A4 -98 tdi 1.9 veto hävisi kesken ajon?
Valvoja: ffp jäsenet
A4 -98 tdi 1.9 veto hävisi kesken ajon?
matka-ajossa hävisi vedot, pysähdyin ja virta-avain pois sitten käyntiin niin 1. ja 2. vaihteella veti normaalisti mut 3 laittoi niin ei vedä enää? Muutaman kerran otin avaimen pois ja uudestaan käyntiin niin aina 3 vaihteella loppu vedot. Auto täysin vakio 90hv malli. Ajamaan pystyy mutta kiihtyminen on tosi hidasta ja varmaa.,.,
Minulla on ilmeisesti samaa vikaa, on ollut pari kertaa aiemmin ~2 vuotta sitten. Eli pienillä vaihteillä voipi vedättää punarajalle, mutta kolmosella jo heittää vedot pois kovissa kiihdytyksissä. Kun koneen sammuttaa ja käynnistää uudelleen, vika on poissa (seuraavaan kiihdytykseen asti).
Itse epäilin heti tuota solenoidia, kun on aikaisemminkin samaa vikaa ollut ja sen vaihdolla korjaantunut, mutta eräs asentaja väitti että kone saa liikaa ahtoja, jolloin sen takia menee vikatilaan. Eli hänen mielestään pitäisi turbon käyttötangon pituutta säätää pienemmäksi, jotta ahdot ei enää pääsisi yli kipurajan. Itse vaan mietin että miten se nyt yhtäkkiä liikaa ahtoja tyrkkii, luulisi tuon ongelman tulleen jollain muulla tavalla ilmi jo aiemmin. Vai voiko tuo nyt jotenkin sitten itsestään säätyä ajan myötä vituralleen?
Itse epäilin heti tuota solenoidia, kun on aikaisemminkin samaa vikaa ollut ja sen vaihdolla korjaantunut, mutta eräs asentaja väitti että kone saa liikaa ahtoja, jolloin sen takia menee vikatilaan. Eli hänen mielestään pitäisi turbon käyttötangon pituutta säätää pienemmäksi, jotta ahdot ei enää pääsisi yli kipurajan. Itse vaan mietin että miten se nyt yhtäkkiä liikaa ahtoja tyrkkii, luulisi tuon ongelman tulleen jollain muulla tavalla ilmi jo aiemmin. Vai voiko tuo nyt jotenkin sitten itsestään säätyä ajan myötä vituralleen?
Jeh, sitähän minäkin että eiköhän tuo nyt ole se viallinen N75. Ja joo, hyvä tietää että lyhentäminen ois vaan lisännyt ahtoja :D
Mutta auttaako tuota ahtojen alentamista kokeilla käyttötangon kanssa vai alentaako se sitten vaan ahtoja siinä määrin, että tehot häviää ilman venttiilivikaakin? Eli oisko parasta vaan kiltisti suunnata varaosakauppaan ja ostaa se N75? Vähän vaan ihmetyttää kun noita pitää vaihtaa kuin sukkia O_o
Mutta auttaako tuota ahtojen alentamista kokeilla käyttötangon kanssa vai alentaako se sitten vaan ahtoja siinä määrin, että tehot häviää ilman venttiilivikaakin? Eli oisko parasta vaan kiltisti suunnata varaosakauppaan ja ostaa se N75? Vähän vaan ihmetyttää kun noita pitää vaihtaa kuin sukkia O_o
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”