K14:n hukkaportin toiminta

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Kuikku
-
Viestit: 37
Liittynyt: 22.11.2007 18:17

K14:n hukkaportin toiminta

ViestiKirjoittaja Kuikku » 5.3.2009 14:48

Joulun aikoihin pulttasin Volvosta alunperin olevan KKK K14:n 1z:aan. Turbo on ETKAnkin mukaan samanlainen kuin 140hp AEL:ssä.

Projekti onnistui suuremmitta murheitta ja autokin piristyi kummasti yläkierroksilla. Ainut asia joka herättää kummastusta on hukkaportin toiminta periaate. K14 hukkaportissahan on kaksi eri lekunpaikka, kun Garrett 15:ssa oli vain yksi. Garrettillehan N75 ohjaa ylipainetta, kun portti tulee avautaua.

Osaisiko joku valaista kuinka K14:n hukkaportti toimii. Tällä hetkelä maksimi ahdot on 0.8bar ja jotenkin tuntuu, että N75 ei ohjaisi porttia mitenkään, kun ennen projektia ahdot oli noin 1,5bar <- lastun vaikutus.

vwd
-
Viestit: 231
Liittynyt: 10.1.2007 17:51

ViestiKirjoittaja vwd » 4.5.2013 5:57

saitko ratkaistua tämän ongelman?itse tein saman operaation enkä saa ahtopainetta nousemaan 0,5 baaria enempää,tosiaankin mikä on sen letkunipan virka siinä hukkaportissa?


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 18 vierailijaa