passat 1.9 tdi tiptronic lopetti kulkemisen,Apua kaipaillaan

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

jussih84
-
Viestit: 8
Liittynyt: 24.4.2009 18:58

passat 1.9 tdi tiptronic lopetti kulkemisen,Apua kaipaillaan

ViestiKirjoittaja jussih84 » 24.4.2009 20:55

Elikkäs maantiellä ajaessa yhtäkkiä kierrokset tippui eikä enää vastaa kaasuun. Kone käy muuten ok mutta kaasu ei pelaa. D vaihde päällä pystyy ajamaan ykkösellä tyhjäkäynnillä... Tänään kävin pörhöllä kyselemässä mikä vikana, tietokone ei näyttänyt mitään vikakoodeja. Myyjä sanoi että on varmaan suuttimien johtosarjasta johto poikki. Tänään vaihdoin johtosarjan mutta ei mitään vaikutusta. Olisiko kenelläkään mitään hajua missä vika? Ja moottori on tyypiltään AVF. Kiitos etukäteen!

Una
-
Viestit: 992
Liittynyt: 15.2.2004 16:58

ViestiKirjoittaja Una » 24.4.2009 21:16

Suuttimen johtosarja? mitähän arpanoppaa siellä on käytetty? Siellähän sammuis vähintään yks pytty kokonaan jos noin olis :D Jos nyt vaikka testerillä kaasupoljinanturin mitta-arvokentästä lähtis tuota selvittelemään. Melko todennäköisesti voi myös olla vaihteisto joka käskee moottorille että nyt ei muuten mennä mihinkään. Tietenkin huollossa keikkamies on lukenu vikakoodit vain moottorinohjainlaitteelta.

Axi
-
Viestit: 1326
Liittynyt: 21.5.2006 10:51

ViestiKirjoittaja Axi » 25.4.2009 11:54

Vikamuistin luvusta maksaessaan yleensä saa vikamuistin luvun.

Jos asiakas kertoo, ettei auto vastaa kaasuun ja pyytää selvittämään asian, asia selvitetään ja kysytään asiakkaalta lupa korjaukseen (kustannusarvion kanssa). Ellei korjauslupaa ole jo valmiiksi.

Näin meillä.

jussih84
-
Viestit: 8
Liittynyt: 24.4.2009 18:58

ViestiKirjoittaja jussih84 » 25.4.2009 18:30

Tämmöisia vika koodeja kaverin vag com antoi

17554, 18039, 18040

mitähän mahtaa tarkoittaa???

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 25.4.2009 18:38

17554 P1146 Mass or Volume Air Flow Circ Supply Malfunction
18039 P1631 Accelera.Pedal Pos.Sensor 1 Signal too High
18040 P1632 Accelera.Pedal Pos.Sensor 1 Power Supply Malfunction

jussih84
-
Viestit: 8
Liittynyt: 24.4.2009 18:58

ViestiKirjoittaja jussih84 » 25.4.2009 19:39

Ilmamassa mittarin vaihdoin viime viikolla. Eli kaasupoljin sitten vaihtoon... Mitäköhän poljin maksaa merkkiliikkeessä? Polkimessa tämmöinen numero 8d1 723 523f

rane_69
-
Viestit: 479
Liittynyt: 26.1.2008 21:04

ViestiKirjoittaja rane_69 » 25.4.2009 20:06

Älä nyt nyt vaihtele osia summamutikassa.Äkkiä tuntuu että voisi olla johtosarja ongelmaa.Siis eli että joku yhdistävä tekijä naruissa.Kaavoja kehiin kellä on.

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 25.4.2009 20:56

Eculle menee piuhat suoraan polkimelta.

jussih84
-
Viestit: 8
Liittynyt: 24.4.2009 18:58

ViestiKirjoittaja jussih84 » 25.4.2009 21:34

Mitäs sitten neuvoksi? Pystyykö tuota ecua testaamaan mitenkään? Ja missä semmoisen sijaitsee?

LM
-
Viestit: 985
Liittynyt: 23.1.2004 9:05

ViestiKirjoittaja LM » 25.4.2009 23:04

Joku sulake palanut?

Vag-comilla voisi katsella muuttuuko prosentit kaasupoljinta painellessa.

jussih84
-
Viestit: 8
Liittynyt: 24.4.2009 18:58

ViestiKirjoittaja jussih84 » 25.4.2009 23:32

Oon kyllä kattonu kaikki sulakkeet pariin otteeseen, myös ratin takaa.

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 26.4.2009 10:16

entäs sieltä boxista misä ecukin on ? siellä on kans pari tärkeetä sulaketta =)

jussih84
-
Viestit: 8
Liittynyt: 24.4.2009 18:58

ViestiKirjoittaja jussih84 » 26.4.2009 12:26

Mites toi boxin kansi aukeaa helposti?

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 26.4.2009 12:40

pultit auki ja repimistä ;) siinä pyyhkiöitten alla olevassa muovissa on kans tulppa että saa sen takana olevan ruuvin auki, muuten aika jännä availla =) sit sielä poksin vasemmassa reunassa on pari sulaketta.

jussih84
-
Viestit: 8
Liittynyt: 24.4.2009 18:58

ViestiKirjoittaja jussih84 » 26.4.2009 14:17

kaikki näyttää ihan hyvältä. sulakkeet ehjät.

rane_69
-
Viestit: 479
Liittynyt: 26.1.2008 21:04

ViestiKirjoittaja rane_69 » 26.4.2009 15:10

Oliko tipin boksi apparin jalkatilassa kumimaton alla ? Kato uiko boxi.

jussih84
-
Viestit: 8
Liittynyt: 24.4.2009 18:58

ViestiKirjoittaja jussih84 » 26.4.2009 16:30

VIKA LÖYTYI!!! Aloin vain katsomaan miltä ilmanputsari näyttää ja samalla vilkasin ilmamassamittaria minkä vaihdoin alkuviikosta, no mittari haisi ihan palaneelle. Onneksi oli vanha mittari tallessa ja nyt toimii niinkuin ennen! Vanha mittari vain nykii välillä, että joutuu palauttamaan tämän alkuperäis osan mikä kärvähti. Iso kiitos kaikille hyvistä vihjeistä!

rane_69
-
Viestit: 479
Liittynyt: 26.1.2008 21:04

ViestiKirjoittaja rane_69 » 26.4.2009 17:29

Loistavaa että selvis kohtuu helpolla?

Tiger78
uusi tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 24.7.2009 14:13

ViestiKirjoittaja Tiger78 » 24.7.2009 14:29

Sori kun tulee vastaus myöhään, mutta itse olen paininut saman ongelman kanssa.

Satoiko silloin vettä kun vika tuli päälle? Itsellä vika ilmeni vain sateella. Vikakoodina oli juuri nuo että kaasupolkimelta tulee vääränlaista infoa ja lukema on arvoalueen ulkopuolelta. Ongelmaa tutkittiin korjaamolla moneen otteeseen ja kaasupoljin vaihdettiin. Vika tuli aina vaan uudestaa päälle.

Aloin sitten tutkimaan kaasupolkimen johdotuksia ja veden kulkureittejä. Tuulilasista vesi menee kouruun josta se sitten jatkaa matkaa vasemman laidan kautta ja kulkee myös mustan muovisen ohjausboxin alitse todella ahtaasta raosta. Tuo rako oli itsellä moskaa täynnä ja veden kulku loppu siihen. Tai ei loppunut, vaan jatkoi matkaansa ihan väärään paikkaan.

Boxi on kiinni rungossa ja siinä suoraan boxin alla on reikä josta piuhat menee mm. kaasupolkimelle. Ja kun vesi nyt pääsee tuosta boxin ja pellin välistä tippasemaan suoraan liittimien päälle niin vika on päällä! Ja kun auto seisoo ja kuivaa, seuraavana aamuna se todennäköisesti taas toimii.

Vian korjaamiseksi boxi pois paikoilta, tarvittaessa tiivisteen uusinta, alustan huolellinen putsaus ja tarvittaessa vielä jotain tiivisteainetta väliin kun boxin laittaa takaisin. Itsellä ongelmat hävisi tämän operaation jälkeen!

vren88
-
Viestit: 30
Liittynyt: 24.7.2011 20:57

ViestiKirjoittaja vren88 » 17.2.2013 21:41

Täällä myös! Juuri viikko sitten tehdyn turbiinikytkin remontin jälkeen, kun kerkesin jo hehkuttaa toimivaa autoa... kivasti sunnuntai iltana reissusta tullessa täysin yllättäen ja varoittamatta lakkasi vedot noin satkun vauhista. Rullasin sopivasti sattuneelle pysäkille ja huomasin ettei moottori sammunutkaan mutta polkimen asennolla ei ollut merkitystä. Sammutin auton ja käytin akkuakin irti. Kun käynnisti, kaikki näytti normaalilta. Sitten kun alkoi painaa poljinta, kierroksetnousivat ja sitten taas vika päälle ja poljin tunnottomaks. Hetken päästä alkoi vilkuttamaan hehkun merkki valoa. Tuo toistu aina kun sammutti auton ja yritti uudestaan. Pääsin muutamien kymmenten yritysten jälkeen liikkeelle ja sitä kesti viis kilometriä. Ku löysäsin vauhista kaasun ni taas meni vika päälle. Rullasin seuraavalle pysäkille. Testailin tuota ja aina kun vika meni päälle, moottorin kierrokset nousivat hieman alle 1000rpm ja taas alko vilkuttaa hehkun valoa... ja siitä lähettiin sitte taksilla eteenpäin...

Tuosta kysyisin, kun passatissa on ilmamäärä mittari ilmanputsarilta lähtevässä putkessa ni mikä tuo jokin toinen saman tyylinen on tuossa ahtoputkessa, siinä kovassa ennen imusarjaa?

Mikey?
-
Viestit: 262
Liittynyt: 26.5.2010 11:21

ViestiKirjoittaja Mikey? » 18.2.2013 6:59

Tarkoitat varmaan ahtoilman paine- ja lämpötila-anturia.

Hebster52
-
Viestit: 250
Liittynyt: 29.1.2004 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Hebster52 » 5.11.2013 17:06

Hmm. Samaa oireilua mulla kans Polo 6n 1,9D moottorilla.. väännöt häviää (vain satella) kun olen ajannut pitemmän ajan maantienopeuksissa. Kuivana sit toimii moitettomasti.

Onkohan tässäkin tapauksessa vettä menny "väärään paikkaan"?


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 27 vierailijaa