AAZ nokan ajoitusmerkki

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

No H2O
-
Viestit: 368
Liittynyt: 23.10.2003 12:15

AAZ nokan ajoitusmerkki

ViestiKirjoittaja No H2O » 14.4.2009 10:38

Käytin hakua, mutta eipä tullut selkeää vastausta. AAZ:n vaihdettu jakohihna, mutta ilmeisesti nokan ajoitusmerkit meni pieleen. Ainoa merkki mikä löytyi, oli ulkokehällä erittäin pieni viiva, jonka oletettiin olevan jakomerkki. Mihin tuo pitäisi kohdistaa? Taustalevyyn oli piirretty valkoinen merkki, mutta tuota nokkapyörän merkkiä ei saanut siihen kohtaan ollenkaan.

Nyt ns. päätelty asento taisi olla väärä, koska 1500rpm jälkeen alkaa kone kilkattamaan. Vai voiko olla, että nokkapyörä on oikeassa asennossa, mutta tehty kokeilu selkeästi väärässä asennossa teki osumaa venttiileihin ja siksi kilkatus kuuluu. Auto toimii ok, mutta kun ei uskalla kierrättää juurikaan yli 2000rpm koska nakutus kasvaa liian suureksi.

Kysymys: Mihin nokkapyörän pieni viiva pitää kohdistaa? Vai onko sisäkehällä toinen merkki? Jos on, mihin kohdistetaan?

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 14.4.2009 11:52

Otat venttiilikoppan pois niin näet nokka-akselin vaihdelaatikon puoleisessa päässä koneistetun ajoitusuran. Sen kun kääntelet kannen yläpinnan kanssa samaan tasoon, ja lukitset sen esmes lattaraudalla. Olikohan 4-5mm ura. Jokatapauksessa nokkaa ei kyllä pitisi väärin saada laitettua mikäli tietää mitä tekee. :) Lattarauta passaa uraan vain nokan ollessa tietyssä asennossa.

Ulkopuolella, nokkapyörässä yms, ei pitäisi olla mitään merkkejä. Itsetehtyihinkään ei kannata aina luottaa. Varsinkaan jos ei itse niitä ole tehnyt.

No H2O
-
Viestit: 368
Liittynyt: 23.10.2003 12:15

ViestiKirjoittaja No H2O » 14.4.2009 12:38

Asia selvä, minä kiitän!

Pitää purkaa ja katsoa nokka kohdilleen. Toivotaan ettei kilinä ole ikuista....


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 29 vierailijaa