Elikkäs tollanen -00 AJM 1.9TDI A4 ois pihassa ja oireilee välillä siten että nostaa tyhjäkäyntikierrokset n.1100rpm tasoon. Aiemmin oli jäädytysnesteiden lämpötila-anturi rikki ja enemmän tietävät epäili että tuon vaihdolla tämäkin ongelma katoaisi. No, tänään vaihtu anturi mutta tyhjäkäynti kiukuttelee vieläkin 1100rpm kohdilla välillä. Samalla kun tyhjäkäyntikierrokset on 1100rpm niin kaasupoljin oireilee myös. Eli esim kiihdyttäessä nopeasti kun nostaa kaasun ylös niin auto jatkaa vielä n.2sek vetoa kunnes tipahtaa moottorijarrulle. Paikallaan ollessa nopea kaasun painallus näyttää kierrosmittarissa enemmänkin n.3sek kaasunpainamiselta. Mikäköhän ihme tuon voisi aiheuttaa? Venttiilien/pumpun ajotukset? Vikaa kaasupolkimessa tai sen elektroniikassa? Autoon on n.3tkm sitten tehty jakopäänremppa, voisiko tuo olla syynä jos remppa tehty huonosti? Alkaa huumori loppua pikkuhiljaa tuon kanssa... :(
PS. Autoon laitettiin samalla Forten diesel intake cleaner ja tankkiin lorautin Forten diesel fuel conditionerin tankatessa. Nämä tuskin vaikuttavat asiaan?
E: Otsikko
Käynnistys/Tyhjäkäynti oikuttelua AJM:ssä
Valvoja: ffp jäsenet
Käynnistys/Tyhjäkäynti oikuttelua AJM:ssä
Viimeksi muokannut Micce84, 2.3.2009 13:57. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
AJM:n kaasussahan on se joku "lähtöavustin" eli jos painaa hitaasti kaasua niin se nostaa kierrokset vain tuohon 1100 lukemaan vaikka sitä painaisi melko reippaankin matkaa. Olisikohan tällä jotain tekemistä tuon homman kanssa? Onko vag-com mahdollisuutta että saisi katsottua kaasupolkimen pontentiometrin arvoja ettei vaan jumittaisi se?
Joo, kuulostaisi mahdolliselta. Vag-comiin ei ikävä kyllä ole mahdollisuutta kun työkaverin piuhan liitin ei sitten tahtonutkaan mahtua auton liittimeen, jäi joku n. puol milliä liian leveäksi :( Tosiaan tuon kaasupolkimen hirttäminen selittäisi senkin kun auto vetää vielä hetken kiihdytyksen jälkeen kun polkimen on nostanut ylös. Nimittäin silloin kyllä tuntee selvästi että auto ei vedä yhtä vahvasti kuin poljinta painaessa vaan enemmänkin "tasakaasumaisesti" ennen kuin laskee moottorijarrulle.
Tosiaan aikasempi threadi löytyy täältä:
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?p=648454
Ja tämäkin ongelma päätti sitten jäädä vaivaamaan vaikka anturin vaihdolla uskottiin tämän menevän... Sekin ilmeisesti olisi sitten tuon polkimen tekosia? Ihmettelen vaan kun hehkun valo palaa n.10-15sek aina kun tämä "alkuryntäys" tulee. Tosin nykyään käännän koneen aiemmin käyntiin jos näyttää hehkuvalo palavan pidempiä aikoja niin silloin kierrokset hyppää 2000rpm tienoille ja laskee samantien alas sen sijaan että kone kävisi sen 5sek epätasaisesti pikkasen yli 2000rpm tienoilla.
Ja olisikohan kellään infoa missähän tuota kaasupoljinta voisi "huollattaa" (pk-seudulla) ja kuinkahan paljon kyseisestä operaatiosta joutuu raottamaan lompakkoa? En ihan Audille viittis viedä ku voipi tulla melkosen tyyriiksi siellä...
E: Eli tosiaan apuja kaivattas vieläkin!! Nyt ei kyllä ole taas lauantain jälkeen oikutellut mutta vika on tosiaan ilmennyt silloin tällöin. Välillä saattaa mennä useampi päivä kun toimii moitteetta ja toisinaan oikuttelee useamman kerran päivässä.
Tosiaan aikasempi threadi löytyy täältä:
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?p=648454
Ja tämäkin ongelma päätti sitten jäädä vaivaamaan vaikka anturin vaihdolla uskottiin tämän menevän... Sekin ilmeisesti olisi sitten tuon polkimen tekosia? Ihmettelen vaan kun hehkun valo palaa n.10-15sek aina kun tämä "alkuryntäys" tulee. Tosin nykyään käännän koneen aiemmin käyntiin jos näyttää hehkuvalo palavan pidempiä aikoja niin silloin kierrokset hyppää 2000rpm tienoille ja laskee samantien alas sen sijaan että kone kävisi sen 5sek epätasaisesti pikkasen yli 2000rpm tienoilla.
Ja olisikohan kellään infoa missähän tuota kaasupoljinta voisi "huollattaa" (pk-seudulla) ja kuinkahan paljon kyseisestä operaatiosta joutuu raottamaan lompakkoa? En ihan Audille viittis viedä ku voipi tulla melkosen tyyriiksi siellä...
E: Eli tosiaan apuja kaivattas vieläkin!! Nyt ei kyllä ole taas lauantain jälkeen oikutellut mutta vika on tosiaan ilmennyt silloin tällöin. Välillä saattaa mennä useampi päivä kun toimii moitteetta ja toisinaan oikuttelee useamman kerran päivässä.
Viimeksi muokannut Micce84, 2.3.2009 13:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 40 vierailijaa