppu on kai aavistuksen myöhäsellä ja jostain olin lukevinaan että on heittokellohommia se säätäminen siitä pumpusta.
-
- -
- Viestit: 4
- Liittynyt: 28.8.2009 10:18
-
- -
- Viestit: 4
- Liittynyt: 28.8.2009 10:18
Jotenkin silleen se meni että ajoitusmerkit kohilleen sitten heittokello sinne pumpun perään ja nollataan kello. Pyöritetään konetta taaksepäin kunnes kello osoittaa n. 2mm, sitten nollataan kello, pyöritetään konetta oikeinpäin kunnes ajoitusmerkit ovat kohdallaan, nyt kellon pitäisi näyttää 1mm mikäli pumpun ajoitus on kohdillaan, mikäli näin ei ole säädetään pumppua joko nokka-akselin pyörästä tai sitten itse pumpusta. korjatkaa viisaammat jos muistan väärin.
Riittävän hyvin saa ihan kokeilemalla. Puoli hammastakin sitten vaikuttaa. Merkit kohdilleen ja käytiin, jos ei lähde, hakee hampaan kerrallaan, suuntaan ja toiseen, kunnes lähtee, sittten säätää. Merkkaa aina nokkapyörään kohdan mistä aloittaa ja muistaa minne kääntää milloinkin ja kuinka paljon.
Ajoitus on kohdillaan, kun lähtee hyvin käyntiin, ei savuta ja vastaa kaasuun. Vanhetessa joutuu myös laittamaan syöttöä aina lisää, että löytyy vetoja.
Ajoitus on kohdillaan, kun lähtee hyvin käyntiin, ei savuta ja vastaa kaasuun. Vanhetessa joutuu myös laittamaan syöttöä aina lisää, että löytyy vetoja.
Juu. Minä sain hihnat vaihdettua ja jako on samassa kohdassa missä se olikin. Veikkailisin nyt vaan että himpun se on myöhäsellä. Lähtee hyvin käyntiin mutta vedot ei oo semmoset ku pitäs näissä olla. Ennakon säädin kun on vedetty ylös niin kone käy terävemmin ja vääntää alhaalta paremmin. Näin se pitäs pelata ilma ennakko vivun käyttöäkin.
Miten ja mihin suuntaan tuota pumppua pitäisi varovasti kääntää. Ei varmaan paljol tartteis heilauttaa.
Miten ja mihin suuntaan tuota pumppua pitäisi varovasti kääntää. Ei varmaan paljol tartteis heilauttaa.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Majestic-12 [Bot] ja 48 vierailijaa