1.6TD kansien erot?

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Madbull
-
Viestit: 201
Liittynyt: 7.3.2008 0:42

1.6TD kansien erot?

ViestiKirjoittaja Madbull » 17.1.2009 20:59

Eli onko jotain keinoja erottaa 1.6TD mekaanisilla nostimilla oleva kansi hydraulisesta ulkoapäin?

Milloin muuttui audissa ja golfissa mekaanisesta hydrauliseen? Onko jollain kuvaa mekaanisilla nostimilla olevasta kannesta?

TurboJ
-
Viestit: 966
Liittynyt: 7.1.2005 20:18

ViestiKirjoittaja TurboJ » 18.1.2009 0:00

Moottoria syöttöpumpun puolelta katsottaessa kannen etupuolella näkyy hydrauliikan "kyhmy", sellainen pyöreä ulkonema, jota vastaava uloke on myös lohkossa. Siitä helpoimmin erottaa.

Hoppala
-
Viestit: 8
Liittynyt: 11.4.2008 22:15

ViestiKirjoittaja Hoppala » 18.1.2009 0:15

Laitoin sulle postiin kuvan kansista vierekkäin, linkkaa tai liitä se tähän jatkoksi jos haluat. Minen osaa...

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 18.1.2009 1:38

Mekaanisissa tarvikekansissa on myös se toisen öljykanavan patti, reikää vaan ei ole porattu. ´85-´86 tuli hydraulinostimet kaikkiin muihin paitsi Transportereihin.

Madbull
-
Viestit: 201
Liittynyt: 7.3.2008 0:42

ViestiKirjoittaja Madbull » 18.1.2009 4:23

Kiitos avuista. Hoppala pistin mailia takaisin. Linkitän kuvan vielä tänne niin ehkä muillekkin on tästä apua.


Kannet

Laitan vielä tämän toisenkin kuvan jossa selviää miten 1.9TD aaz kansipahvin saa laitettua mekaanisilla nostajilla olevaan kanteen.

Kansipahvi


Mten käy jos laittaa mekaanisilla nostajilla olevan kannen hydraulinostajilla olevan kannen tilalle? Eli niin että lohkossa on tuo pahka, mutta kannessa ei ole? Sopiiko edes paikalleen ja vuotaako vedet pihalle? Käsitin että tuo yksi kanava tukitaan kansipahvista juuri siksi että muuten tiivisteen kolo tulee lohkon tasosta hieman ulos.

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 18.1.2009 10:21

Tuon takia se reikä pitää tukkia. Jos sen mekaanisen kannen laitta hydr. alakertaan, pitää reikä tukkia lohkostakin. Itte sorvasin ja liimasin rautatapin sinne.

Madbull
-
Viestit: 201
Liittynyt: 7.3.2008 0:42

ViestiKirjoittaja Madbull » 18.1.2009 13:51

Täytyypä katsella kävikö autossa vähän kämmi. Oli 3 kantta josta yhden arvoin paikalleen. Piti laittaa hydraulikansi sopivaan lohkoon. nyt kuitenkin vähän pukkailee vesiä ulos noilta kohdin joten heräsi vaan epäilys että pistinköhän sittenkin väärän kannen. Tietenkin monta muutakin paikkaa josta tuo saattaa vuotaa, mutta tuo on helpoin tarkistaa ensiksi. Täytyy samalla vaihtaa 12.9 pultit normien tilalle.

12.9 pulteille 110nm ja lämpimänä löysät pois?
Viimeksi muokannut Madbull, 18.1.2009 14:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Aki-76
-
Viestit: 484
Liittynyt: 4.5.2005 15:21

ViestiKirjoittaja Aki-76 » 18.1.2009 13:57

en suosittele kovia pultteja ihan semmoisena koneeseen..ei kestä tivarit kovin kauaa,ainenkaan mitä itse noiden kanssa puuhannut.Pultissa pitää olla hieman joustoa,vaikka sit tekemällä tuosta 12.9 pultista ylipitkät ja laittamalla holkit alle...

Itse suosittelen pinnapultteja joka tapauksessa....

Madbull
-
Viestit: 201
Liittynyt: 7.3.2008 0:42

ViestiKirjoittaja Madbull » 18.1.2009 14:04

Hmm meinaatko että tuo 1.9TD tiiviste ei kestä noilla 12.9 pulteilla? Normipulteissa on vaan se että joutuu laittamaan aina uudet kun availee. Tullut nyt avattua tuo jo liian monta kertaa :) Täytyy katsella jos sorvaisi pienet holkit noiden pulttien alle niin tulee vähän joustoa.

ARP pinnapultitkin on vähän tyyriit :D

Madbull
-
Viestit: 201
Liittynyt: 7.3.2008 0:42

ViestiKirjoittaja Madbull » 18.1.2009 19:53

Joo olin pistänyt oikean kannen koneeseen :) Yksi vuotopaikka suljettu pois laskuista.

heimohuima
-
Viestit: 76
Liittynyt: 10.9.2007 8:57

ViestiKirjoittaja heimohuima » 28.1.2009 7:45

ymmärsinkö nyt oikein, että kun on hydraalisilla nostajilla ni se 1.9TD aaz kansipahvin käy sit suoraan?

jotenkin ei näin aamusta mene nyt jakeluun.

Madbull
-
Viestit: 201
Liittynyt: 7.3.2008 0:42

ViestiKirjoittaja Madbull » 29.1.2009 22:33

Joo käy suoraan jos kansi on hydraulisilla nostajilla.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Majestic-12 [Bot] ja 23 vierailijaa