golfissa lämmöt nousee ja nesteet karkaa

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

salamela
-
Viestit: 4
Liittynyt: 21.4.2009 11:52

golfissa lämmöt nousee ja nesteet karkaa

ViestiKirjoittaja salamela » 21.4.2009 12:50

Alkuun pakko sanoa, että olen täysi noviisi ja helppiä kaivataan. Elikkä kyseessä tommonen mk2 1.6d, johon jälkikäteen värkätty turbo ja muita härpäkkeitä. Nyt ku lapista ajelin helsinkiin, piti kolme kertaa reissun aikana lisätä nestettä. Varsinkin reissun loppuvaiheessa ei lämmöt pysyny millään kurissa, vaan koko ajan nousemassa tappiin. Tossa nyt ku taas lämmöt nousi, niin kokeilin alavesiletkua ja se oli kylmä. Ylävesiletkua ku puristaa, niin paisuntasälilö pärskii kyljestään nestettä. Syylärin vaihdoin ennen reissua ja parisataa kilsaa pysy lämmöt kurissa.

Eli:

Onko tässä tapauksessa vaan niin, että paisuntasäiliö on pashana vai onko termarissa vikaa tai pahempaa? Jäähynesteiden seassa ei öljyä, eikä öljyjen seassa nestettä. Hyvin pitäny muutenki öljyt sisuksissaan. Kertokaa viisaampina että mikä tässä vois mättää? Tänään kuitenkin vaihdan ton paisuntasäiliön ja varmaankin myös termarin.

P.E.T.U
-
Viestit: 147
Liittynyt: 9.10.2003 21:31

ViestiKirjoittaja P.E.T.U » 21.4.2009 14:46

Eipä olis isokaan ihme jos vaikka olis pahvi kärvähtäny.

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 21.4.2009 18:11

Joko termostaatti uusittu?

salamela
-
Viestit: 4
Liittynyt: 21.4.2009 11:52

sitä tässä pelkäänki

ViestiKirjoittaja salamela » 22.4.2009 14:48

Mites sen sit pomminvarmasti toteaa onko pahvi kärähtäny? Jos on niin onko kyseessä iso tai hintava projekti, jos ei itse hommaa tee? Kaveri tuossa ehdotti, jos ottaisin termostaatin nyt kokonaan pois ja katsoisin sitten. Voiko paisuntasäiliössä olla vikaa esim. se ettei mahdollista paineen muodostumista järjestelmään?

Tänään vaihdan paisuntasäiliön ja termostaatin. Toivon kyl hartaasti ettei kannentiiviste ole palanu...

Aleksi-
-
Viestit: 282
Liittynyt: 29.6.2008 16:42

ViestiKirjoittaja Aleksi- » 3.5.2009 18:08

Eipä se kannentiiviste varmastikaan palanu ole jos ei kerran sekottele erinesteitä ja öölejä.
Ja Tiivisteen vaihto on omanlaisensa projekti:D
Itellä meni halvalla kun ite laitto.
Kannen oikasu n.100€
Tiiviste ja pultit n.70€
Työt sun muut pikkutilpehöörit sitte päälle...

salamela
-
Viestit: 4
Liittynyt: 21.4.2009 11:52

ja sillä lailla

ViestiKirjoittaja salamela » 4.5.2009 12:03

Nythän myrkyn lykkäs! Tossa ku palailin kotia reissulta, niin ongelmat senku lisäänty. Nyt taitanu kansipahvi kärähtää. Kaveri ajo takana ja näki ku ensin pölähti musta savupilvi ja sen jälkeen sylkäs konehuoneesta palttiarallaa litran nestettä. Paisuntasäiliössä mustaa "mujua" eli tollasta öljyntapaista pistettä siellä täällä. Ja eikun remonttiin!? aavistuksen nakertaa, mutta eipä voi mittää. Pitää vaan saada selvitettyä mistä vuotaa nestettä ja vaihtaa kansipahvi. Harmi sinänsä ku itsellä ei tieto-taito riitä ton homman tekemiseen, eli hintava paukku luvassa... Onko kellään mitään hajua missä hintaluokassa liikutaan?

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 4.5.2009 20:33

Lähes päivän veloittavat, luulisin, kun tehty omilla työkaluilla niin se aika mennyt. Koita saada remonttikaveri avuksi, niin seuraavan tiivisteen osaat vaihtaa yksin.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 30 vierailijaa