Tuli hommattua tuollanen 250tkm tahkottu AHF Golffi, joka lähtee huonosti käyntiin sekä kylmänä että kuumana.
Vilkasin alustavasti ettei vikakoodeja ole, ja VCDS-n Timing-työkalu ilmoitti että ajoitus olis liikaa myöhäisellä.
Pölläyttää harmahtavaa savua kun saa käyntiin pienen suostuttelun jälkeen.
Kuinka pahasti myöhäsellä ennakko voi olla ennenkuin tulee vikakoodia?.
Pitää tarkistaa vielä että se kampiakselin pyörä ei vipottele ja perehtyä paremmalla ajalla tuohon ajoituksen tsekkaukseen.
Remmi pitäis olla vaihdettu 30tkm sitten.
Ideoita / muuta huomioitavaa?.
Edit:
Kuumalla koneella säätösolenoidin PWM-suhde huiteli 80% paikkeilla, ja Jenkkifoorumin tarinoiden mukaan pitäis olla 10% eli säätöhommia vissiin edessä..
Onko kellään hajua paljonko sähköisesti tuota ennakkoa pystytään korjaamaan?.
VP37 ja ruiskutuksen oikea ajoitus?.
Valvoja: ffp jäsenet
Nii siis sitä meinasin että eikös se korjaa ite sen ajoituksen kohdalleen kunhan sattuu vaan säätöikkunan sisään. Eli neulannousuanturilta saadaan tieto toteutuneesta ruiskutushetkestä suhteessa koneen asentoon.
Startatessa ei toi PWM-säätö kaiketi ole käytössä, ja sen takia on mekaaninen ennakko oltava kohdallaan, tai näin olen ymmärtäny.
Startatessa ei toi PWM-säätö kaiketi ole käytössä, ja sen takia on mekaaninen ennakko oltava kohdallaan, tai näin olen ymmärtäny.
Nii siis sitä meinasin että eikös se korjaa ite sen ajoituksen kohdalleen kunhan sattuu vaan säätöikkunan sisään. Eli neulannousuanturilta saadaan tieto toteutuneesta ruiskutushetkestä suhteessa koneen asentoon.
Startatessa ei toi PWM-säätö kaiketi ole käytössä, ja sen takia on mekaaninen ennakko oltava kohdallaan, tai näin olen ymmärtäny.
Olet ymmärtänyt asian aivan oikein, paitsi enemmän viritetyssä ennakin syytä olla aivan ikkunan ylälaidassa tai jopa yli että saadaan tarpeeksi ennakkoa.
Homma aloitettu, ja siellä pumpun hihnapyörällä oli ne venyvät pultit jotka pitäis vaihtaa aina jos ovat olleet auki..
Pultit näytti hapettumasta päätellen alkuperäisiltä, ja olivat vieläpä varsin löysällä. Epäilen että joko ei ole ajoitettukaan hihnanvaihdossa tarkasti, tai sit on päässy liikahtamaan, vähän siihen viittaavat jäljet oli hihnapyörässä.
Ajoitus oli ensin group 00 - basic settings -> tasan nolla, käänsin sit karvan verran oikealle pumpun akselia ja nyt päästiin jo lukemiin 10-11 kun ohjeen mukaan noilla pa-n lämmöillä luvun pitäis olla luokkaa 55.
Täytyy hakea huomenna 22mm lenkkiavain ja jatkaa säätöä.
Pultit näytti hapettumasta päätellen alkuperäisiltä, ja olivat vieläpä varsin löysällä. Epäilen että joko ei ole ajoitettukaan hihnanvaihdossa tarkasti, tai sit on päässy liikahtamaan, vähän siihen viittaavat jäljet oli hihnapyörässä.
Ajoitus oli ensin group 00 - basic settings -> tasan nolla, käänsin sit karvan verran oikealle pumpun akselia ja nyt päästiin jo lukemiin 10-11 kun ohjeen mukaan noilla pa-n lämmöillä luvun pitäis olla luokkaa 55.
Täytyy hakea huomenna 22mm lenkkiavain ja jatkaa säätöä.
Nyt alkaa olemaan hehtaarillaan. Ekana tein tussimerkin tavan tinneritussilla siihen hihnapyörän ja akselissa kiinni olevan 'laipan' saumaan.
Käänsin ensin ehkä 1/4 tussimerkin leveydestä, ja sillä tuli tosiaan se 10-11 lukemaksi, sit käänsin koko viivan leveyden verran, sit mentiin jo yli, 110, puolet viivan leveydestä niin nyt on 37 kun pa-n lämmöt 110 siellä käyrästöllä.
Karvan verran pitää kääntää vielä aikasemmalle että pääsee sinne katkoviivan yläpuolelle, mut se säätöalue on kyl pirun kapea.
Pikkasen näytti paluuletkuun kertyvän ilmaa pumpun suunnalta.
Käänsin ensin ehkä 1/4 tussimerkin leveydestä, ja sillä tuli tosiaan se 10-11 lukemaksi, sit käänsin koko viivan leveyden verran, sit mentiin jo yli, 110, puolet viivan leveydestä niin nyt on 37 kun pa-n lämmöt 110 siellä käyrästöllä.
Karvan verran pitää kääntää vielä aikasemmalle että pääsee sinne katkoviivan yläpuolelle, mut se säätöalue on kyl pirun kapea.
Pikkasen näytti paluuletkuun kertyvän ilmaa pumpun suunnalta.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 30 vierailijaa