Eli kävin juuri hakemassa "kytkinvikaisen" T4:sen ja ei kytkimessä ole mitään vikaa vaan laatikko jumittaa. Laitoin auton käyntiin ja se liikkui ihan normaalisti sekä pakilla että ykkösellä. Hinausauton kyytiin vedettäessä oli taas laatikko jumissa eli vaikka mikä vaihde päällä niin auto ei liiku metriäkään. Olisiko joku vaihteensiirtäjävika vai vaihdevivusto-ongelma?
Kiitos jo etukäteen
P.S. Jos jollain räjäytyskuva laatikosta/vivustosta niin linkkiä vaan tulemaan..
T4 2.4D-91 ja mystinen laatikkovika..korjattu 23.5
Valvoja: ffp jäsenet
T4 2.4D-91 ja mystinen laatikkovika..korjattu 23.5
Viimeksi muokannut peeki, 23.5.2009 21:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
http://www.fvwa.fi/keskustelu?f=23&t=17 ... wtopic.php
Kytkin toimii? Näet kyllä toimiiko vivut kun toinen veivaa tankoa, toivotaan sitä halpaa ja helppoa vikaa.
Tuolta sivustolta löytyy samantyyppisen laatikon kuvat ja osat.
Kytkin toimii? Näet kyllä toimiiko vivut kun toinen veivaa tankoa, toivotaan sitä halpaa ja helppoa vikaa.
Tuolta sivustolta löytyy samantyyppisen laatikon kuvat ja osat.
www.tamgears.com, sieltä löysin räjäytyskuvan. Toivotaan vain jotain halpaa ja yksinkertaista vikaa...tietysti jos jollain on halpa ja toimiva laatikko niin voisin ostaa sen pois..
Ehjä vaihteisto vanhaan T4:n löytyisi (startti kiinni kolmella pultilla) Hp:500€
Sähköp:[email protected]
Sähköp:[email protected]
kävin katsomassa uutta hankintaani, joku iso vaihde on päällä; myös vapaalla..yrittää kyllä eteenpäin mutta ei noin isolla vaihteella liikkeelle pääse. Siis vaihdekepin asennolla ei ole merkitystä; sama vaihde on ja pysyy silmässä, ilmeisesti joku siirrin pompannu kun kerta vapaallakin on vaihde silmässä... mielipiteitä? Onko tosiaan näin harvassa tällä foorumilla laatikkovian kanssa painijoita?
Vieläkin ostetaan edullinen laatikko T4-91,2.4D aab-moottorilla, tarjoa privalla
Vieläkin ostetaan edullinen laatikko T4-91,2.4D aab-moottorilla, tarjoa privalla
tänään tilasin tamgearsilta stefasarjan ja 5 vaihteen neulalaakerin, oma diagnoosi on että tuo neulalaakeri on sanonut sopimuksen irti; 5 koko ajan päällä ja siksi tuntuu kun olisi 2 vaihdetta päällä koko ajan paitsi vapaalla kun vaan 5 pyörii mukana. Tamgearsin mukaan 5 vaihteen neulalaakeri menee rikki jos laatikossa on liian vähän öljyä. Neulalaakerin "neuloja" pitää järjestyksessä muovinen holkki ja kun se muovi rupee lämpenemään huonon voitelun takia niin neulat ovat uudessa järjestyksessä...
Nyt vihdoinkin pääsin ruuvaamaan ja vikahan oli siinä neulalaakerissa. Ilman kaasua ei mielestäni kannata ruveta ko. osaa vaihtamaan; piti lämmittää että sai rattaan irti ja sitten vielä että sai holkin irti... Huuhtelin laatikon myös ja uudet redlinen öljyt sisälle ja TOIMII !
Aluksi kirosin vw insinöörit kun ovat laittaneet muoviosia laatikon sisään mutta tarkemmin pohdittuani tulin siihen tulokseen että aika viisaita ovat olleet... tämä laakerihan leipoo kiinni (neulat menee uuteen järjestykseen muovin sulattua) ensimmäiseksi kun öljyä ei ole tarpeeksi laatikossa ja näin säästyy isommalta vaihingolta..
Aluksi kirosin vw insinöörit kun ovat laittaneet muoviosia laatikon sisään mutta tarkemmin pohdittuani tulin siihen tulokseen että aika viisaita ovat olleet... tämä laakerihan leipoo kiinni (neulat menee uuteen järjestykseen muovin sulattua) ensimmäiseksi kun öljyä ei ole tarpeeksi laatikossa ja näin säästyy isommalta vaihingolta..
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 29 vierailijaa