Lastutettu 96 kw pasuuna menee yhä vikatilaan !

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

M1k4
-
Viestit: 29
Liittynyt: 17.10.2008 20:57

Lastutettu 96 kw pasuuna menee yhä vikatilaan !

ViestiKirjoittaja M1k4 » 15.5.2009 22:23

Kyseessä pasuuna-04 96kw. Elikkä ongelma on suht pieni,mutta ikävä.Auto lastutettu syksyllä -08 (mitattu teho rullilla 172hv/402Nm ohenmäki) menee vikatilaan suht korkeilla nopeuksilla n.180km/h kun vaihtaa vitoselta kutoselle, menee noin 5 s,ja auto vikatilassa.Ei jätä muistiin mitään...ainakaan Boshin testerin mukaan.Ahto korkeimmillaan 1,7bar, mutta koko vetoalueen 1,4-1,6bar oli sillon ku mitattiin tehoja.PS.nälkä kasvaa syödessä...miten tehoja lisää? Vääntöä sais kuulema 10% lisää...mutta se kytkin....nytkin jo n.2000rpm paras vääntö.
Viimeksi muokannut M1k4, 12.6.2009 17:23. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 15.5.2009 23:06

Ahtimen tankoa kierros pidemmäksi niin eiköhän se siitä. Saattaa ahdinkin elää vielä jonkin aikaa jos ohjelma ei vaan pyydä tuota 1,4-1,6:tta.
Ahdinta suuremmaksi niin voi ottaa suuttimista kaiken irti eli tehoa lisää. Max-vääntöä tuskin kannattaa tuosta enää lisätä vakiokytkimellä.

LTR
-
Viestit: 823
Liittynyt: 22.9.2004 12:57

ViestiKirjoittaja LTR » 17.5.2009 17:12

Ainakin erään toimittajan ohjelmassa on pyyntiä hienosti yli 1.7bar vakiolla va:lla.

Pakopaineet ovat tuolloin n.4+baria..
Viimeksi muokannut LTR, 6.11.2009 19:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

vesap
-
Viestit: 96
Liittynyt: 29.1.2004 23:28
Viesti:

ViestiKirjoittaja vesap » 18.5.2009 1:59

Vastaan on tullut ohjelmia jotka pyytävät 1.7 baria ahtoja.

Maikki
-
Viestit: 1074
Liittynyt: 23.7.2003 10:59

ViestiKirjoittaja Maikki » 18.5.2009 10:30

Karalan softalla 96kw passatti piikkasi 1.6 ja tasoittui nätisti 1.4:ään.

LTR
-
Viestit: 823
Liittynyt: 22.9.2004 12:57

ViestiKirjoittaja LTR » 18.5.2009 11:35

Niin sen pitäisikin noilla tehoilla tehdä mikäli ohjelmassa on yhtään älliä.

M1k4
-
Viestit: 29
Liittynyt: 17.10.2008 20:57

ViestiKirjoittaja M1k4 » 18.5.2009 18:57

Freakille kiitos ja kumarrus.Tangon jatkaminen auttoi mitä nyt lyhyellä kokeilulla sain selville,mutta testaus jatkuu.Ja kulkineessa on karalan ohjelma.Tehot mitattiin vitos ja kutos vaihteella.Ahdot vitosella...1800rpm/1,7bar, 2600rpm/1,5bar, 3800rpm/1,4bar ja ahdot kutosella...1800rpm/1,5bar, 2600rpm/1,5bar, 3800rpm/1,6bar. Tangon jatkaminen ei auttanut sittenkään. Vauhtia n.180 ja kierroksia kutosella n.3600 sillon tilttaa...Pitänee huomenna lyhentää tanko alkuperäiseks ja kysellä vinkkejä ohjelman laittajalta.
Viimeksi muokannut M1k4, 12.6.2009 17:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Jyppe_
-
Viestit: 8
Liittynyt: 6.11.2008 10:59

...

ViestiKirjoittaja Jyppe_ » 30.5.2009 11:34

Itellä -03 Golf ja samalla 96kw power dieselillä, karalan softtalla saatii 184hp ja 396nm, eikä ole vikatilaan mennyt kertaakaan ja ahtaa komeesti kiihdyttäessä 1.6-1.7 ja tasottuu siitä 1.2-1.4.

M1k4
-
Viestit: 29
Liittynyt: 17.10.2008 20:57

ViestiKirjoittaja M1k4 » 12.6.2009 18:54

Tangon jatkaminen ei auttanut sittenkään. Vauhtia n.180 ja kierroksia kutosella n.3600 sillon tilttaa...Pitänee huomenna lyhentää tanko alkuperäiseks ja kysellä vinkkejä ohjelman laittajalta.

AhdettuSiitin
-
Viestit: 357
Liittynyt: 27.5.2006 18:13

ViestiKirjoittaja AhdettuSiitin » 12.6.2009 19:13

missäspäin tommoset nopeusrajoitukset?

tuikku
-
Viestit: 255
Liittynyt: 27.11.2004 18:16

ViestiKirjoittaja tuikku » 13.6.2009 10:03

.
Tangon jatkaminen ei oikein auta, jos ohjelma pyytää koko ajan liikaa.
Vaikka tankoa jatketaan, niin ohjelma pyrkii kuitenkin kaikin keinoin haluttuun paineeseen.
Jos hyppää max pulssisuhteen kartalle, niin voi olla, että ahtimen tilanne vaan entisestään huononee.

Toinen vaihtoehto on, että tehoja on vaan liikaa tuolle ahtimelle.

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 13.6.2009 12:04

juur yks tommonen pasaati lastutettiin ja just 200 paikkeilla vikatilaan, ja pyynnit ihan mitä pitääkin, karkaa vaan ahdot kutosella loppukierroksilla... omistaja päätti vähän kokeilla =) mut eipä tommosia vauhteja tarvi paljoa ajella =)

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 14.6.2009 1:29

Voi kokeilla letku irrallaan että meneekö vikatilaan. Jos menee niin ahdin on vaan liian pieni pakopuoleltaan ja ahdot karkaa yli pyynnin.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa