elikkä tossa mietin tota kulutusta joka on suhteellisen suuri olen laskenut että n 6.5/7l satkulla koneena caddyssa turbo dsl jetan tjmv kone vaihteisto on 5-v ajo on sekalaista k/M. koneessa on green vapaavirtausuodin. kovempaa polkiessa pukkaa mustaa huolella. olin katsovinani että viimeinen diesel ylivuotoletku(kumi) oli tulpattu. autossa nuuhkuttaa naku jonkinverran kun nortin polttaa mutta eisielä mitään isoa vuotoa ole koneessa. vähän siinä etupuolella kosteutta vaan. olisiko tiedossa vsa seudulla jotain seppää joka osaisi säätää tuon pumpun ajoituksen ja ahdot yms synkkaamaan toisiaan jos luultavasti se siitä johtuisi. tilasin ahtopainemittarin että näkee onko sitä säädetty. lähtee käymään ok ja käy ihan ok. pesin suodattimen niin ilmaputkessa oli hieman öljyä varmaan huohottimesta peräisin voikohan sen huohottimen irroittaa ja siirtää ersim autonalle niinkuin aikanaan yhessä bemussa tein:)
ai niin termari on sökö ja kone ei lämpene normaaliin vaikuttaisiko se?
toinen juttu on toi etupään pudotus coil overeita löytyy aika hyvin mutta marmoritiskillä vaitti että 40mm madallus kestää vakioiskarit tuota noita jousia vaan löytyy aika nihkeesti mistään? käytettynä vielä nihkeämmin ainakin caddy golf1 kun yrittää kaivella.
Sitten onko muut huomannut tota etupään likaantumista erityisen kovaa, muistan edellisenkin caddyn jossa tuulilasi lamput oli kokoajan ihan paskaset. onko kukaan koittanut laittaa konepeltiin sellasta vanilippaa auttaiskohan sellanen..
eikö siinä yhelle kertaa oo jo juttua. kiitos jos haluat auttaa.
caddy td kulutus madallus yms askarruttavaa
Valvoja: ffp jäsenet
Tuo viimeinen suuttimen paluulinja pitääkin olla tulpattu. Muista menee letku aina toiseen suutinputkeen ja lopulta takaisin syöttöpumpulle. Itselläni on ainakin tuo huohotinletku johdettu vaan koneen taakse.
Itselläni on kulutus pyörinyt jossain 5.5l tuntumassa viisivaihteisella laatikolla. Matkassa menee reilusti alle 5l. Syöttöä en ole vielä lisännyt.
Onko tuossa vaparin/eko-td pumppu vai normi td pumppu ahdonalaisella rikastuksella? Kannattaa tarkistaa pumppu ja suutinputket etteivät vuoda.
Rakentelee putkenpätkästä ja pyörän pinnasta ajoitustyökalun pumppuun niin käy helposti jatkossa itse tuon säätäminen. Toki tarvii vielä mittakellon.
Itselläni on kulutus pyörinyt jossain 5.5l tuntumassa viisivaihteisella laatikolla. Matkassa menee reilusti alle 5l. Syöttöä en ole vielä lisännyt.
Onko tuossa vaparin/eko-td pumppu vai normi td pumppu ahdonalaisella rikastuksella? Kannattaa tarkistaa pumppu ja suutinputket etteivät vuoda.
Rakentelee putkenpätkästä ja pyörän pinnasta ajoitustyökalun pumppuun niin käy helposti jatkossa itse tuon säätäminen. Toki tarvii vielä mittakellon.
joo
niin vähän ajattelinki ja muistelin että se voi olla tulpattuna. niin tarkoititko sitä venakopasta lähtevaa huohotinputkea just? niin ja tuo kyseinen nakunhaju voi olla muuten vähän pakohöyryäkin kun rupesin miettimään. kone olikin pumpun luota kuiva. kuinka noi pumput tunnistaa toisistaan? voi olla hebreaa tollaset pinnajutut..
tuli mieleen sellainenkin juttu että kun paiskaan nopeusnäyttöön 80km/h niin näyttö ottaa n89-90km/h eikös tuokin valehtele sitten jo kilometrimittarissa?
tuli mieleen sellainenkin juttu että kun paiskaan nopeusnäyttöön 80km/h niin näyttö ottaa n89-90km/h eikös tuokin valehtele sitten jo kilometrimittarissa?
-
- -
Mulla huollon jälkeen Caddy kulutus laskenut ~7L -> 6,3L. Lyhyttä ajoa, talvella mutta johdon päässä.
Mutta siltli liikaa vaikka en vieläkään jaksa uskoa nettiauton 4,5L kulutuksiin. Jos/kun itse pääsisin 5 alkaviin lukemiin niin olisin tyytyväinen.
Pitää kattoa mitä sanoo kesällä ja kesäkummeilla.
Mulla pumppua on ruuvvattu huolella, tosin minä olen pariin kolmeen kertaan vääntänyt syöttöä pienemmällä. Kun pumpun ostin käytettynä ja pukkasi aika kovasti savua silloin, tosin kyllä lähtikin...
Mutta siltli liikaa vaikka en vieläkään jaksa uskoa nettiauton 4,5L kulutuksiin. Jos/kun itse pääsisin 5 alkaviin lukemiin niin olisin tyytyväinen.
Pitää kattoa mitä sanoo kesällä ja kesäkummeilla.
Mulla pumppua on ruuvvattu huolella, tosin minä olen pariin kolmeen kertaan vääntänyt syöttöä pienemmällä. Kun pumpun ostin käytettynä ja pukkasi aika kovasti savua silloin, tosin kyllä lähtikin...
-
- -
Golf Diesel -86 ilman turboa viisivaihteisella käsivaihteistolla vei pienimmillään 3,9 l/100 km.
Ostin auton joskus 90-luvun loppupuolella keväällä, kun oli jo täysin kesäkeli. Auton alla oli kesärenkaat, mukana ei tullut talvirenkaita, ajattelin että ostetaan sitten syksymmällä.
No, takatalvi yllätti kun olin viikonloppuna mökillä, lunta tuli parikymmentä senttiä yhdessä yössä. Kaupunkiin ja töihin piti päästä, joten varovasti liikkeelle. Kaasua ei uskaltanut juurikaan painaa, vauhdin säätely tapahtui vaihdetta vaihtamalla. Köröttelin viittä-kuuttakymppiä sadan kilometrin matkan. Yhdellä tankkausvälillä pääsin siis tuohon lukemaan.
Myöhemmin kulutus asettui sitten sinne viiden litran tienoille.
Ostin auton joskus 90-luvun loppupuolella keväällä, kun oli jo täysin kesäkeli. Auton alla oli kesärenkaat, mukana ei tullut talvirenkaita, ajattelin että ostetaan sitten syksymmällä.
No, takatalvi yllätti kun olin viikonloppuna mökillä, lunta tuli parikymmentä senttiä yhdessä yössä. Kaupunkiin ja töihin piti päästä, joten varovasti liikkeelle. Kaasua ei uskaltanut juurikaan painaa, vauhdin säätely tapahtui vaihdetta vaihtamalla. Köröttelin viittä-kuuttakymppiä sadan kilometrin matkan. Yhdellä tankkausvälillä pääsin siis tuohon lukemaan.
Myöhemmin kulutus asettui sitten sinne viiden litran tienoille.
jarmous: Juu tarkoitan sitä venakopasta lähtevää huohotinputkea. Se on mulla vaan pelkällä letkulla laitettu koneen taakse. Järkevähän se olisi jonnekkin muualle varmaan laittaa kun siitä putoilee jonkinverran öljyä.
Kyllä tuollaisella caddylla nuukailemalla voi päästä noihin 4.5l/100km kulutuksiinkin. Kone kunnossa, syöttö kohdillaan, sopiva rengastus ja pitkä 5. vaihde. Tosin normikäytössä kulutus asettuu jonnekkin 5l pintaan kuten jo aikaisemmin todettiin.
Kyllä tuollaisella caddylla nuukailemalla voi päästä noihin 4.5l/100km kulutuksiinkin. Kone kunnossa, syöttö kohdillaan, sopiva rengastus ja pitkä 5. vaihde. Tosin normikäytössä kulutus asettuu jonnekkin 5l pintaan kuten jo aikaisemmin todettiin.
niinpä
tosiaaan vähän tossa laskeskelin että jonkunverran toi kulutus huijaa ton mittarivirheenkin takia eli n.10-12% renkaina on 165 15 r hankookit. näyttää siis liian vähän mittari.
toi karan säätö ja viilaus kyllä kiinnostaisi koska se ei käsitykseni mukaan vie polttoainetta muutakun vedätettäessä enemmän, syöttöjen nosto taas koko alueella? oon ton td topicin lukenu 2 kertaa läpi en silti oikeen hiffaa miten se tapahtuu ja miksi. pitäis pumppu jostan hommata että vois kattoo oikeen kunnolla niin varmaan senkin toiminta yms periaatteet ymmärtäisi paremmin.
cooleria tässä kans vähän miettinyt josko sellasen jostain hommais. miten se kiinnitetään kun en siitä löytänyt selkeää ohjetta eli jonnekkin sinne turpon letkuihin se tulee kiinne.
toi karan säätö ja viilaus kyllä kiinnostaisi koska se ei käsitykseni mukaan vie polttoainetta muutakun vedätettäessä enemmän, syöttöjen nosto taas koko alueella? oon ton td topicin lukenu 2 kertaa läpi en silti oikeen hiffaa miten se tapahtuu ja miksi. pitäis pumppu jostan hommata että vois kattoo oikeen kunnolla niin varmaan senkin toiminta yms periaatteet ymmärtäisi paremmin.
cooleria tässä kans vähän miettinyt josko sellasen jostain hommais. miten se kiinnitetään kun en siitä löytänyt selkeää ohjetta eli jonnekkin sinne turpon letkuihin se tulee kiinne.
Cooleriin tulee turbon kompressoripuolelta letku ja kuulerilta letku koneen imusarjaan. Normisti menee suoraan turbolta imusarjaan.
Caddyssa ainakin on hyvin tilaa syylarin edessä. Osa putkistahan tuossa menee uusiksi. Jos kunnollisen haluaa niin kannattaa ostaa sellainen jäähy jossa on metalliset päädyt ja letkulähdöt. Muovipäätyiset ei ihan hirveitä paineita kestä.
Caddyssa ainakin on hyvin tilaa syylarin edessä. Osa putkistahan tuossa menee uusiksi. Jos kunnollisen haluaa niin kannattaa ostaa sellainen jäähy jossa on metalliset päädyt ja letkulähdöt. Muovipäätyiset ei ihan hirveitä paineita kestä.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”