Muuttuvasiipisen ahtimen,huollosta ja puhdituksesta.

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

o skool
-
Viestit: 106
Liittynyt: 2.6.2007 22:30

Muuttuvasiipisen ahtimen,huollosta ja puhdituksesta.

ViestiKirjoittaja o skool » 24.2.2009 17:18

Pientä pohjustusta ensin..

Juu,eli tulipa ostettua tuossa joulukuun puolessavälissä 74kw tdi bora farkku.liikkeestä ajaessa kotiinpäin tuli reippaamassa ohituksessa paskat housuun kun meno tyssäsi,ahdin tippui pelistä ja meni vikatilaan.no tien sivuun,virrat pois ja ongelma hävisi.tottakai soittoa liikkeeseen ja asia luvattiin hoitaa niinkuin erittäin asiallinen autokauppias tekee.Vein sitten auton viikko sitten Lms oy:lle Turkkuseen ja tuomio oli mitä odotinkin,ahdin lopussa ja uutta tilalle.Sanoivat että puhditus ja muut toiminpiteet on vaan tekohengitystä,olisi kuitenkin piakkoin vaihdettava enkä tohdi erittäin ammattitaitoista liikettä epäillä vaikka tosin täällä foorumilla onkin porukka noita puhdistuttanut ja ovat ilmeisesti toimineet,mutta kuinka pitkään,sen haluaisin tietää?Tarkoitus olisi kuitenkin ajella tuolla itse ainakin 100tkm,nyt mittarissa 225tkm.Lms:n hinta olisi töineen n.1500e,ahdin on kiinteästi pakosarjassa joten tulee koko roska siis uusi,1160e sen hinta,loput pikkunippeleistä ja työstä.Samaa hinta arviota samoin kommentein antoi Turbotec ja Pro-turbo,sanoivat siis myöskin ettei kannata/rupea puhdistamaan.Eli olisi edessä sitten tuon koko roskan vaihto?Automyyjä suostuu maksamaan puolet eli 750e ja itselle jäisi sama maksuun.olisiko kenelläkään neuvoja tai ideoita,sitäkin funtsin että kuuluuko minun tosiaan maksaa tuo puolet vai miten?
Käytettyä tuskin kannattaa mistään hakea,hitostako sitä tietää mitä sillä ajettu minun tuurilla olisi siinäkin sama edssä.

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 24.2.2009 18:16

Kannattaa harkita uuden vakioahtimen sijaan 'päivitysahdinta', joka mahdollistaa tehonlisäyksen eri tavalla kuin vakioahdin. Kustannus on kuitenkin suunnilleen sama. Turbopajoilta saa lisätietoa.

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 24.2.2009 18:18

ei varmaan liikkeessä puhdistus kannata mut jos itte puhdistelee niin kannattaa, ei kauheen iso homma kumminkaan, eikä se turbon loppua tarkota jos siivet jumissa on. monia putsaillu ja toiminu hyvin sen jälkeenkin, vähä reippaampi ajotyyli nii pysyy ahdin puhtaana =)
aina mahollista kyl silti´että se turbo muutenkin loppu on mut pelkkä jumitus ei sitä kerro

Razur
-
Viestit: 799
Liittynyt: 23.7.2003 10:42

ViestiKirjoittaja Razur » 24.2.2009 18:55

Jos itseä kiinnostaa ropata, niin tuossa ehkä jonkinlaiset ohjeet:
http://www.technologie-entwicklung.de/G ... turbo.html

Zemial
-
Viestit: 1561
Liittynyt: 23.7.2003 19:53

ViestiKirjoittaja Zemial » 24.2.2009 19:38

Eikös tuo ole nyt ihan puhtaasti myyjäliikkeen ongelma.

Päivitysahtimen ja tehonlisäyksen kanssa kannatta huomioida että samalla kannattaa vaihtaa kytkin. Sen vakio kaksoismassan kanssa ei saa aikaan muuta kuin ongelmia.

FIN-Turbo
-
Viestit: 142
Liittynyt: 13.2.2006 23:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja FIN-Turbo » 24.2.2009 21:16

Uusi ahdin, esim. 150hp mallin vakio, 980e + adapteri ja tiivistesarja yht.1060e. Asennustyö 2-3h, 52e/h. Riittää tuolle koneelle ihan hyvin.

Jos kiinnostaa, ota yhteyttä.

T: Markus //FINTurbo Oy

Muikku
-
Viestit: 462
Liittynyt: 16.12.2008 20:21

ViestiKirjoittaja Muikku » 24.2.2009 21:54

Jos joulukuussa ostit ja nyt alko vikaileen, on vielä MYYJÄTAKUUN PUOLELLA!

KUUDEN KUUKAUDEN SÄÄNTÖ MYÖS KÄYTETYN TAVARAN KAUPASSA
Käytetyt tavarat eivät tee poikkeusta kuuden kuukauden säännössä. Myyjän vastuulla on siis esimerkiksi virhe, joka ilmenee käytetyssä autossa kuuden kuukauden aikana kaupanteosta, jos myyjä ei pysty näyttämään, että virhe on syntynyt vasta luovutuksen jälkeen. Kyse voi tietysti olla myös esimerkiksi auton tavanomaisesta kulumisesta tai ostajan vastuulla olevasta vääränlaisesta käsittelystä.


Muista että kuluttaja asiamies on ystäväsi :)

o skool
-
Viestit: 106
Liittynyt: 2.6.2007 22:30

ViestiKirjoittaja o skool » 25.2.2009 16:39

kysehään on tuosta tavanomaisesta kulumisesta jossa tuossa lainauksessa puhutaan eikö?Onko siis oma moka kun en heti huomannut.. No täytyypä kysyä kuluttaja asiamieheltä huomenna.

o skool
-
Viestit: 106
Liittynyt: 2.6.2007 22:30

ViestiKirjoittaja o skool » 26.2.2009 18:53

jep,eli tuli kysyttyä ja on lain puitteissa tosiaan oma moka ja menee puolet omasta taskusta.damn..

No tein tosiaan tuon soittokierroksen turbopajoille ja vastaus oli mitä alussa kirjoitin yhtä lukuun ottamatta.Suonenjoella sijaitseva Professinal Motor oy tekee tosiaan noita vnt-ahtimien korjauksia,ja vielä suhteellisen järkevään hintaan,750e+työt ja nippelit ja nappelit,vanha ahdin jää heille.Takuu 1v. ilman km rajoitusta.

tuossa suora lainaus nettisivuiltansa:

Garrett on estänyt sopimuksella valtuutettuja huoltoja korjaamasta VNT ahtimia 2007 vuodesta lähtien. Tietenkin on maailmassa useita yrityksiä, jotka valmistavat ja huoltavat myös Garrett, KKK, Mitsubishi ja IHI VNT turboja. Professional Motor Oy ei ole voinut hyväksyä tälläista sopimusta, joka rajoittaa juuri erikois osaamista. Professional Motor Oy on hankkinut erikoislaitteet, joilla VNT ahtimet pystytään korjaamaan luotettavasti alkuperäistä tuotetta vastaavaksi ja Professional Motor Oy myöntää 1 vuoden takuun ilman kilometri rajoitusta (sama takuu kuin Garrett myöntää uusille ahtimille).

ainakin näillä näkymin kukkaro vetää tuonnepäin.

Una
-
Viestit: 992
Liittynyt: 15.2.2004 16:58

ViestiKirjoittaja Una » 26.2.2009 19:41

Minkähänlaiset erikoislaitteet siihen sitten tarvitsee? Oon ite ainaki yhen VNT-20:n pakopesän putsaillu eikä siellä nyt mitään niin kovin ihmeellistä oo sisällä. Jollain liuotinpesuaineella ja vaikka hammasharjalla saa jo suurimmat paskat irti. Ehkä sitten jollain ultraäänipesurilla lähtee ne viimeisetkin.

Tietty sitten se muu turbon huolto voi jotain erikoisempaa vaatia, mutta ei kai VNT-ahtimen tasapainotukset ynnä muut nyt niin paljoa perinteisestä ahtimesta eroa?

MarcusS
-
Viestit: 358
Liittynyt: 11.2.2004 22:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja MarcusS » 26.2.2009 21:51

ei kyse olekkaan akselin tasapainotuksesta, vaan vnt:n säädöstä. En lähtisi tuolle linjalle jos haluaisin varmasti kestävän ratkaisun. Ihan sama onko takuuta vai ei, jos porsii, teettää työt uudestaan ja pahimmassa tapauksessa vielä muutakin..


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa