AFN Konerikko

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

MEMO
-
Viestit: 10
Liittynyt: 7.2.2008 9:03

AFN Konerikko

ViestiKirjoittaja MEMO » 14.1.2009 22:15

Onko noissa AFN koneissa ongelmia venttiilien kestävyydessä? Passatistani lasahti kone ja sen verran purin sitä, että ykkösen imukanavassa oli seetirenkaan puolikas ja näkyi venttili poikittain. 300tkm tuli juuri täyteen ja remmi oli vasta vaihdettu. Hain Ruåttista täydellisen vaihtokoneen, laitoin nokalle ja taas mennään..eri asia sitten, kuinka kauan tällä kertaa:)

Eerop
-
Viestit: 525
Liittynyt: 25.4.2005 20:42

ViestiKirjoittaja Eerop » 14.1.2009 22:39

oliko vm-97, välillä on kuulunut juurikin noita passatin keulalla olleita afn moottoreita mainitsemallasi tavalla särkyneen.

MEMO
-
Viestit: 10
Liittynyt: 7.2.2008 9:03

ViestiKirjoittaja MEMO » 14.1.2009 23:06

vm.98 ja samaten oli tuo vaihtokonekin.

Jardell
-
Viestit: 52
Liittynyt: 21.11.2005 19:55

ViestiKirjoittaja Jardell » 15.1.2009 6:16

Mulla halkesi 180tkm kohdalla 3 mäntä afn koneesta....

petri m
-
Viestit: 307
Liittynyt: 8.3.2006 18:28

ViestiKirjoittaja petri m » 15.1.2009 8:58

terve! ite purkanu 4tdi/1sdi moottoria ja kaikilla ajettu 221- 380tkm. niin kaikissa koneissa on imuventtiilin ohjurit ollut todella väljiä(kaikki) ja venttiilit ovat todella kuluneet siitä seetiin pintaan osuvasta kohdasta.pako ohjureissa sekä venttiileissä sellasta kulumista ei ole ollut. yksi kone oli juuri sellanen että venttiili oli napsahtanu poikki tjs.. nyt en muista kumpi. pitääpä illalla katsoa sitä kantta ja kirjotella lisää jos jotain kiinnostaa.

vaggine
-
Viestit: 545
Liittynyt: 20.4.2006 20:08

ViestiKirjoittaja vaggine » 15.1.2009 10:55

Mulla ilmeisesti sitten toisen ääripään tapaus.

Kansipaffi tosin paloi ja kun kansi oli koneistamolla painetestissä ja plaanauksessa, niin samalla tarkastettiin kaikki venttiileihin liittyvä.
Olivat kuulemma hyvässä kunnossa.

Kyseessä siis 350tkm rullattu AFN.

petri m
-
Viestit: 307
Liittynyt: 8.3.2006 18:28

ViestiKirjoittaja petri m » 15.1.2009 11:24

ja sen verran vielä, kun vaihdoin viimeks tohon sdi moottoriin(311tkm) ohjurit niin venttiilikoneiston äänet ei ainakaan korvakuulolla muuttunut yhtään. mutta eipä ainakaan venttiili pääse "heilumaan".vanhoilla ohjureilla venttiilissä oli klappia hieman reilu 1mm, siis kun venttiili oli auki n10mm.

andeRS
-
Viestit: 604
Liittynyt: 23.7.2003 20:41

ViestiKirjoittaja andeRS » 15.1.2009 20:13

Ei mitenkään harvinainen tapaus. Oma -99 AFN hajos 240tkm kohdalla. Kolmosen imuvena petti ittellä. Syytä en tiedä. Kansi paskaks, mäntä päreinä. Kait kellarista sais kalun jos uuden kannen hommais.

gaagamel
-
Viestit: 92
Liittynyt: 11.9.2008 18:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja gaagamel » 15.1.2009 22:10

Moro!

Itellä olis mielenkiintoa ostella edullisesti rikkinäinen AFN kone. Onko niitä jääny nurkkiin pyörimään.?

Email: [email protected]

MEMO
-
Viestit: 10
Liittynyt: 7.2.2008 9:03

ViestiKirjoittaja MEMO » 15.1.2009 23:42

Mulla ois tuo vanha kone. Meinasin kyllä myydä osina sen, kunhan ehdin purkamaan.

petri m
-
Viestit: 307
Liittynyt: 8.3.2006 18:28

ViestiKirjoittaja petri m » 16.1.2009 8:56

gaagamel

pitääkö olla afn? koska perus 1z on sama moottori sillä erolla , että kiertok.laak.yläliuska on vahvempaa tavaraa+ moott.lohko on vahvistettu.muuten sisuskalut ovat samoja ja vanhemmissa 1z moot. venat on 8mm.uudemmissa 7mm niinkuin afn.vanhemmista afn lohkoista (-97 esim.)en ole varma onko ne jo vahvistettuja. -99 lohko on ainakin.ja öljypohjissa on myös eroja riippuen onko kone pitkittäin/poikittain

Eerop
-
Viestit: 525
Liittynyt: 25.4.2005 20:42

ViestiKirjoittaja Eerop » 16.1.2009 9:13

Kerrotko vähän lisää että mitä sieltä lohkosta on vahvistettu ja miksi?

petri m
-
Viestit: 307
Liittynyt: 8.3.2006 18:28

ViestiKirjoittaja petri m » 16.1.2009 11:07

lohkon alareunassa edessä ja takana n1cm korkee ja 2syvä sellanen levitys + siinä vesipumpun luona sellaset (pinta vahvikkeet)ja se alumiiniosa jossa vesipumppu on kiinni tulee vielä 1 lisäpultilla kiinni. vaikee tässä selvittää, mutta jos on 1z lohko niin siitä on helppo verrata.on kuulma( "veltto lohko" + lohkon värinät), että ei ole ka.linjassa. tiedä sitten. kyllä mulla ainakin on ka.pyöriny ihan normaalisti, mutta jos sitä suoruutta mitataan tarpeeks tarkoilla mitta laitteilla niin kait se on sitten siinä.muista lohkoista en tiedä esim cordo agr 90hv/110ask,asv , että onko niissä samanlaiset.

Eerop
-
Viestit: 525
Liittynyt: 25.4.2005 20:42

ViestiKirjoittaja Eerop » 16.1.2009 12:16

Ahussa oli ainakin tuommoiset "vahvistukset" mutta on tämä uudempi agr/alh/asv jo jotain ihan toista lohkon kestävyydeltään

petri m
-
Viestit: 307
Liittynyt: 8.3.2006 18:28

ViestiKirjoittaja petri m » 16.1.2009 12:51

joo se voi olla että ne "vahvistukset" on tullut kautta linjan kaikkiin vag konsernin lohkoihin.-94,-95 lohkoissa ei ainakaan mulla ole noita -96 lohkoa en muista , kun se lähti eteenpäin, mutta tosiaan -99 lohkossa on vahvikkeet.täytyypä kurkata vielä tota sdi cordobaa-00 miltä se näyttää.

gaagamel
-
Viestit: 92
Liittynyt: 11.9.2008 18:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja gaagamel » 16.1.2009 19:03

jep, etin AFN:ää ja kone pitkittäin passatissa. Projektikoneeksi. koska yhtään ei tiedä koska tuo nykynen laukee . Apulaitteita ei tarvi(toki nei ei haittaa vaikka olis mukana) mutta siis rikkinäinen peruskone projektiksi hakusessa sopuhinnalla.

-vk-

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 17.1.2009 0:36

Eikös AFN:t ole myös apuakselillisia moottoreita? Niiden puolesta tiedän ainakin jokusen hajoamistapauksen ja pari läheltäpiti-tilannetta. Kunnollinen esilämmitys (polttoaineella, ei lohkarilla) vaikuttaa myös ohjureiden, ja yleisestikin sylinterikannen kestoon radikaalisti. Oikealla käytöllä ja huollolla afn:llä päästelee takuulla miljoonan.

petri m
-
Viestit: 307
Liittynyt: 8.3.2006 18:28

ViestiKirjoittaja petri m » 19.1.2009 10:16

jep. afn on apuakseli, sekä jatkeena alip.pumppu jota se pyörittää

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 19.1.2009 10:22

Itselläni tuossa on alle 200tkm ajettu AFN venton keulalla. Apuakselin laakerit todellakin vaihdon tarpeessa jo. Klapia tuntuu pitkittäin että poikitain. Kyllähän tuolla joku hullu vielä päästelisi mutta itselläni ei ole varaa alkaa koneenvaihtojumppaan joka puolen vuoden välein. Viritysaste kun ei ole enää tehtaan tasolla tuossakaan. Samallahan nuo vaihtelee kun kone jo muutenkin pukissa kausihuollossa. Ei passaa riskeerata. ;)

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 19.1.2009 10:30

jep. afn on apuakseli, sekä jatkeena alip.pumppu jota se pyörittää

ja se pyörittää sitten öljypumppua

petri m
-
Viestit: 307
Liittynyt: 8.3.2006 18:28

ViestiKirjoittaja petri m » 19.1.2009 11:36

jepu. sitäkin


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 43 vierailijaa