VW Golf 1.9 TD polttoainepumppu reistailee!

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Mickah
uusi tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 21.3.2009 17:29

VW Golf 1.9 TD polttoainepumppu reistailee!

ViestiKirjoittaja Mickah » 21.3.2009 17:37

Mikähä mahtaa olla vikana, kun polttoainepumpun ahtopaineen alaisen syötön " karakuppiin" pääsee polttoainetta ja tästä syystä vuotaa ylivuotoreijästä polttoainetta konehuoneeseen.. ?

Naxxu
-
Viestit: 226
Liittynyt: 28.7.2003 16:58

ViestiKirjoittaja Naxxu » 21.3.2009 20:08

Siellä on jokin tiiviste siitä kannesta. Ittellä oli tuossa passatissa sama juttu tuossa syksyllä, maksoi n. 300€ paikallisella diesel-korjaamolla kun pumppuun laitettiin uuset tiivisteet ja tehtiin perushuolto

Blue_vw
-
Viestit: 305
Liittynyt: 23.7.2003 16:06

ViestiKirjoittaja Blue_vw » 27.3.2009 19:13

Olisikos kellään arvauksia mikä voisi olla AAZ-koneessa/syöttöpumpussa ongelmana kun "kylmänä" ei starttaa ilman kylmäkäynnistysvivun vetoa.
(Tähän ei tosiaan tarvitse montaa tuntia seisoa käynnin jälkeen, sama tilanne myös 18-asteisessa hallissa.)
Kun auton saa käymään ja painaa vivun alas, käy tyhjäkäyntiä hirveän pienillä kierroksilla, sitten kun ajaa lämpimäksi (mittarin puoliväliin) niin tyhjäkäynti huutaakin jo kohtuu kovalla. Aiemmissa dieseleissä ei kyllä ole tuota vipua tarvinnut ikinä vetää käynnistyäkseen, edes kauheilla pakkasilla ilman roikkaa.
Alkuun epäiltiin jotta tyhjäkäynnin huutaminen johtuisi että kylmäkäynnistysvipu jää kantamaan eikä palauta kunnolla, mutta sekin tuli tänään fiksailtua eikä poistanut ongelmaa.
Koneeseen juuri vaihdettu jakopää ja pumpun ajoitus katsottu samalla kohdilleen. Sama ongelma oli koneessa ennen jakopään remmin vaihtoakin.

Syöttöä jos lisää niin paljon että savutus on peilistä havaittavaa, ei tyhjäkäyntiä saa ihmismäiselle tasolle säädettyä mitenkään lämpimällä koneella, kylmänä kävisi juuri oikein.

Pumpulle on kytketty vain sammuttimeen sähkö, pumpun alalaidassa oleva toinen venttiili on sähköttä, kokeiltu siihenkin kuitenkin suoraa sähköä, ei paranna tilannetta. Mutta eikös tämä ole vain joku ennakonsäätöventtiili joka vaikuttaa kylmäkäynnistykseen?

Ihmetyttää tällainen kierrosten lämpötilariippuvuus, aiemmat dieselit raksutelleet samoilla kierroksilla oli sitten kylmä taikka keittämispisteessä oleva kone :)

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 27.3.2009 19:37



Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 32 vierailijaa