T4 Transporterin pumpun ennakon säätö.

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

saimaanharju
-
Viestit: 4
Liittynyt: 28.8.2009 10:18

T4 Transporterin pumpun ennakon säätö.

ViestiKirjoittaja saimaanharju » 28.8.2009 10:22

En löytänyt mistään hausta selvää ohjetta, jos jollain sattus olemaan ni ois kiva.
Tai jos joku tässä Lappeenrannan alueen lähimaastossa haluis tulla tekemään sen sopivaa korvausta vastaan sekin ois viel hauskempaa koska en mokomaa hommaa ite oo ikinä tehnyt=)
Eli kyseesssä on -93 mallin 2,4d vapari.

Soita tai tekstaa 0400426809

T: J

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 28.8.2009 18:15

http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=11 ... %E4%E4t%F6

Oletko dieseleitä ajoittanut, sama periaate 2,4d kuin muissakin vw koneissa, tuossa on oma pumpun remmi ja käännetään kohdalleen nokka akselin päässä olevasta hihnapyörästä.

saimaanharju
-
Viestit: 4
Liittynyt: 28.8.2009 10:18

ViestiKirjoittaja saimaanharju » 28.8.2009 23:52

Joo no dieseleitä en oo ajottanu ku eka diiseli nyt.
Ongelma nyt on siinä kun ostin tuon kapistuksen ja se toimi 2 päivää ihan ok, mutta yks aamu ei sit lähe käyntii starttaamalla, vetämällä lähti ja savua tuli kun hiilitehtaasta...vaihdoin molemmat hihnat +hehkut...niiku huvikseen ku auto seiso pajalla toimettomana. Edelleen hihnojen vaihdonkaan jälkeen ei ees lupaa avaimesta vaikka merkit on kohdallaan pumpun pyörästä, vauhtipyörästä ja nokka-akselin pyöränkin lukitsin kanteen niinkuin se täytyy tehdä.
Auton saa käyntiin kun sumuttaa starttipilottia (bräkkeriä) imusarjaan, käyä kolottelee nii päin persettä ku olla voi ja savua tulee sinistä ja paksulti+tupsauttelee savurenkaita, mutta kun vetää pakkashanan auki niin käynti paranee eli pumppu on kai aavistuksen myöhäsellä ja jostain olin lukevinaan että on heittokellohommia se säätäminen siitä pumpusta.

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 29.8.2009 15:19

Saa kohdalleen tarkalla työntömitallakin ja vw dieselmies korvakuulolla, kun käyntiääni hyvä niin se on siinä.

Volkkarilla
-
Viestit: 51
Liittynyt: 22.9.2008 17:57

ViestiKirjoittaja Volkkarilla » 29.8.2009 19:58

Meneekö hehkuille virtaa???

mikalie
-
Viestit: 381
Liittynyt: 16.12.2008 16:31

ViestiKirjoittaja mikalie » 30.8.2009 12:00

Kyllähän sen käyntiin pitäisi lähteä ja toimia suht ok. vaikkei pumppua kellolla ole säädettykään jos kaikki muu on kunnossa ja merkit laitettu kohdilleen. Hae kirjastosta lainaan kyseisen auton korjausopas, siinä neuvotaan miten se pumppu säädetään heittokellolla. En muista sitä tarkkaan ulkoa.

saimaanharju
-
Viestit: 4
Liittynyt: 28.8.2009 10:18

ViestiKirjoittaja saimaanharju » 31.8.2009 14:57

Mihin se työntömitta tungetaan? Perseeseenkö? En omista kirjastokorttia....aattelin ett jos jollai ois joku nettisivu vaikka tiedossa mistä noita ohjeita vois vilkasta.

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 31.8.2009 15:42

Se tulppa pois siitä pumpun perästä, suutinputkien keskellä :) ainakin tosta saat ajotuksen katottua, tohon perseeseen työntämiseen en sano mitään, makunsa kullakin :) joku voi jopa tykätä :)

mikan
-
Viestit: 213
Liittynyt: 18.8.2004 11:23

ViestiKirjoittaja mikan » 31.8.2009 16:40

Kirjastossa voi käydä ilman korttiakin, jos jostain syystä ei halua sellaista hankkia. Mulla ainakin T4:ssa käyntiinlähtöongelmat johtui ajoituksesta. Tosin silloin oli muutenkin pakkaskelit.

saimaanharju
-
Viestit: 4
Liittynyt: 28.8.2009 10:18

ViestiKirjoittaja saimaanharju » 31.8.2009 17:12

Minen sinne kirjastoon prkl mene=)....oisko kellään viel jotai säätöarvoja tuon pumpun asettamiseen ni sit alkas olla paketti kasassa=)

mikalie
-
Viestit: 381
Liittynyt: 16.12.2008 16:31

ViestiKirjoittaja mikalie » 31.8.2009 19:00

Jotenkin silleen se meni että ajoitusmerkit kohilleen sitten heittokello sinne pumpun perään ja nollataan kello. Pyöritetään konetta taaksepäin kunnes kello osoittaa n. 2mm, sitten nollataan kello, pyöritetään konetta oikeinpäin kunnes ajoitusmerkit ovat kohdallaan, nyt kellon pitäisi näyttää 1mm mikäli pumpun ajoitus on kohdillaan, mikäli näin ei ole säädetään pumppua joko nokka-akselin pyörästä tai sitten itse pumpusta. korjatkaa viisaammat jos muistan väärin.

Arde
-
Viestit: 116
Liittynyt: 14.11.2005 2:05

ViestiKirjoittaja Arde » 18.6.2015 5:10

Ois transporterin 2.4d hihnojen vaihdon aika ja ajattelin tuon ennakon säätää kans kohilleen. Kertokkaapas gurut että paljonko laitan ennakkoa että lähtee hyvin käyntiin ja saan lisää vetoja? Ja jos on antaa selvä ohje miten saan ennakon säädettyä kun käytössä on digitaalinen työntömitta?

mikalie
-
Viestit: 381
Liittynyt: 16.12.2008 16:31

ViestiKirjoittaja mikalie » 27.6.2015 11:00

Riittävän hyvin saa ihan kokeilemalla. Puoli hammastakin sitten vaikuttaa. Merkit kohdilleen ja käytiin, jos ei lähde, hakee hampaan kerrallaan, suuntaan ja toiseen, kunnes lähtee, sittten säätää. Merkkaa aina nokkapyörään kohdan mistä aloittaa ja muistaa minne kääntää milloinkin ja kuinka paljon.

Ajoitus on kohdillaan, kun lähtee hyvin käyntiin, ei savuta ja vastaa kaasuun. Vanhetessa joutuu myös laittamaan syöttöä aina lisää, että löytyy vetoja.

Arde
-
Viestit: 116
Liittynyt: 14.11.2005 2:05

ViestiKirjoittaja Arde » 28.6.2015 20:06

Juu. Minä sain hihnat vaihdettua ja jako on samassa kohdassa missä se olikin. Veikkailisin nyt vaan että himpun se on myöhäsellä. Lähtee hyvin käyntiin mutta vedot ei oo semmoset ku pitäs näissä olla. Ennakon säädin kun on vedetty ylös niin kone käy terävemmin ja vääntää alhaalta paremmin. Näin se pitäs pelata ilma ennakko vivun käyttöäkin.
Miten ja mihin suuntaan tuota pumppua pitäisi varovasti kääntää. Ei varmaan paljol tartteis heilauttaa.

mikalie
-
Viestit: 381
Liittynyt: 16.12.2008 16:31

ViestiKirjoittaja mikalie » 28.6.2015 20:41

Kokeile. Hampaalla, suuntaan ja toiseen, sitten se puoli hammasta. Ei se rikki mene.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Majestic-12 [Bot] ja 48 vierailijaa