Elikkä olis tarkotus ostaa tollasee jakajapumpullisee 1,9 TDI-koneesee 520 Race- suuttimet. Vaihtoehtoja taitaa löytyy 0,26 kokoluokas ainakii DSS, Holeysmoke ja Bosiolta 5- ja 7-reikäiset versiot.. Kukaan vertaillut noita mitkä olisivat hyvät. Onks porukalla kokemuksia noista bosion 7-reikäset vs. 5-reikäset, eli kannattaaks maksaa lisähintaa noist 7-reikäsist?
PS. Kaverin autos (AFN) testattii orkkis 520 vs. 502:set ja 5-reikäset 520 bosio racet ja mun mielest kenenkää ei kannata ostaa raceja pienempii, menee vaa rahat hukkaa.
Minkä merkkiset Race-suutinkärjet parhaat?
Valvoja: ffp jäsenet
Avautumispaine ei ollut nyt se mitä tarkoitin, avautumispaineella vaikutetaan lähinnä ajoitukseen:
Korkeampi avautumispaine, niin myöhäistää ruiskutusta, matalampi taas aikaistaa samaa tapahtumaa.
Pumppauspaine on se mikä tulee pumpusta, eli näissä vehkeissä jakajapumpun nestepäästä, mitä korkeampi paine niin ainakin teoriassa sitä paremmin saadaan hajoitettua polttoaineeni molekyylit erilleen.
Käytännössä suurempi pumppauspaine näkyy lisääntyneinä moottorin rasituksina ja joissakin tapauksissa savunmuodostuksen kannalta lieventävänä tekijänä, tosin tähän vaikuttaa huomattavasti enemmän ruiskutuspaine, joka tietysti riippuu käytettävistä suuttimista ja edellä mainitusta pumppauspaineesta.
Toki ruiskutuspaine kasvaa samalla jonkun verran, kun suutin aukeaa vasta korkeammalla paineella.
Viisaammat ottakoon kantaa tähän.
Korkeampi avautumispaine, niin myöhäistää ruiskutusta, matalampi taas aikaistaa samaa tapahtumaa.
Pumppauspaine on se mikä tulee pumpusta, eli näissä vehkeissä jakajapumpun nestepäästä, mitä korkeampi paine niin ainakin teoriassa sitä paremmin saadaan hajoitettua polttoaineeni molekyylit erilleen.
Käytännössä suurempi pumppauspaine näkyy lisääntyneinä moottorin rasituksina ja joissakin tapauksissa savunmuodostuksen kannalta lieventävänä tekijänä, tosin tähän vaikuttaa huomattavasti enemmän ruiskutuspaine, joka tietysti riippuu käytettävistä suuttimista ja edellä mainitusta pumppauspaineesta.
Toki ruiskutuspaine kasvaa samalla jonkun verran, kun suutin aukeaa vasta korkeammalla paineella.
Viisaammat ottakoon kantaa tähän.
Kyllä hinta kertoo aika hyvin laadun näissä suutinhommissakin. Bosion Racet kestää ainakin 100 tkm 'kulumatta' ja laatu on tasaisen hyvää. DSS on ihan käyttökelpoinen suutin, mutta kuten olen ennenkin sanonut niin neljästä kärjestä voi yksi olla poikkeava niin aika huono on tehdä niistä toimivaa settiä. Jonkun verran olen noita laitellut ja huonoja palautellut Ranskaan. Holysmokesta en osaa sanoa mitään.
Mielestäni on yliampuvaa laittaa AFN:ään tai AHU/AGR vakioahtimen kanssa race-kokoiset suuttimet. Vakiokytkin tykkää kovin huonoa ja savuakin tulee vakio-ohjelman kanssa reippaasti.
Jos tehotavoitteet on yli 150 heppaa ja ahdin isonnetaan sen mukaan niin sitten kyllä, racet kehiin. Ohjelmapuoli pitäisi samalla hoitaa kuntoon niin käytös on hyvä ja vehkeet pysyy ehjänä.
Mielestäni on yliampuvaa laittaa AFN:ään tai AHU/AGR vakioahtimen kanssa race-kokoiset suuttimet. Vakiokytkin tykkää kovin huonoa ja savuakin tulee vakio-ohjelman kanssa reippaasti.
Jos tehotavoitteet on yli 150 heppaa ja ahdin isonnetaan sen mukaan niin sitten kyllä, racet kehiin. Ohjelmapuoli pitäisi samalla hoitaa kuntoon niin käytös on hyvä ja vehkeet pysyy ehjänä.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 33 vierailijaa