AFN Konerikko
Valvoja: ffp jäsenet
AFN Konerikko
Onko noissa AFN koneissa ongelmia venttiilien kestävyydessä? Passatistani lasahti kone ja sen verran purin sitä, että ykkösen imukanavassa oli seetirenkaan puolikas ja näkyi venttili poikittain. 300tkm tuli juuri täyteen ja remmi oli vasta vaihdettu. Hain Ruåttista täydellisen vaihtokoneen, laitoin nokalle ja taas mennään..eri asia sitten, kuinka kauan tällä kertaa:)
terve! ite purkanu 4tdi/1sdi moottoria ja kaikilla ajettu 221- 380tkm. niin kaikissa koneissa on imuventtiilin ohjurit ollut todella väljiä(kaikki) ja venttiilit ovat todella kuluneet siitä seetiin pintaan osuvasta kohdasta.pako ohjureissa sekä venttiileissä sellasta kulumista ei ole ollut. yksi kone oli juuri sellanen että venttiili oli napsahtanu poikki tjs.. nyt en muista kumpi. pitääpä illalla katsoa sitä kantta ja kirjotella lisää jos jotain kiinnostaa.
Moro!
Itellä olis mielenkiintoa ostella edullisesti rikkinäinen AFN kone. Onko niitä jääny nurkkiin pyörimään.?
Email: [email protected]
Itellä olis mielenkiintoa ostella edullisesti rikkinäinen AFN kone. Onko niitä jääny nurkkiin pyörimään.?
Email: [email protected]
gaagamel
pitääkö olla afn? koska perus 1z on sama moottori sillä erolla , että kiertok.laak.yläliuska on vahvempaa tavaraa+ moott.lohko on vahvistettu.muuten sisuskalut ovat samoja ja vanhemmissa 1z moot. venat on 8mm.uudemmissa 7mm niinkuin afn.vanhemmista afn lohkoista (-97 esim.)en ole varma onko ne jo vahvistettuja. -99 lohko on ainakin.ja öljypohjissa on myös eroja riippuen onko kone pitkittäin/poikittain
pitääkö olla afn? koska perus 1z on sama moottori sillä erolla , että kiertok.laak.yläliuska on vahvempaa tavaraa+ moott.lohko on vahvistettu.muuten sisuskalut ovat samoja ja vanhemmissa 1z moot. venat on 8mm.uudemmissa 7mm niinkuin afn.vanhemmista afn lohkoista (-97 esim.)en ole varma onko ne jo vahvistettuja. -99 lohko on ainakin.ja öljypohjissa on myös eroja riippuen onko kone pitkittäin/poikittain
lohkon alareunassa edessä ja takana n1cm korkee ja 2syvä sellanen levitys + siinä vesipumpun luona sellaset (pinta vahvikkeet)ja se alumiiniosa jossa vesipumppu on kiinni tulee vielä 1 lisäpultilla kiinni. vaikee tässä selvittää, mutta jos on 1z lohko niin siitä on helppo verrata.on kuulma( "veltto lohko" + lohkon värinät), että ei ole ka.linjassa. tiedä sitten. kyllä mulla ainakin on ka.pyöriny ihan normaalisti, mutta jos sitä suoruutta mitataan tarpeeks tarkoilla mitta laitteilla niin kait se on sitten siinä.muista lohkoista en tiedä esim cordo agr 90hv/110ask,asv , että onko niissä samanlaiset.
Eikös AFN:t ole myös apuakselillisia moottoreita? Niiden puolesta tiedän ainakin jokusen hajoamistapauksen ja pari läheltäpiti-tilannetta. Kunnollinen esilämmitys (polttoaineella, ei lohkarilla) vaikuttaa myös ohjureiden, ja yleisestikin sylinterikannen kestoon radikaalisti. Oikealla käytöllä ja huollolla afn:llä päästelee takuulla miljoonan.
Itselläni tuossa on alle 200tkm ajettu AFN venton keulalla. Apuakselin laakerit todellakin vaihdon tarpeessa jo. Klapia tuntuu pitkittäin että poikitain. Kyllähän tuolla joku hullu vielä päästelisi mutta itselläni ei ole varaa alkaa koneenvaihtojumppaan joka puolen vuoden välein. Viritysaste kun ei ole enää tehtaan tasolla tuossakaan. Samallahan nuo vaihtelee kun kone jo muutenkin pukissa kausihuollossa. Ei passaa riskeerata. ;)
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 43 vierailijaa