aaz ja sre paketti

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

blanca
-
Viestit: 60
Liittynyt: 3.9.2007 19:59

aaz ja sre paketti

ViestiKirjoittaja blanca » 27.4.2009 10:27

sitä vaan tässä että haluaisin saada varmaa tietoa mitä tuohon tarvii asentaa.,.

että onkos se vaan 228mm sre kytkin, asetelma, sopiva vauhtipyörä, työ ja pää sylinteri kytkimelle ja vaihevivusto vaijereille.. ja loota tietenkin..vai onkos siihen muutaki laitettavaa?

kun loota asetelma vauhtipyörä kytkinlevy oottaa huoneen lattialla paikalleen laittoa...

olen lukenut kaikki keskustelut vaan omalla lukemisella menny tiedot niin ristiriitaisiksi että varmennus on paikallaan..

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 27.4.2009 11:50

startti ja vetarit on myös lyhemmät

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 27.4.2009 18:00

Vetaritkinko muka aaz:ssa lyhemmät? Enpä usko, hyvin on runtua kestäny antaa aaz:n vetarit 02A laatikon kanssa. Luulisi nuilla väännöillä jo epäsopivan osan antautuneen. Ei raksuta, ei takertele, ei ole edes väljistynyt vuoden aikana. 30tkm ajettu siis tuolla setillä ja ei varmasti ole säälitty turhia. Siellä ne on nyt paikoillaan ja aion startata seuraavankin ajokauden niillä. Ja auto siis juurikin Vento.

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 27.4.2009 18:17

020 laatikon vetarit tais olla noin 15mm pidemmät kun 02A. Mittaa laatikoiden leveys ero.

AnttiK
-
Viestit: 90
Liittynyt: 26.2.2006 12:11

ViestiKirjoittaja AnttiK » 27.4.2009 18:47

-96 venton 020 ja -96 passatin 02A laatikossa, oli vetarin laippaväli sama.
Startti on eri mittainen.

blanca
-
Viestit: 60
Liittynyt: 3.9.2007 19:59

ViestiKirjoittaja blanca » 27.4.2009 21:50

ok eli vetarit täytyy viel tarkistaa... entäs ku kytkin vaihtuu vaijerista nesteeksi niin tarviikos siihe polkimen päähä mittään erikoisempia tehä?

Sleeper^
-
Viestit: 525
Liittynyt: 20.8.2005 19:39

ViestiKirjoittaja Sleeper^ » 27.4.2009 22:04

Tarviihan sinne laittaa kytkimen pääsylinteri.

kozel
-
Viestit: 1021
Liittynyt: 11.7.2005 14:09

ViestiKirjoittaja kozel » 27.4.2009 22:29

-96 golffissa ainakin oli jo valmiina reiät rintapellissä. Vanhemmissa voi joutua porailemaan tms..

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 28.4.2009 0:45

Ei ole tarvetta mittailla koska toimii niinkuin pitääkin. Onkos sulla Putko nyt kakkoskoppasen vaihelaatikko ja vetarit ollu mittailun alla? Jotenkin mulla on sellainen mielikuva, että olen verrannut nuo vetarit lattialla toisiinsa, ja eroja ei ollut. Mutta tästä ei ole satavarmaa faktaa. Missä lie pöhnissä paikoilleen laitettu.

Kytkin- ja jarrupolkimet on samat nuissa kaikissa. Ei aiheuta toimenpiteitä.

TurboJ
-
Viestit: 966
Liittynyt: 7.1.2005 20:18

ViestiKirjoittaja TurboJ » 28.4.2009 1:17

Ainakin kakkoskoppaiseen joutuu vaihtamaan koko poljinasetelman, eikö tosiaankolmoseen?
Itse laitoin siis Jettaan Passatin poljinasetelman. 020:n kytkinpolkimen varteen ei pysty ainakaan kakkiksessa asentamaan pääsylkkyä, kolmosessako siis kaikissa "02A-mallinen" kytkinpoljin?

Pääsylinterin asentaminen edelleen: Kakkosessa tarvitaan vahvistus tulipeltiin pääsylkyn asennusta varten. Kyseinen osa löytyy G60-mallista ja ilmeisesti Corradoista.
Oletan, että kolmoskoppaiseenkin tarvinnee asentaa ko. tukilevy, esim. GTI:stä tai VR6:sta.
Jos olen väärässä, ilmoitettakoon siitä pikaisesti :)
Ilman riittävää tukea alkaa tulipelti elää siitä pääsylinterin kiinnityksen kohdalta, kun kytkintä polkee... Passatissa ko. levyä ei kuitenkaan tarvita.

Starttimoottori pitää olla 02A -mallinen.

Jarrunestesäiliö pitää olla varustettu kolmannella lähdöllä. Siis sillä mikä menee pääsylinterille...

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 28.4.2009 2:19

Omaan Ventoon vaihdoin vain kaasupolkimen sähköiseen. Kytkin- ja jarrupoljin on AAZ:sta. Ja iso tehostaja, ja kytkinsylinterin pää sopivat bolt-on polkimiin. Senkuin ruuvvasi paikoilleen ja polkaisi pallonivelen polkimen lukitusmuoviin. Minulla oli myös Venton omassa jarrunestesäiliössä tuo lähtö nestekytkimelle. Ei tarvinnut kuin aukaista se, ja tökätä letku kiinni. :) Ja kytkimen pääsylinteri ei tullut pelkästään milliiseen tulipeltiin kiinni. Alla oli valmiina vahvempi pelti. Lie jo useamman millin paksuinen alus missä reijät oli valmiina.

Siksipä minä ihmettelinkin, että miksi kaikki aikoinaan vouhottivat, että TDI:n laitto on iso homma, tuohan oli ainakin itsellä pelkkää tarvittavien AAZ:n osien vaihtoa TDI:n vastaaviin, sekä konehuoneen sähköjen vaihto. Nekin kun passasivat sulakerasiaan nipsnaps. Mitään "patentteja" ei tarvinnut tehdä, kaikki liittimet löyti heti paikkansa. Lie se johtunee myös siittä, että tuota -96 Ventoa on jo valmistettu TDI:nä tehtaalta, niin tekniikanvaihto on helpompaa. En väitä että tämä tarina pitäisi paikkansa esimerkiksi -92 kanssa. :) Niin ja kori on itsellä CL "Suomi-auto".

blanca
-
Viestit: 60
Liittynyt: 3.9.2007 19:59

ViestiKirjoittaja blanca » 28.4.2009 14:34

kiitokset teille...

nyt on tieto kohdallaan niin pääsee laittamaan loputki osat..


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 31 vierailijaa