Vento: AAZ:n vaihto Polon 1.9d koneeseen

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

No H2O
-
Viestit: 368
Liittynyt: 23.10.2003 12:15

Vento: AAZ:n vaihto Polon 1.9d koneeseen

ViestiKirjoittaja No H2O » 19.4.2009 17:19

Nyt olisi tarjolla huonosti viimeisiä vetelevän (?) AAZ-koneen tilalle '96 Polosta peräisin oleva motti. Mikä mahtaa olla Polon koneen koodi ja millä muutoksilla istuu Venton keulalle? Vai meneekö kentien ns. suoraan vaihtamalla?

Järkeähän tässä ei ole. Pienitehoinenhan tuo Polon kone on, mutta ajattelin silti toteuttaa. Saako AAZ:sta siirrettyä turbon pakosarjoineen tuohon Polon koneeseen? Tuleeko mutkia matkaan?

nj^
-
Viestit: 548
Liittynyt: 15.5.2008 17:38

ViestiKirjoittaja nj^ » 19.4.2009 17:54

Vähäpäästöinen moottori == et voi turbottaa? Olettaen että olisi tuo SDi motti, muutenkin se olisi laitonta ruveta virittämään polosen 1.9TD:tä, bensakoneista puhumattakaan :(

No H2O
-
Viestit: 368
Liittynyt: 23.10.2003 12:15

ViestiKirjoittaja No H2O » 19.4.2009 18:07

Aivan, perhana kun ei tätäkään muistanut. Ei ole SDI, vaan ihan D.

Mutta toisaalta nythän autossa on TD, joten mikä muuttuu kun nakkaan D-koneen + turbon paikalleen? Ei kai mikään jos pitää suunsa kiinni konttorilla? Jos haluaa lainkirjaimien mukaan tehdä, niin ei taida turbotus onnistua...

Edelleen kiinnostaa, sopiiko tuo Polon D-kone suoraan Ventoon ilman sen kummallisempia muutoksia?

nj^
-
Viestit: 548
Liittynyt: 15.5.2008 17:38

ViestiKirjoittaja nj^ » 19.4.2009 18:54

Sopivuuten en osaa kyllä sanoa, mutta eikös ihan kolmosgolffin oma TD kone kelpaa?

No H2O
-
Viestit: 368
Liittynyt: 23.10.2003 12:15

ViestiKirjoittaja No H2O » 19.4.2009 20:41

Kaikki kelpaa, jopa toinen auto.

Saisin hintaan 0€ ~200tkm ajetun d-koneen, joten siksi leikittelen nyt ajatuksella koneen vaihdosta. Auto pitäisi kuitenkin suhteellisen nopeasti saada takaisin liikenteeseen, eikä tuohon kannata yhtään _ylimääräistä_ rahaa tuhlata, kun ei ole mikään harrastepeli.

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 19.4.2009 21:51

Käsittääkseni vähäpäästöisyys ja muut viritystä rajoittavat tekijät määrääntyy aina _korin_ mukaan. Eli ei pitäisi olla ongelmia. Samannäköisiä ne on nuo 1.9:t kaikki, joten ku pitää suunsa kii ja ajaa hymy korvissa mutkasta tietä näkymättömiin.

Esmes jos mk1 golffiin, alle vm-80, asennat tdi:n. Saat jättää katalysaattorin yms muut turhat vouhotukset pois, sekä ei jopa mitata savuarvoja, koska auto on vanhempi kuin -80.
Viimeksi muokannut Sami-, 19.4.2009 21:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

markoantero
-
Viestit: 449
Liittynyt: 12.1.2007 20:50

ViestiKirjoittaja markoantero » 19.4.2009 21:52

Eiköhän se sinne sovi,tosin pumpun joudut vaihtamaan vai tartteeko sitäkään,polossahan on tuo persketin Lucas.
Tiedä sitten tuon ajoneston kanssa?


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 31 vierailijaa